Τεχνική έκθεση αποκάλυψε ότι σε τμήματα της γέφυρας, που κατέρρευσε πέρυσι στη βόρεια Ιταλία, δεν είχαν γίνει εργασίες συντήρησης για 25 χρόνια, όπως έγινε γνωστό σήμερα από τις εισαγγελικές αρχές.
Πριν από ακριβώς έναν χρόνο, στις 14 Αυγούστου του 2018 και γύρω στις 12:00 το μεσημέρι ώρα Ιταλίας, ένα μεγάλο τμήμα της γέφυρας της Γένοβας, μήκους 1,2 χλμ, κατέρρευσε έπειτα από καταρρακτώδεις βροχές στην περιοχή, με αποτέλεσμα τον θάνατο 43 ανθρώπων.
Οι έρευνες συνεχίζονται για τα αίτια της κατάρρευσης, όμως το συνκυβερνών Κόμμα των 5 Αστέρων επέρριψε ευθύνες στη μεγαλύτερη εταιρεία οδοποιίας και διοδίων της Ιταλίας, την κατασκευαστική Atlantia, κατηγορώντας την ότι είχε παραμελήσει τη συντήρηση της γέφυρας. Η Atlantia, από τη πλευρά της, αρνείται οποιαδήποτε παρατυπία.
«Η έρευνα θα αποκαλύψει εάν (η έλλειψη συντήρησης) ήταν ο καθοριστικός παράγοντας που προκάλεσε την κατάρρευση» είπε ο ανώτατος εισαγγελέας της Γένοβας Φραντζέσκο Κότσι σε δημοσιογράφους, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, που παραχώρησε σήμερα, έπειτα από μια επιμνημόσυνη τελετή για τα θύματα.
Οι μετοχές της Atlantia κατέγραψαν πτώση 4% σήμερα μετά τις δηλώσεις του εισαγγελέα.
Υπενθυμίζεται πως η Γέφυρα Μοράντι, όπως είναι γνωστή λόγω του ονόματος του κατασκευαστή της, κατεδαφίστηκε πριν μερικές μέρες. Χτίστηκε τη δεκαετία του ’60, βρισκόταν ανάμεσα στην περιοχή της Σαμπιερνταρένα και Κορνιλιάνο και είχε 1.182 μέτρα μήκος και βρισκόταν στα 90 μέτρα ύψος. Αποτελούσε τμήμα του αυτοκινητόδρομου Α10 που ενώνει την ιταλική ριβιέρα με τη νότια Γαλλία και θεωρούνταν ένας σημαντικός δρόμος μεταφοράς αγαθών και ατόμων.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ/ΜΠΕ