Η Χαλκιδική γύρισε εχθές βράδυ από την μεγαλύτερη έκθεση της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, την ITB Berlin, με γεμάτη τη βαλίτσα της από κρατήσεις, περισσότερες κατά περίπου 25% από τις προκρατήσεις της περυσινής ΙΤΒ. Για το μεγαλύτερο τουριστικό προορισμό της Βόρειας Ελλάδας, το 2024 ξεκινάει πολύ ελπιδοφόρα, σε μία χρονιά που η χώρα μας, συνολικά, αναμένεται να ξεπεράσει τις πολύ καλές περυσινές επιδόσεις.
Η Ελλάδα, φέτος, βρίσκεται μέσα στην πρώτη τριάδα των πλέον ελκυστικών προορισμών, στη Μεσόγειο. Στην top θέση βρίσκεται η Τουρκία, λόγω πολύ χαμηλότερων τιμών, στη δεύτερη η μεγάλη δύναμη Ισπανία και στην τρίτη η χώρα μας, ενώ στην τέταρτη θέση ακολουθεί η Αίγυπτος
Ένα αρχικό feed back για τις τάσεις που διαμορφώνουν την τουριστική κίνηση το 2024, έδωσε στο makthes.gr ο κ. Γρηγόρης Τάσιος, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, όπως και του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής και, για πολλά χρόνια ενεργός σε πανελλαδικούς φορείς του τουριστικού κλάδου.
Η Ελλάδα φέτος, θα έχει μία πολύ καλή τουριστική σεζόν, καλύτερη από την περυσινή, σύμφωνα με τις συμφωνίες που κλείσθηκαν στην ΙΤΒ, επιβεβαιώνοντας τα θετικά μηνύματα που είχε πάρει η χώρα μας , τον περασμένο Νοέμβριο, στην World Travel Market του Λονδίνου, όπως και σε άλλες διεθνείς εκθέσεις. Άλλωστε, πλέον, είμαστε μία ανάσα από την εκκίνηση της θερινής σεζόν, που σε ορισμένες περιοχές της Ελλάδας, ξεκινάει από τις αρχές Απριλίου αν όχι και νωρίτερα.
Η χρονιά θα είναι πολύ θετική για τον ελληνικό τουρισμό, αλλά όπως σχολίασε ο κύριος Τάσιος, οι υφεσιακές συνθήκες που έχουν κυριαρχήσει στη γερμανική οικονομία όπως και οι πολύ χαμηλές πτήσεις της Ευρωπαϊκής οικονομίας, γενικότερα, επηρεάζουν τις επιλογές των πολιτών.
Στροφή στα all inclusive ξενοδοχεία
«Παρατηρήθηκε ότι οι Γερμανοί, για το 2024, έχουν σαν δεύτερη επιλογή τους τις διακοπές, όταν πρόκειται για δαπάνη που δεν αφορά τις τρέχουσες ανάγκες τους. Φέτος, λόγω οικονομικής κατάστασης, ενδεχομένως δεν μπορούν ή δεν αισθάνονται ασφάλεια να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα σε αγαθά διαρκείας, σε μεγάλες αγορές, οπότε αποφασίζουν να πάνε διακοπές, κάνοντας όμως μεγάλη έρευνα προκειμένου να εξασφαλίσουν τις πιο συμφέρουσες τιμές.
«Το δεύτερο στοιχείο είναι, ότι βλέπουμε στροφή των τουριστών στα all inclusive ξενοδοχεία και, αναφέρομαι, στους τουρίστες μεσαίων plus εισοδημάτων που άλλες χρονιές, θα έκαναν διαφορετικές, υψηλότερου κόστους, επιλογές», επισήμανε ο κ. Τάσιος και πρόσθεσε:
« Στη φετινή ΙΤΒ, επίσης καταγράφηκε μία μικρή υστέρηση στις κρατήσεις σε 5άστερα ξενοδοχεία, καθώς στη χώρα μας η συγκεκριμένη υψηλή κατηγορία ξενοδοχείων έχει να αντιμετωπίσει μεγάλο ανταγωνισμό , σε επίπεδο τιμών από την Τουρκία, ενώ από την άλλη πλευρά υπάρχει και η μεγάλη , σταθερή δύναμη στην τουριστική αγορά της Μεσογείου, η Ισπανία».
Οι Τούρκοι χτυπάνε τις τιμές στα 5άστερα
Όπως είπε ο κ. Τάσιος, οι τιμές στα 5άστερα ξενοδοχεία της Τουρκίας, είναι τουλάχιστον κατά 20% χαμηλότερες, απ’ ότι στα ελληνικά, με τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να μην έχουν περιθώρια μείωσης των τιμών τους, στα επίπεδα των τιμών που προσφέρονται στη γειτονική χώρα.
Φορτσάτη μπαίνει η Χαλκιδική στη φετινή σεζόν
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στη Χαλκιδική, οι κρατήσεις στο κοινό της γερμανικής αγοράς είναι αυξημένες κατά 25% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ στη βρετανική αγορά οι κρατήσεις είναι αυξημένες κατά 8%.
Οι κρατήσεις αυτές αφορούν όλη τη σεζόν, που στη Χαλκιδική ξεκινάει προς τα τέλη Απριλίου για τα περισσότερα ξενοδοχεία και ολοκληρώνεται , επίσης για τα περισσότερα, στις 15 Οκτωβρίου.
Στη Χαλκιδική, φέτος, υπάρχει επαναφορά της πολωνικής αγοράς, μέσω πτήσεων charter, όπως και της τσεχικής. Έχουν ήδη υπογραφεί σχετικά συμβόλαια με μεγάλους tour operators.
Τα περισσότερα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής θα ανοίξουν 26 Απριλίου, εν’ όψει και των αργιών του Πάσχα. Για το Πάσχα, άρχισε ήδη να εκδηλώνεται μεγάλη ζήτηση από τη Βαλκανική αγορά, κυρίως από Βούλγαρους αλλά και από πολλούς Ρουμάνους, με τους δεύτερους να έχουν στη διάθεσή τους ένα 5νθήμερο αργιών, μεταξύ 1- 5 Μαΐου.
Kαταλήγοντας ο κ. Τάσιος αναφέρθηκε και στις πολύ εντυπωσιακές παρουσίες που κάνουν στην ITB του Bερολίνου, τα τελευταία χρόνια, οι χώρες του Αραβικού Κόλπου, οι οποίες επενδύουν γενναία στην ανάπτυξη του τουρισμού τους, στην προσπάθεια να ξεφύγουν από την «μονοκαλλιέργεια» του μαύρου χρυσού, δημιουργώντας διαφοροποιημένες αναπτυξιακές προοπτικές για το μέλλον.