Πήραν στα χέρια τους μπογιές και πινέλα και με φροντίδα ζωγράφισαν σε μεγάλα χαρτόνια κι έγραψαν συνθήματα κατά της κακοποίησης των ζώων στέλνοντας το δικό τους μήνυμα στην τοπική κοινωνία όπου ζουν για την ανάγκη σεβασμού κι αγάπης προς τους τετράποδους φίλους του ανθρώπου.
Αξιοποιώντας τη σημερινή ηλιόλουστη μέρα, μαθητές και μαθήτριες της Β' τάξης του Γυμνασίου Πευκοχωρίου, μαζί με τη φιλόλογό τους, βγήκαν στους δρόμους του χωριού τους και ανήρτησαν σε κεντρικά σημεία τις δημιουργίες τους ως έναν άλλον τρόπο αντίδρασης στα ειδεχθή φαινόμενα δηλητηρίασης ζώων με φόλες που παρατηρούνται κατά καιρούς και στην περιοχή τους.
«Μην εκμεταλλεύεσαι την αθωότητα και την πείνα. Μη ρίχνεις φόλες», «Οι τουρίστες αγαπάνε τα ζώα. Το ίδιο θα έπρεπε κι εμείς. Μη ρίχνεις φόλα!», «Stop poisoning the animals» (σταμάτα να δηλητηριάζεις τα ζώα) είναι ορισμένα από τα συνθήματα που επέλεξαν τα ίδια τα παιδιά για να μεταδώσουν το μήνυμά τους, σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης των συγχωριανών τους σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα. Δεν περιορίστηκαν, ωστόσο, μόνο σ' αυτό αλλά σε όλη τη διαδρομή φρόντισαν να τοποθετήσουν κροκέτες για τους τετράποδους αδέσποτους φίλους τους. Είχαν, μάλιστα, τη ...συμπαράσταση ενός αδεσποτάκου, που τους ακολουθούσε πιστά!
Η παραπάνω δράση πραγματοποιήθηκε με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων (4 Απριλίου), στο πλαίσιο της οποίας το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει την πραγματοποίηση δράσεων ευαισθητοποίησης των παιδιών σχετικά με τα ζώα. Την υλοποίησή της στο Γυμνάσιο Πευκοχωρίου, για όλες τις τάξεις, ανέλαβε η ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε ζητήματα προστασίας των ζώων φιλόλογος Δανάη Στυλιανίδου και, όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η διευθύντρια του σχολείου Ελένη Κοφίνη, το αποτέλεσμα ήταν συγκινητικό!
Η διευθύντρια του Γυμνασίου Πευκοχωρίου στέκεται ιδιαίτερα στη μεγάλη προθυμία και συμμετοχική διάθεση των παιδιών υπογραμμίζοντας ιδιαίτερα τη σημασία τέτοιων δράσεων. «Αρκετά παιδιά που δεν ήταν πολύ συμμετοχικά στα κλασικά μαθήματα έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετείχαν στη δράση πολύ πρόθυμα», σημειώνει η κυρία Κοφίνη, επισημαίνοντας πως αυτό συνέβαλε σαφώς και στην καλύτερη κοινωνικοποίησή τους, «κάτι που δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί με τις παλιές παραδοσιακές μεθόδους».
«Η εκπαίδευση στις μέρες μας έχει αλλάξει μορφή σε σχέση με το παρελθόν. Το σχολείο αναγκάζεται να είναι ανοιχτό στην κοινωνία και να αντιμετωπίζει τα καθημερινά προβλήματα των νέων παρεμβαίνοντας σε κοινωνικά προβλήματα έμπρακτα με δράσεις. Οι μαθητές και μαθήτριες μέσω αυτών των δράσεων γίνονται ενεργοί πολίτες, καθώς εκπαιδεύονται να δρουν και να παρεμβαίνουν σε ό,τι θεωρούν ότι τους/τις προσβάλλει και κρίνουν ότι πρέπει να διορθωθεί. Τέτοιες δράσεις και παρεμβάσεις ενισχύουν την ευαισθησία και υπευθυνότητά τους απέναντι σε κοινωνικά προβλήματα που χρειάζονται λύσεις», επισημαίνει η διευθύντρια του Γυμνασίου Πευκοχωρίου.
«Απ' ό,τι φαίνεται», προσθέτει, οι μαθητές/τριες είναι πολύ δεκτικοί/ές σε καινοτόμες διδακτικές μεθόδους και δράσεις και το σχολείο μας ήδη κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά συμμετείχαν σε δύο μαθητικά συνέδρια. Είναι απαραίτητο και οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων να εφαρμόζουν στη διδασκαλία τους μεθόδους διαφοροποιημένης διδασκαλίας, καθώς όλοι οι μαθητές δεν έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα και τον ίδιο τρόπο πρόσληψης της γνώσης. Οπότε τέτοιου είδους δράσεις και παρεμβάσεις αποτελούν σπουδαία μαθήματα, τα οποία μπορεί να μην εντάσσονται στο αναλυτικό πρόγραμμα, είναι όμως πολύ σημαντικά για τη ζωή των παιδιών».
Έριξαν κροκέτες με γαρνιτούρα την αγάπη εκεί που άλλοι βάζουν φόλες...
Από την πλευρά της, η Δανάη Στυλιανίδου δεν κρύβει την περηφάνια της για τη δράση των μαθητών/-τριών της υπογραμμίζοντας ιδιαίτερα τη στήριξη της Διεύθυνσης του Σχολείου. «Σήμερα κρεμάσαμε τις δημιουργίες διαμαρτυρίας των παιδιών της Β' Γυμνασίου, μια δράση που πραγματοποιήθηκε με δική τους πρωτοβουλία. Ακόμη, εκεί που κάποιοι άλλοι άνθρωποι έριχναν φόλα, εμείς ρίξαμε κροκετάκια με μπόλικη αγάπη για γαρνιτούρα!», εξηγεί η δραστήρια φιλόλογος.
Η δράση των παιδιών δεν άφησε ασυγκίνητους κάποιους κατοίκους του Πευκοχωρίου που έσπευσαν να τα συγχαρούν. «Άνθρωποι στον δρόμο, μας σταματούσαν για να επιβραβεύσουν το εγχείρημά μας, μια κυρία δεσμεύτηκε (χωρίς καν να της το ζητήσουμε!) να μην κατεβάσει κανείς τη ζωγραφιά των παιδιών από το στενό όπου εκείνη κατοικεί και μια άλλη προσφέρθηκε να μας δανείσει μια σκάλα για να κρεμάσουμε με μεγαλύτερη ευκολία το χαρτόνι μας», αναφέρει χαρακτηριστικά η Δανάη Στυλιανίδου.
«Δεν υπάρχει μεγαλύτερη επιτυχία για έναν/μία εκπαιδευτικό, τουλάχιστον για μένα, από τα χαμόγελα των παιδιών, τα όμορφα λόγια τους και τη συνεργασία για έναν κοινό σκοπό, που μας φέρνει όλους κοντά», σημειώνει περιχαρής η κυρία Στυλιανίδου.
Υπογραμμίζει δε πως μαθητές και μαθήτριες πιο μοναχικοί/ες εντάχθηκαν στην παρέα και έφτιαξαν μικρά θαύματα με τα πινέλα τους! «Το ίδιο και παιδιά που ίσως δυσκολεύονται με τα μαθήματα, διέπρεψαν στη ζωγραφική και στη συνεργασία» λέει υπογραμμίζοντας την ανάγκη για περισσότερες ανάλογες δράσεις. «Ας φροντίσουμε όλοι και όλες οι εκπαιδευτικοί να πραγματοποιούνται τέτοιες δράσεις κάθε φορά πιο συχνά. Πέραν του ότι δίνουμε βήμα και φωνή στα παιδιά, ερχόμαστε κι εμείς πιο κοντά με αυτά κι εκείνα μεταξύ τους», τονίζει η κυρία Στυλιανίδου.
«Η τέχνη και η ευαισθησία ενώνουν! Κι όταν στέφεται με επιτυχία μια τέτοια δράση, η χαρά και η ικανοποίηση είναι τεράστιες! Αυτά τα χαμόγελα νομίζω μένουν για πάντα μέσα μας, χρόνια μετά, τότε που δε θα θυμόμαστε πλέον τους αρχικούς χρόνους των ρημάτων στα αρχαία...», καταλήγει.
Η παραπάνω δράση δεν είναι η μοναδική πράξη αγάπης των μαθητών/-τριών του Γυμνασίου Πευκοχωρίου προς τα ζώα, αφού καθημερινά παιδιά από όλες τις τάξεις φροντίζουν στο σχολείο τους τη γατούλα Γκαρφίλντα και τα σκυλάκια Γι και Γιανγκ!