«Πρώτο κουδούνι» σήμερα με παρόντες τους μαθητές στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάμιας εκπαίδευσης, και την κυβέρνηση να δηλώνει σε όλους τους τόνους την πρόθεσή της, τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά.
Παραδεχόμενος, ωστόσο, ότι κανένας δεν είναι σε θέση να προβλέψει την πορεία της πανδημίας, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σημείωσε από το βήμα της ΔΕΘ ότι θα πρέπει να αυξηθούν τα εμβολιαστικά ποσοστά στα παιδιά, άνω των 12 ετών.
Τζανάκης: “Έως 50 χιλιάδες οι μολύνσεις στα παιδιά και έως 600 ενδέχεται να βρεθούν σε νοσοκομεία”
Το “αποτύπωμα” της επαναλειτουργίας των σχολείων στην πανδημία, θα φανεί από τις 25 Σεπτεμβρίου και μετά, δηλώνει στο iatropedia.gr, o Καθηγητής Πνευμονολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, Νίκος Τζανάκης, και αυτό όπως είπε, δεν αποκλείεται να είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό:
“Εμείς πιστεύουμε ότι το 25% – 30% των παιδιών θα έρθει σε επαφή με τον ιό. Αν υποτεθεί ότι έχουμε μια μεταδοτικότητα συγκεκριμένη με τον ιό Δέλτα, αυτό σημαίνει ότι το 1/3 αυτών των παιδιών θα μολυνθεί, δηλαδή γύρω στις 30 με 50 χιλιάδες παιδιά θα μολυνθούν”, ανέφερε.
Ακόμη πιο ανησυχητική είναι η πρόβλεψη των μαθηματικών μοντέλων του Πανεπιστημίου Κρήτης, για τα παιδιά που θα αναπτύξουν βαριά νόσο. Από αυτές τις 50 χιλιάδες μολύνσεις, το 1,5% των παιδιών ενδέχεται να εκδηλώσει πιο βαριά συμπτώματα και ενδεχομένως να χρειαστεί νοσηλεία.
Κι ενώ μέσα σε 18 μήνες πανδημίας, οι νοσηλείες στα παιδιατρικά τμήματα των Νοσοκομείων δεν ξεπέρασαν τις 240, τώρα δεν αποκλείεται να φτάσουν από 300 έως και 600, σύμφωνα με τον Καθηγητή Τζανάκη:
“Έχουμε να κάνουμε με ένα στέλεχος που “χτυπάει” τα παιδιά πάρα πολύ. Από 300 έως 600 είναι τα παιδιά, που ενδεχομένως θα εκδηλώσουν σοβαρή νόσο. Αυτό υπό την αίρεση, βέβαια, ότι θα τηρηθούν κάποιες παραδοχές, δηλαδή θα τηρηθούν τα πρωτόκολλα και θα αυξηθούν και οι εμβολιασμοί. Γιατί δεν ξέρουμε τώρα, εάν θα ισχύσουν αυτά επακριβώς”, λέει.
Νέα πλατφόρμα επιτήρησης κρουσμάτων στα σχολεία
Στο επιδημικό κύμα που διανύουμε η μετάλλαξη Δέλτα “στοχεύει” κυρίως τις μικρότερες ηλικίες, οι οποίες είναι σε συντριπτικά ποσοστά, ανεμβολίαστες. Για να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο η διάδοση του κορονοϊού στη σχολική κοινότητα, το Υπουργείο Παιδείας με τη συνεργασία της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας, δημιούργησε ένα νέο ψηφιακό εργαλείο επιτήρησης των κρουσμάτων στα σχολεία.
Το νέο “όπλο” που προστίθεται στην επιστημονική φαρέτρα, είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει στόχο την καλύτερη καταγραφή, για τον πιο αποτελεσματικό έλεγχο της επιδημίας στην εκπαίδευση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του iatropedia.gr, εκεί θα καταγράφονται:
- τα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων στα παιδιά,
- ο αριθμός των κρουσμάτων που θα εντοπίζονται ανά τάξη αλλά και οι επαφές τους,
- ποια τμήματα -ή ακόμη και σχολεία- θα βρεθούν σε καθεστώς “αυξημένου ελέγχου” εξαιτίας εστιών διασποράς,
- ποια έκλεισαν με τον αλγόριθμο 50% +1 κρούσματα ανά τάξη.
Το εργαλείο αυτό θα περιλαμβάνει, όχι μόνο τις εστίες διασποράς στα σχολεία, αλλά και την εξέλιξή τους, μέσω των δευτερογενών λοιμώξεων.
Μέσα από αυτόν τον “οδικό χάρτη” παρακολούθησης της επιδημίας στα σχολεία, οι επιστήμονες επιδιώκουν να παίρνουν πιο στοχευμένες και αποτελεσματικές αποφάσεις, οι οποίες θα επαναξιολογούνται ώστε να γίνεται “αλλαγή πλεύσης”, όταν αποδεικνύονται ανεπαρκείς.
Η νέα πλατφόρμα θα λειτουργήσει άμεσα και θα επανεξεταστεί η αποτελεσματικότητά της, σε περίπου έναν μήνα.
Αυτήν την εβδομάδα οι αποφάσεις για τη λειτουργία των Πανεπιστημίων
Εκτός από τα σχολεία, μεγάλη ανησυχία υπάρχει και για τα Πανεπιστήμια, που ξεκινούν τη διά ζώσης διδασκαλία στις αρχές Οκτωβρίου.
Τα πολυπληθή αμφιθέατρα, όπως λένε οι ειδικοί, αλλά και τα χαμηλά εμβολιαστικά ποσοστά στους φοιτητές, δεν δημιουργούν το ασφαλέστερο δυνατό περιβάλλον, για τον περιορισμό της διάδοσης του κορονοϊού.
Η εβδομάδα αυτή, θα είναι καθοριστική για τα πρωτόκολλα λειτουργίας των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς οι επιστήμονες θα συνεδριάσουν για να αποφασίσουν τα μέτρα που θα προτείνουν στην κυβέρνηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, προσανατολίζονται σε ένα “υβριδικό” μοντέλο λειτουργίας, το οποίο θα περιλαμβάνει την τηλεκπαίδευση στις διαλέξεις και τα θεωρητικά μαθήματα, και την αυτοπρόσωπη παρουσία των φοιτητών, μόνο στα εργαστήρια.