Σε τρεις βασικούς άξονες που αφορούν τον συνεδριακό τουρισμό -όπως το συνέδριο «Δρόμοι του Μεταξιού», τη δημιουργία δικτύων για να γίνουν παγκοσμίως γνωστές πολιτιστικές διαδρομές σπουδαίων προσωπικοτήτων, καθώς και την ανάδειξη μονοπατιών (όπως στον Όλυμπο και το Σέιχ Σου), σκοπεύει να στηρίξει την τουριστική και όχι μόνο προβολή της το 2019 η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ειδικά μάλιστα για τον συνεδριακό τουρισμό, στόχος της ΠΚΜ είναι κάθε χρόνο η Θεσσαλονίκη να είναι η ευρωπαϊκή πόλη που θα φιλοξενεί ετησίως ένα παγκόσμιο συνέδριο μεγάλων φορέων και οργανισμών.
Ήδη μετά την επιτυχία που σημείωσε το συνέδριο για το Δρόμο του Μεταξιού, που διοργανώθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, η αντιπεριφέρεια Τουρισμού και Πολιτισμού της ΠΚΜ πατά… γκάζι, ώστε να φιλοξενηθεί μέσα στο 2019 το επίσης παγκόσμιο συνέδριο των φορέων του τουρισμού χωρών της Ανατολής. Πρόκειται για το περίφημο «Pacific Agency Tourism Association», στο οποίο συμμετέχουν κολοσσιαία τουριστικά γραφεία από την Κίνα, την Ινδία κ.ά.
Ως εκ τούτου, το πρώτο μεγάλο στοίχημα που θέλει να κερδίσει μέσα στη νέα χρονιά η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, είναι να αναδείξει τη Θεσσαλονίκη ως έναν σημαντικό προορισμό για συνεδριακό τουρισμό στην Ευρώπη, με δεδομένο ότι η πόλη και ο νομός διαθέτουν δεκάδες σπουδαία μνημεία που είναι υπό την «ομπρέλα» της UNESCO, και αναδεικνύουν τον πολυπολιτισμικό της χαρακτήρα, την πολιτιστική, γαστρονομική και ιστορική της ταυτότητα.
«Είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την τουριστική προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας και θα κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για να το κερδίσουμε. Θα προσεγγίσουμε αυτά τα μεγάλα τουριστικά γραφεία χωρών της Ανατολής, και θα προσπαθήσουμε να τους πείσουμε ότι η Θεσσαλονίκη, σε συνδυασμό με όλα τα άλλα πλεονεκτήματα που διαθέτει η Κεντρική Μακεδονία, αποτελεί μοναδικό προορισμό για τη διεξαγωγή τέτοιων συνεδρίων, αλλά και έναν από τους πιο ελκυστικούς συνεδριακούς προορισμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη» τόνισε μιλώντας στη «ΜτΚ» ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού, Αλέξανδρος Θάνος.
Ο ίδιος ανέφερε ακόμη ότι τόσο η πόλη της Θεσσαλονίκης όσο και οι υπόλοιποι προορισμοί της Κεντρικής Μακεδονίας, διαθέτουν τις υποδομές για να υποδεχθούν μεγάλα συνέδρια, ενώ θεωρούνται ανερχόμενοι προορισμοί που μπορούν να φιλοξενήσουν διεθνή και εγχώρια συνέδρια μεγάλων φορέων και οργανισμών.
Πολιτιστικές διαδρομές και… ξεχασμένα μονοπάτια
Δεύτερος άξονας, στον οποίο θέλει να στηρίξει την τουριστική της προβολή η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, είναι η δημιουργία Δικτύων για την ανάδειξη πολιτιστικών διαδρομών σπουδαίων προσωπικοτήτων, όπως του Αποστόλου Παύλου, που θα προσελκύσουν τουρισμό απ’ όλον τον κόσμο. Όπως εξήγησε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, κ. Θάνος, ήδη η ΠΚΜ -σε συνεργασία με τις αντίστοιχες περιφέρειες, όπου ανήκουν η Ρώμη και η Πάφος της Κύπρου- θα καταθέσει σχετικό φάκελο στο Συμβούλιο της Ευρώπης μέσα στο 2019, προτείνοντας τη δημιουργία Πολιτιστικού Δικτύου για τη διαδρομή στα «Βήματα του Αποστόλου Παύλου», η οποία αφορά την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ιταλία, από όπου πέρασε ο Απόστολος Παύλος.
«Επί της ουσίας πρόκειται για μια ενότητα μνημείων πάνω σε μια διαδρομή, από την οποία πέρασε και έζησε ο Απόστολος Παύλος» εξήγησε ο κ. Θάνος, σημειώνοντας ότι αν εγκριθεί αυτό το δίκτυο, τα οφέλη για τον τουρισμό για την Κεντρική Μακεδονία, την Κύπρο και τη Ρώμη θα είναι πολλαπλά.
Όσον αφορά τον τρίτο άξονα για την τουριστική προβολή της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, είναι η ανάδειξη πιστοποιημένων μονοπατιών στην ευρύτερη περιοχή. Τέτοια υπάρχουν στην Πιερία στον Όλυμπο, και στη Θεσσαλονίκη στο περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου. «Αναλαμβάνουμε μια πρωτοβουλία που έχει σκοπό να ενισχύσει τον εναλλακτικό τουρισμό στην Κεντρική Μακεδονία, γιατί η περιοχή μας δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα, αλλά πολλά ακόμη. Όπως αυτά τα μονοπάτια που δεν πρέπει να θεωρούνται… ξεχασμένα. Εξάλλου υπάρχει ενδιαφέρον για αυτό το είδος του τουρισμού και μπορούμε να τον αξιοποιήσουμε» σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, και πρόσθεσε ότι ειδικά για τον Σέιχ Σου στη Θεσσαλονίκη, η ΠΚΜ σχεδιάζει να διοργανώσει το πρώτο mountain bike park.
Πρώτη μεταξύ των 13 στην ανάπτυξη του τουρισμού
Αναφορικά πάντως με τον τουρισμό στην Κεντρική Μακεδονία, ο κ. Θάνος υπογράμμισε ότι τη διετία που πέρασε η περιφέρεια εδραιώθηκε ως η πρώτη μεταξύ των 13 της χώρας στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. "Πλέον η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δέχεται το 25% του συνόλου των επισκεπτών της χώρας. Είναι κάτι που προσθέτει στο ΑΕΠ της περιφέρειας περίπου δύο δισεκατομμύρια ευρώ. Για το πρώτο εξάμηνο του 2018 η αύξηση είναι σχεδόν διπλάσια από ό,τι έχει το σύνολο της χώρας, είμαστε στο 20%. Δυόμισι εκατομμύρια επισκέπτες σχεδόν ήρθαν το πρώτο εξάμηνο στην Κεντρική Μακεδονία» τόνισε χαρακτηριστικά.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 23 Δεκεμβρίου 2018