To 1998 το φιλμ "Η μάσκα του Ζορό" φέρνει εκατομμύρια θεατές στις κινηματογραφικές αίθουσες ανά τον κόσμο και το Χόλιγουντ αποκτά ένα νέο αστέρι που θα προκαλούσε παροξυσμό στα χρόνια που θα ακολουθούσαν, ιδιαίτερα στον γυναικείο πληθυσμό.
Ο Αντόνιο Μπαντέρας, ο οποίος σύντομα θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη και θα την κάνει γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο, είχε εκτός από "άστρο" και μεγάλη τύχη, καθώς μόλις δύο χρόνια πριν την μεγάλη επιτυχία που τον καταξίωσε στο κινηματογραφικό στερέωμα, κι αμέσως μετά την επιτυχημένη συμμετοχή του στην περίφημη "Εβίτα", είχε προχωρήσει σε μια κίνηση που παραλίγο να του "κόψει" το σινεμά για πάντα.
Κι αυτή, μοιραία, έχει μεγάλη σχέση και με τη Θεσσαλονίκη, καθώς ο Ισπανός γόης άφησε στα κρύα του λουτρού τους παραγωγούς ενός μεγαλεπήβολου πρότζεκτ για τη ζωή του γεννημένη στην πόλη μας, Κεμάλ Ατατούρκ, στο οποίο είχε συμφωνήσει να παίξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο! Η κίνησή του αυτή προήλθε κατόπιν πιέσεως των Ελληνοαμερικανών αλλά και των Αμερικανοαρμένιων, οι οποίοι φοβούνταν πως ο Τούρκος ηγέτης, θα παρουσιαζόταν ως ήρωας και τα εγκλήματά του απέναντι στον ελληνισμό και στους Αρμένιους θα ήταν "ψιλά γράμματα", διαστρεβλώνοντας έτσι την ίδια την ιστορία, κάτι που συνηθίζει άλλωστε να κάνει το Χόλιγουντ.
Κορυφαία μέσα ενημέρωσης, ανάμεσα στα οποία και οι New York Times, μάλιστα, επεσήμαναν πως ο Ισπανός σταρ αλλά και η διάσημη σύζυγός του, Μέλανι Γκρίφιθ είχαν λάβει περισσότερες από 1000 επιστολές στην έπαυλή τους από διαμαρτυρόμενους Έλληνες της ομογένειας. Μάλιστα, το πόσο σημαντική και ρισκαδόρικη για την μετέπειτα καριέρα του Μπαντέρας ήταν η κίνηση να πει "όχι" στο φιλμ και να το αφήσει χωρίς πρωταγωνιστή, αποδεικνύεται από το γεγονός πως παραγωγός δεν ήταν κάποιος τυχαίος, αλλά ο Τάρκουιν Ολίβιε, γιος του Λόρενς Ολίβιε. Όσο για το "πέναλτι", αυτό υπολογίζεται πως έβγαλε από τους τραπεζικούς λογαριασμούς του Μπαντέρας περί τα 25 εκατομμύρια δολάρια.