«Ρεαλιστικά αισιόδοξος» ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα δρομολογηθούν συγκεκριμένες λύσεις για τις συγκοινωνιακές υποδομές στη Θεσσαλονίκη δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο υπουργός συμμετέχει αυτή την ώρα σε σύσκεψη για να αποφασιστούν τα μέτρα διευκόλυνσης της κυκλοφορίας που θα εφαρμοστούν από τον προσεχή Σεπτέμβριο, λίγο πριν αρχίσουν τα έργα κατασκευής του Fly Over.
Αναφερόμενος στα δύο συγκοινωνιακά μεγάλα που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη, είπε για το μεν μετρό ότι «θα ξεκινήσει τη λειτουργία του όπως έχουμε πει στις προγραμματικές δηλώσεις το 2024» και μαζί το flyover ότι «θα αλλάξουν επί τα βέλτιω σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών μεσομακροπρόθεσμα».
Αναφορικά με την κυκλοφοριακή συμφόρηση που θα προκληθεί τα επόμενα τέσσερα χρόνια, κατά τη διάρκεια κατασκευής του Fly Over, οπότε και θα καταληφθεί από τα εργοτάξια μία λωρίδα ανά κατεύθυνση στην περιφερειακή οδό ο κ. Σταϊκούρας σχολίασε:
«Είναι γεγονός και το γνωρίζουμε όλοι ότι όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο, στα μεγάλα έργα υπάρχει για μικρό χρονικό διάστημα αναστάτωση των πολιτών. Η βούληση μας είναι να περιορίσουμε, σε συνεργασία με τους φορείς, αυτή την όποια αναστάτωση υπάρξει βραχυπρόθεσμα, μέχρι να υλοποιηθούν αυτά τα εμβληματικά έργα. Προς αυτή την κατεύθυνση το προηγούμενο χρονικό διάστημα με πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του υφυπουργού Μακεδονίας Θράκης ξεκινήσαμε μια σύσκεψη, έτσι ώστε όλοι οι φορείς να συγχρονιστούμε και να βρούμε τις βέλτιστες και εφικτές λύσεις το συντομότερο δυνατό».
Ο κ. Σταϊκούρας ευχαρίστησε τον υφυπουργό Εσωτερικών (Μακεδονίας Θράκης) Στάθη Κωνσταντινίδη και όλους τους φορείς της πόλης οι οποίοι «σε εβδομαδιαία βάση είχαν τακτικές συστηματικές συσκέψεις έτσι ώστε σήμερα να μας δοθεί η δυνατότητα να αξιολογήσουμε τα πορίσματα αυτών των συναντήσεων και να προχωρήσουμε από τις συσκέψεις στις πράξεις, ώστε μέσα στον Σεπτέμβριο στην υλοποίηση αυτών των πολιτικών» που θα προταθούν και θα συμφωνηθούν από τους φορείς και από τους πιο έμπειρους στο συγκεκριμένο θέμα ώστε να αντιμετωπίσουμε μέρος του προβλήματος που πιθανόν να προκύψει.
Στη Βουλή η σύμβαση για τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ
Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι «ανάμεσα στις πρωτοβουλίες που πρέπει να αναλάβουμε είναι να βελτιώσουμε τις συγκοινωνιακές υποδομές της πόλης». Είπε ότι αύριο θα γίνει μια συνάντηση στα γραφεία του ΟΑΣΘ, για το πώς θα λειτουργήσει ο οργανισμός από το 2024, υπενθυμίζοντας ότι ο ΟΑΣΘ είναι σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2017. Επίσης αναφέρθηκε στην ενίσχυση του στόλου του, μεταξύ άλλων και με ηλεκτρικά λεωφορεία και γνωστοποίησε ότι η σύμβαση για την προμήθειά τους «μόλις πέρασε στα χέρια της Βουλής ώστε να συζητηθεί τις επόμενες μέρες». Υπενθυμίζεται ότι από αυτό τον διαγωνισμό πάνω από 100 λεωφορεία θα διατεθούν για τη Θεσσαλονίκη.
Τέλος αναφέρθηκε στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης σημειώνοντας ότι εξετάζεται το «πώς θα έχει πολύ πιο σημαντικό ρόλο στο συγκοινωνιακό έργο της πόλης κι αυτό είναι μια βούληση και πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας, συνεκτικά». Όπως είπε πρόθεση της κυβέρνησης είναι να καταστεί ο ΟΣΕ μητροπολιτικός φορέας συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, όπως συμβαίνει και στην Αττική, «για να μπορέσει συστηματικά και μεθοδικά να αντιμετωπίσει προβλήματα της καθημερινότητας των πολιτών της Θεσσαλονίκης σε ότι αφορά το συγκοινωνιακό έργο».
Από την πλευρά του ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε πως «αυτή η εργώδης προσπάθεια για την αναβάθμιση των υποδομών της Θεσσαλονίκης και γενικότερα της Βόρειας Ελλάδας μπορεί να προκαλέσει αρρυθμίες. Από την άλλη υπάρχει πρόνοια και θέλω να ευχαριστήσω όλους τους φορείς της πόλης και ευρύτερα του Πολεοδομικού Συγκροτήματος για τη συνεργασία, τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης γιατί ο καθένας συνδράμει σε αυτήν την προσπάθεια. Έχουμε όλοι αναγνωρίσει την αναγκαιότητα για την υλοποίηση των μεγάλων έργων που τελικά θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας. Εδώ βρισκόμαστε σήμερα, μετά από τέσσερις συνεδριάσεις, συνεστήθη και μία επιτροπή εργασίας από τεχνική ομάδα, προκειμένου να καταγράψει τα δεδομένα και να μας υποδείξει κατά το δυνατόν προτάσεις και παρεμβάσεις που θα αμβλύνουν τις συνέπειες που λογικά θα δημιουργήσουν τα μεγάλα έργα κατά το στάδιο της υλοποίησής τους».
Η πόλη δεν έχει πολλές αντοχές
Τέλος ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας τόνισε ότι «είναι ξεκάθαρο ότι η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη το Fly Over και το έχει ανάγκη εδώ και χρόνια. Όπως είναι ξεκάθαρο ότι η πόλη δεν έχει πολλές αντοχές και χρειάζεται άμεσα ένα ρεαλιστικό και βιώσιμο σχέδιο. Το σχέδιο αυτό πρέπει να περιλαμβάνει την ταχύτερη παράδοση του μετρό της Θεσσαλονίκης, την ενίσχυση της Τροχαίας, τη δυνατότητα που θα έχει η πόλη της Θεσσαλονίκης να έχει εναλλακτικούς τρόπους κυκλοφορίας. Εμείς είμαστε εδώ και για να συνεργαζόμαστε αλλά και για να ενθαρρύνουμε. Είναι σημαντικό για εμάς να είμαστε μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος αλλά σε κάθε περίπτωση τα επόμενα 4 χρόνια που θα διαρκέσει η κατασκευή του Fly Over η πόλη πρέπει να είναι βιώσιμη».