Απορρίφθηκε η ένσταση που κατέθεσε σήμερα στο υπουργείο Πολιτισμού ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων μαζί με τον Ενιαίο Σύλλογο Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής, Στερεάς και Νήσων, την Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων και την Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς με την οποία ζήτησαν να εξαιρεθούν από την διαδικασία συζήτησης και λήψης απόφασης για τα αρχαία του Σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου Μιχάλης Τιβέριος και Μανώλης Κορρές.
Πιο συγκεκριμένα, ζήτησαν να εξαιρεθούν οι κκ. Τιβέριος και Κορρές για τους εξής λόγους:
-Για τον Μιχάλη Τιβέριο «διότι έχει εκπεφρασμένη και αταλάντευτη άποψη υπέρ της απόσπασης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, έχοντας μάλιστα προσωπική εμπλοκή ως έμμισθος σύμβουλος της Αττικό Μετρό κατά τα έτη 2012-2014 και ως μέλος του ΚΑΣ το έτος 2013, το οποίο γνωμοδότησε υπέρ της απόσπασης και της μεταφοράς των αρχαιοτήτων στον Δήμο Παύλου Μελά και δημοσίως έχει αρθρογραφήσει και έχει δηλώσει επανειλημμένως με ιδιαίτερη ένταση την υπεράσπιση της απόσπασης, που σηματοδοτεί μια ιδιάζουσα και μονόπλευρη στάση απέναντι στο θέμα όσον αφορά την απόσπαση».
-Για τον Μανώλη Κορρέ ζητούν εξαίρεση στην διαδικασία απόφασης του ΚΑΣ « διότι η μελέτη και το έργο της απόσπασης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου επανειλημμένως έχει δηλωθεί δημοσίως ότι θα αναληφθούν από τον μηχανικό Δημήτριο Κορρέ και εταιρεία που σχετίζεται με τα συμφέροντά του, ο οποίος τυγχάνει αδερφός του ως άνω μέλους του ΚΑΣ Ε. Κορρέ. Εξάλλου και το έτος 2013 ο μηχανικός Δημήτριος Κορρές είχε αναλάβει τη μελέτη για το έργο της απόσπασης των αρχαιοτήτων από τον Σταθμό Βενιζέλου και έχει ήδη υλοποιήσει τη μελέτη και έχει μετάσχει στο έργο της απόσπασης των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Αγίας Σοφίας του ΜΣΘ».
Η συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού συμβουλίου κατά την οποία το ΚΑΣ θα κληθεί να αποφασίσει εάν θα κάνει αποδεκτή την νέα πρόταση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων κατά 92% έχει ξεκινήσει και αναμένεται να είναι θυελλώδης. Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr κατά τη διάρκεια συζήτησης που προηγήθηκε και παρουσιάστηκε το ιστορικό της υπόθεσης διαπιστώθηκε πως τα σχέδια της απόφασης του 2017 με την οποία αποφασίστηκε in situ κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου (δηλαδή με παραμονή των αρχαιοτήτων) δεν είχαν υπογραφή μηχανικού. Είναι χαρακτηριστικό πως όπως ειπώθηκε ακόμα κι όταν ελήφθη η απόφαση μπορεί να μην υπήρχε υπογραφή μηχανικού, ωστόσο θα έπρεπε η προηγούμενη διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να έχει προσκομίσει σχέδια με υπογραφές μηχανικών, που αναλαμβάνουν την ευθύνη της κατασκευής εκ των υστέρων.
Στην Αθήνα βρίσκονται προκειμένου να λάβουν το λόγο ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο διευθυνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας, ο Γιάννης Μπουτάρης, ο πρόεδρος και τα μέλη της Κίνησης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς της πόλης. Επίσης, στην συνεδρίαση παραβρίσκονται μέλη του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, του Ενιαίου ΣυλλόγουΥπαλλήλων ΥΠΠΟ Στερεάς Ελλάδος και Νήσων, της Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρεία, της Ελληνικής Εταιρίας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, αλλά και της ευρωπαϊκής οργάνωσης για την προστασία της αρχαιολογικής κληρονομιάς Europa Nostra που τάσσονται υπέρ της in situ ανάδειξης των αρχαίων.
Η συζήτηση έχει ξεκινήσει και αναμένεται να ληφθεί απόφαση σήμερα. Είναι χαρακτηριστική η φράση που ακούστηκε: «Υπάρχει μια προσπάθεια πόλωσης, ωστόσο έχουμε ευθύνη απέναντι στην πόλη της Θεσσαλονίκης».