Ανοιξε ο δρόμος για την τροφοδοσία της δυτικής και κεντρικής Μακεδονίας με φυσικό αέριο. Ο ΔΕΣΦΑ άναψε το πράσινο φως για την υλοποίηση του αγωγού στη Δυτική Μακεδονία αφού στη τελευταία συνεδρίασή του έλαβε την Τελική επενδυτική απόφαση (FID) για το έργο. Έτσι, άνοιξε ο δρόμος για την έναρξη κατασκευής του αγωγού, η οποία θα γίνει μέσα στο επόμενο έτος. Σύμφωνα με τη Διευθύνουσα Σύμβουλο του Διαχειριστή Maria Rita Galli , στόχος είναι το έργο να ολοκληρωθεί πλήρως στο τέλος του 2023.
Σύμφωνα πάντως με το energypress.gr, το κύριο σκέλος του αγωγού αναμένεται να είναι έτοιμο νωρίτερα, τον Ιανουάριο του 2023, ώστε να ξεκινήσει η τροφοδοσία της περιοχής με φυσικό αέριο. Μάλιστα, όπως σημείωσε η κ. Galli, ο Διαχειριστής αναζητά λύσεις ώστε η έναρξη τροφοδοσίας με αέριο να έρθει λίγους μήνες νωρίτερα, τον Οκτώβριο του 2022. Σημαντικό για την έναρξη κατασκευής είναι το γεγονός ότι το έργο είναι πλέον αδειοδοτημένο. Έτσι, πλέον μπορεί να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία για τη λήψη των αδειών χρήσης γης, οι οποίες είναι απαραίτητες για τις περιοχές όπου θα «περάσει» ο αγωγός, ώστε να γίνουν οι εργασίες.
Ο νέος αγωγός, συνολικού μήκους 157 km θα συνδέει τη Δυτική Μακεδονία με το ΕΣΦΑ. Το κόστος του εκτιμάται στα 147 εκατ. ευρώ, με τη χρηματοδότηση να είναι εξασφαλισμένη. Παράλληλα με τον αγωγό, θα αναπτυχθούν και τα σημεία διάθεσης φυσικού αερίου στην Ποριά της Π.Ε Καστοριάς και στον Περδίκκα της Π.Ε. Κοζάνης. Επίσης, στο νέο Σχέδιο του Προγράμματος Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2022-2031 έχει ενταχθεί η κατασκευή μετρητικών σταθμών στη Βέροια και τη Νάουσα, για την τροφοδοσία και των δύο πόλεων μέσω του αγωγού. Ως συνέπεια, με την κατασκευή του βασικού κλάδου και των υποκλάδων του έργου, θα διασφαλισθεί η τροφοδοσία της Έδεσσας, της Σκύδρας, της Νάουσας, της Βέροιας, της Φλώρινας, του Αμύνταιου, της Πτολεμαΐδας και της Κοζάνης. Παράλληλα, θα υπάρχει πρόβλεψη για μελλοντική επέκταση, με στόχο την παροχή φυσικού αερίου μέσω αγωγών στην περιοχή της Καστοριάς, όπως αναφέρει το energypress.gr.
Την ίδια στιγμή, πρόκειται για τον πρώτο αγωγό στην Ελλάδα – κι έναν από τους πρώτους στην ΕΕ - που θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά και για τη μεταφορά υδρογόνου, σε ποσοστό πληρότητας 100%. Έτσι, εντάσσεται στο σχέδιο για το project White Dragon, το οποίο φιλοδοξεί να διατηρήσει τη Δυτική Μακεδονία ενεργειακό κέντρο της χώρας – πλέον με την παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου.