Στην τρομακτική αποκάλυψη ότι 6.750 μετανάστες έχασαν τη ζωή τους ενώ εργάζονταν στο Κατάρ για την κατασκευή των σταδίων ενόψει του Μουντιάλ 2022, προχώρησε ο Guardian.
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, 2.711 νεκροί κατάγονταν από την Ινδία, 1.641 από το Νεπάλ, 1.018 από το Μπαγκλαντές, 824 από το Πακιστάν και 557 από τη Σρι Λάνκα.
Οι αριθμοί αφορούν την τελευταία δεκαετία και πηγές της εφημερίδας είναι το Ανώτατο Συμβούλιο Υγείας του Κατάρ και οι πρεσβείες των παραπάνω χωρών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Το Κατάρ θέλει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2032
Η απάνθρωπη διαχείριση μεταναστών στο όνομα της διοργάνωσης που έχει προγραμματιστεί για τον χειμώνα του 2022, κοστίζει κατά μέσο όρο τη ζωή 12 ανθρώπων ανά εβδομάδα και ενώ ήδη η Διεθνής Αμνηστία έχει καταγγείλει πως αρκετοί εργάτες είχαν να λάβουν μισθό επτά μήνες.
Η κυβέρνηση της Ντόχα δεν αμφισβητεί τον αριθμό των θανάτων, θεωρεί όμως ότι πρόκειται για ένα μικρό ποσοστό, σε σχέση με το σύνολο των μεταναστών που εργάζονται στη χώρα. "Ο δείκτης θνησιμότητας σε αυτές τις κοινότητες βρίσκεται εντός του αναμενόμενου περιθωρίου, με δεδομένο το μέγεθος και τα δημογραφικά στοιχεία του πληθυσμού. Παρά ταύτα, κάθε χαμένη ζωή είναι μία τραγωδία και γίνεται κάθε προσπάθεια να αποτραπεί οποιοσδήποτε θάνατος στη χώρα μας" αναφέρει εκπρόσωπος της κυβέρνησης, προσθέτοντας ότι οι αλλοδαποί έχουν την ίδια πρόσβαση στις δομές υγείας με τους πολίτες του Κατάρ.
Εκ μέρους της οργανωτικής επιτροπής του Παγκοσμίου Κυπέλλου ποδοσφαίρου, εκφράστηκε "βαθιά λύπη" για τους θανάτους εργατών. "Διερευνήσαμε κάθε περιστατικό, για να διασφαλίσουμε ότι πήραμε το μάθημα. Διατηρήσαμε τη διαφάνεια σχετικά με το ζήτημα αυτό και αντικρούσαμε ανακριβείς ισχυρισμούς, αναφορικά με τον αριθμό των εργατών που έχασαν τη ζωή τους".
Εκπρόσωπος της ΦΙΦΑ, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του Guardian, υπερασπίστηκε τους διοργανωτές αναφέροντας χαρακτηριστικά: "Με τα πολύ αυστηρά μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας στις εγκαταστάσεις, η συχνότητα ατυχημάτων στα εργοτάξια των εγκαταστάσεων του Παγκοσμίου Κυπέλλου είναι χαμηλή, σε σχέση με άλλα μεγάλα κατασκευαστικά έργα σε όλο τον κόσμο".