Μια γυναίκα ξεπροβάλλει σε μια εγκαταλειμμένη κρήνη, στην Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης και γεμίζει την κανάτα της με νερό, «ξεδιψώντας» με την παρουσία της τους περαστικούς.
«Είναι Χριστιανή; Εβραία; Μουσουλμάνα δύσκολο γιατί έχει λευκό μαντήλι, αλλά είναι απλά μια νοικοκυρά που γεμίζει νερό» αναφέρει ο Γιώργος Κόφτης, ο ζωγράφος εμπνευστής της καλλιτεχνικής παρέμβασης σε μια κρήνη στην Άνω Πόλη.
Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, θέλησε να δώσει ζωή σε μια κρήνη που την «έχει φάει η εγκατάλειψη και η βρωμιά» και αποφάσισε να ζωγραφίσει το ταμπλό από νοβοπάν που χρησιμεύει ως πόρτα.
«Εκεί πάνω ζωγράφισα μια γυναίκα, μια παλιά Θεσσαλονικιά, να γεμίζει νερό. Πρόσεξα βέβαια να μην λερώσω το μνημείο, το οποίο έχει το κακό του χάλι και άκουσα από γείτονες πως έχουν παραπονεθεί δεκάδες φορές και στον δήμο και στην εφορία αρχαιοτήτων για την κατάστασή του» αναφέρει ο 42χρονος ζωγράφος. Γέννημα - θρέμμα Θεσσαλονικιός ο ίδιος και κάτοικος της Άνω Πόλης, τονίζει ότι αγαπάει την πόλη που όμως έχει παρελθόν αλλά αδιαφορεί για το παρόν.
«Η Θεσσαλονίκη ζει σε παρακμή, η διοίκηση είναι απούσα και τα λιγοστά κομμάτια πολιτισμού εξαφανίζονται σε μια αδιαφορία που δείχνει παντελή έλλειψη καλλιέργειας» επισημαίνει, προσθέτοντας ότι είχε κάνει προτάσεις στο δήμο Θεσσαλονίκης για την ανάδειξη διαφόρων σημείων με καλλιτεχνικές παρεμβάσεις αλλά δεν βρήκε καμία ανταπόκριση.
«Αποφάσισα λοιπόν να δράσω μόνος μου και προσεκτικά, χωρίς να αγγίζω το μνημείο με την κρήνη, ζωγράφισα την άθλια πόρτα του. Θέλω να κάνω και άλλα έργα στην περιοχή, έχω ήδη βρει μια αλουμινένια πόρτα και σκέφτομαι να ζωγραφίσω να ξεπροβάλει μια φυλακισμένη… πριγκίπισσα» καταλήγει.