ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Ανοίγουν Γυμνάσια και Λύκεια

Έλενα Αποστολίδου24 Ιανουαρίου 2021

Τις προτάσεις των ειδικών που βάζουν φρένο στην επανεκκίνηση πολλαπλών τομέων της οικονομίας και ζητούν την τμηματική απελευθέρωση των δραστηριοτήτων, υιοθετεί πιστά η κυβέρνηση που για ακόμη μία φορά έδειξε πως το άνοιγμα των σχολείων αποτελεί άμεση προτεραιότητά της. Η επιστροφή των μαθητών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες εξαρτάται από την επιδημιολογική κατάσταση που διαμορφώνεται με το άνοιγμα της αγοράς, αλλά κυρίως στην ολοκληρωμένη εικόνα που δίνουν τα στοιχεία από τις ημέρες των εορτών, καθώς και εκείνα από την επιστροφή των μαθητών των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων στα θρανία.

Η κυβέρνηση που δεν ήθελε να ξαναδεί το άνοιγμα των σχολείων να γίνεται αντικρουόμενο σενάριο με διαφορετικές αποδόσεις, όπως έγινε με το άνοιγμα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, επέλεξε μέσα στην εβδομάδα να θέσει ένα έμμεσο σχεδιάγραμμα, αποσυνδέοντας το θέμα του ανοίγματος της εστίασης και των χιονοδρομικών κέντρων με το άνοιγμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα σενάρια που αφορούσαν την ταυτόχρονη επαναλειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων με την εστίαση και τις άλλες δραστηριότητες έλαβαν τέλος με τις πρωθυπουργικές δηλώσεις. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής τόνισε πως «προτεραιότητα έχει το άνοιγμα των Γυμνασίων και των Λυκείων. Όλες οι υπόλοιπες δραστηριότητες μπορούν να περιμένουν».

Η εξ αποστάσεως βαθμολόγηση

Η απόφαση του ανοίγματος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν ήταν εύκολη για την επιτροπή των ειδικών που διατύπωσε τον προβληματισμό της αναφορικά με τις «κόκκινες περιοχές» που επιδημιολογικά είναι πιο επιβαρυμένες. Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, δήλωσε πως υπάρχει «μία διστακτικότητα διότι φοβούμαστε ότι δημιουργείται η πεποίθηση ότι ξεπεράσαμε το πρόβλημα», ενώ τάχθηκε κατά του ανοίγματος των σχολείων καθώς όπως είπε «έχουμε μπροστά μας δύο δύσκολους μήνες». Από την άλλη πλευρά, τα βελτιωμένα επιδημιολογικά δεδομένα και οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν από την επιλογή του υπουργείου Παιδείας να δοθούν την εβδομάδα που μας πέρασε οι έλεγχοι επίδοσης του Α’ τετραμήνου των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου, φαίνεται πως είναι παράγοντες που λειτούργησαν πιεστικά στην επαναλειτουργία του συνόλου των εκπαιδευτικών δομών της χώρας. Η ημερομηνία που κυριαρχούσε στα πιθανά σενάρια ανοίγματος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποτελούσε η 1η Φεβρουάριου με την επιτροπή που συνεδρίασε την Παρασκευή να επιβεβαιώνει τελικά τις εκτιμήσεις.

Οι εκπαιδευτικοί που πραγματοποίησαν την εβδομάδα που μας πέρασε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε πολλές πόλεις, διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο για τις Πανελλαδικές και τα ΑΕΙ, εξέφρασαν την αντίδρασή τους στην ηλεκτρονική αξιολόγηση των μαθητών, επισημαίνοντας πως πραγματοποιείται χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί τα διαγωνίσματα και ενώ τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση παραμένουν. Όπως τονίζουν σε πολλές περιπτώσεις μαθητές δεν έχουν τα μέσα και τον εξοπλισμό που απαιτεί η διαδικασία, ωστόσο βαθμολογούνται για τα επιδόσεις τους κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Αξιολόγηση των σχολείων

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έχει δηλώσει πως το επόμενο νομοθέτημα του υπουργείου θα αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, προκαλώντας ήδη την αντίδραση των δασκάλων και των εκπαιδευτικών. Πριν ωστόσο υλοποιήσει το σχέδιο αξιολόγησής των εκπαιδευτικών, προχωράει με ταχείς ρυθμούς την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων της χώρας. Με υπουργική απόφαση το σχέδιο που θα υιοθετηθεί περιλαμβάνει ένα κυκλικό μοντέλο αξιολόγησης όλων των σχολικών μονάδων, ανά έτος, με βάση τον προγραμματισμό, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων.

Η αξιολόγηση θα γίνεται σε δύο κατευθύνσεις, εσωτερικά, όπου θα πραγματοποιείται από τον Σύλλογο Διδασκόντων κα εξωτερικά, από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μονάδων θα δημοσιεύονται σε ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που μαζί με την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα πραγματοποιούν την μεταξιολόγηση. Θα υπάρχουν ωστόσο και συνοπτικά αποτελέσματα τα οποία θα αναρτώνται στις ιστοσελίδες των σχολικών μονάδων. Σύμφωνα με την κ. Κεραμέως σκοπός της αξιολόγησης είναι «η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, σε ένα πλαίσιο αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας. Οι εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας προκάλεσαν αντιδράσεις, με το ΚΚΕ να θέτει το ζήτημα της αξιολόγησης εν μέσω πανδημίας και αναστολής λειτουργίας των σχολείων και να κάνει λόγο για «κυβερνητική πολιτική που παίρνει κάτω από τη βάση».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 24 Ιανουαρίου 2021
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.