Μεθοδική εγκατάλειψη του ιστορικού αντιτορπιλικού «Βέλος», συμβόλου του αντιδικτατορικού αγώνα, καταδεικνύουν τα όσα είπε μιλώντας στο Open ο αρχικελευστής του Παναγιώτης Καλλίνος.
«Και εγώ λαβωμένος ψυχικά είμαι διότι αυτή η κατάσταση είναι απολύτως απαράδεκτη. Παρακαλούσαμε τόσο καιρό να μετακινηθεί το σκάφος, να μεθορμίσει», είπε ο κ. Καλλίνος.
«Οι προδιαγεγραμμένες ζημιές και οι τεράστιες ευθύνες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας»
«Το "Βέλος" στην πραγματικότητα δεν ήταν προστατευμένο, δεν ήταν μέσα στο λιμάνι, ήταν στον λιμένα της Θεσσαλονίκης, τον κόλπο. Τελικό αποτέλεσμα, δύο μεγάλοι "καιροί", βαρδάρης και νοτιοδυτικός, να το χτυπάνε αλύπητα το καράβι. Κάναμε πολλές φορές διάφορες παραστάσεις, ζητήσαμε από τον δήμο, την περιφέρεια, από διάφορους φορείς να κάνουν κάτι και δεν έκαναν τίποτα. Είχα κάνει επανειλημμένα τηλεφωνήματα στα οποία εκώφευσαν οι δύο φορείς που προείπα, τους έστειλα μέιλ, τους έστειλα μέσω facebook ειδοποιήσεις και τους ζητούσα το καράβι να προστατευτεί. Υπήρχε δυνατότητα».
«Η Ελλάδα είναι ναυτική χώρα, όλοι που ασχολούμαστε με την θάλασσα γνωρίζουμε πως εκεί που ήταν δεν θα μπορούσε να είναι προστατευμένο. Με όλες τις δυνατότητες που είχε το Ναυτικό, είχε κάνει ότι ήταν δυνατό να κάνει. Αλλά δεν μπορεί να υπερβεί τα καιρικά φαινόμενα, όταν έχει 10 μποφόρ μέσα στο λιμάνι. Ήταν πρυμοδετημένο», όπως εξήγησε. Το Βέλος ξανά «τραυματίστηκε στην πρύμη. Υπερέβη το φυσικό φαινόμενο την δυνατότητα της προσδέσεως. Αν είχε μπει στο λιμάνι ή αν είχε πάει στον πρώτο προβλήτα, πάλι πρυμοδετημένο, με κατάλληλο δέσιμο, δεν θα κινδύνευε ποτέ. Έπρεπε οι φορείς να είχαν μεριμνήσει να έχει μπει σε κανονική θέση. Δεν έφταιγε το ίδιο το Ναυτικό, το Ναυτικό ζητούσε να μετακινηθεί το σκάφος».
«Όποιος έχει υπηρετήσει σε ένα καράβι του Πολεμικού Ναυτικού σίγουρα νιώθει πως είναι κομμάτι του εαυτού του. Είναι η ψυχή του, τα καράβια έχουν ψυχή. Είναι δυνατόν να μην νιώθεις μια μεγάλη τραυματική εμπειρία όταν βλέπεις έτσι αυτό το κομμάτι του εαυτού σου;» αναρωτήθηκε ο ίδιος.
«Το πλοίο είναι ζωντανό τεκμήριο της αντιδικτατορικής αντίστασης»
Ο κ. Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, μέλος ΔΣ του ΣΦΕΑ αναφέρει με τη σειρά του: «Για πρώτη φορά το πλοίο χτύπησε και βούλιαξε στην πρύμνη 30 Νοεμβρίου το 2021. Από τον σύλλογο Αποφυλακιστθένων και Εξορισθέντων Αντιστασιακών, που τιμητικά μέλη του πλοίου, είχαμε κάνει διαβήματα στο υπουργείο Άμυνας, ζητώντας να μετακινηθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σε ασφαλές μέρος. Δεν έγινε δεκτό αυτό και το αποτέλεσμα είναι παραλίγο να το χάσουμε. Έχουμε βγάλει του κόσμου τις ανακοινώσεις. Και ερωτήσεις στη Βουλή έχουν γίνει. Το πλοίο αυτό είναι ζωντανό τεκμήριο της αντιδικτατορικής αντίστασης και το έχουν σκεφτεί πάρα πολλοί πολίτες και ιδιαίτερα παιδιά από σχολεία».
«Το τοπόσημα και τα σύμβολα της αντίστασης είναι σημαντικά»
«Τιμήσαμε πριν από λίγες μέρες την επέτειο του Πολυτεχνείου και ένα από τα συνθήματα είναι το ''Πολυτεχνείο ζει''. Φαίνεται πως κάποιοι θέλουν να απαλείψουν τη μνήμη από τη συνείδηση του λαού. Το τοπόσημα και τα σύμβολα της αντίστασης είναι σημαντικά για να διαπαιδαγωγούν τη νεολαία. Η ανταρσία του Βέλους, σε εμάς που ήμασταν τότε φοιτητές στη μεγάλη άνοδο του φοιτητικού κινήματος ήταν η έμπρακτη απάντηση στην έκκληση την δικιάς μας ‘’συμπαράσταση λαέ’’. Συμπαραστάθηκε έμπρακτα το Πολεμικό Ναυτικό τότε και ο στρατός αποδεικνύοντας πως η δικτατορία δεν ήταν αποδεκτή από τον ελληνικό λαό», δήλωσε στην κάμερα του Open και ο κ. Δανιήλ Σπαρτιάτης.