Την πρώτη από τις τρεις προγραμματισμένες συναυλίες του πραγματοποίησε ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου στο Θέατρο Γης στη Θεσσαλονίκη, την Παρασκευή 31 Μαΐου.
Οι επόμενες δύο αναμένονται σήμερα και αύριο ενώ τα εισιτήρια έχουν γίνει sold out εδώ και καιρό καθώς ο καλλιτέχνης έχει ανακοινώσει ότι με αυτή την περιοδεία σταματά τις συναυλίες, στο... διονυσιακό τους επίπεδο τουλάχιστον.
Τα εισιτήρια εδώ και αρκετές εβδομάδες, και ιδίως τις τελευταίες ημέρες, βρίσκονται μόνο σε επίπεδο ανταλλαγών, κυρίως μέσω Facebook, κίνηση που ενδείκνυται για όποιον αναζητά το «μαγικό χαρτάκι» για κάποια από τις επόμενες συναυλίες. Είναι σύνηθες ο κόσμος να αγοράζει εισιτήριο για μια συγκεκριμένη ημέρα και να το ανταλλάσσει δεδομένου ότι οι συναυλίες έχουν ανακοινωθεί εδώ και μήνες και οι περισσότεροι αγόρασαν άμεσα τα εισιτήριά τους υπό τον δίκαιο φόβο του sold out. Είναι λογικό και επόμενο συνεπώς το πρόγραμμα πολλές φορές εντέλει να μη βολεύει και ο προγραμματισμός του καθένα να αλλάζει.
Για τους Θεσσαλονικείς, ήταν η πρώτη μεγάλη ανοιχτή συναυλία για φέτος κάτι που για πολλούς σήμανε και την έναρξη του καλοκαιριού.
Ο καιρός ήταν πολύ καλός και το θέατρο γέμισε από νωρίς. Οι καντίνες πολλές, έφταναν μέχρι την οδό Κατσιμήδη ενώ τα αυτοκίνητα από κάποια στιγμή και μετά δεν μπορούσαν να προσεγγίσουν το θέατρο λόγω κόσμου.
Στη συντριπτική του πλειοψηφία το κοινό αποτελούνταν από νέους αλλά καμία ηλικία δεν έλειψε. Έβλεπες από μωρά και μικρά παιδιά μέχρι ηλικιωμένους, αποδεικνύοντας ότι το κοινό του Θανάση Παπακωνσταντίνου δεν έχει ηλικιακό περιορισμό.
Ανεβαίνοντας στη σκηνή, ο Θανάσης (οι φαν τον αποκαλούν με το μικρό του) ξεκίνησε με ένα σχόλιο για την κίνηση στην πόλη, λέγοντας πως ο ίδιος έκανε μισή ώρα για να κάνει δέκα χιλιόμετρα. «Εδώ το λέτε flyover, στη Λάρισα το λέμε να σε φ΄λάει ο Θεός» είπε αστειευόμενος και άνοιξε το πρόγραμμα με το τραγούδι «Σαν Αστραπή».
Μαζί με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου στην ερμηνεία ήταν η Μάρθα Φριντζήλα, ο Γιάννης Λίταινας και ο Αλέξανδρος Κτιστάκης ενώ τον συνόδευσαν οι μουσικοί Βάσω Δημητρίου (ηλεκτρική κιθάρα), Ανδρέας Πολυζωγόπουλος (τρομπέτα), Αποστόλης Γιάγκος (πλήκτρα, Γιώργος Αγγελάκης (τρομπόνι, ακορντεόν), Δημήτρης Μυστακίδης (ακουστική κιθάρα), Θανάσης Βόλλας (λαούτο, μπουζούκι), Κωσταντής Πιστιόλης (κλαρίνο, γκάιντα), Λεωνίδας Κυρίδης (μπάσο), Νίκος Δημηνάκης (σαξόφωνα) και Φοίβος Άνθης (τύμπανα).
Ακούστηκαν τραγούδια απ' όλη τη δισκογραφία του καλλιτέχνη με πιο «δυνατές» για το κοινό στιγμές να είναι, ως συνήθως, τα τραγούδια Σιμούν, Έρημα Κορμιά, Ανδρομέδα και φυσικά ο Πεχλιβάνης. Είναι μερικά από τα πιο ανεβαστικά τραγούδια του καλλιτέχνη όπου... κατά παράδοση γίνεται το γνωστό «λούσιμο» αφού το κοινό εκτός του ότι χορεύει - και πολλές φορές πραγματοποιεί και μοσπιτς- ρίχνει τα ποτά του στον αέρα: Από νερό και μπύρες μέχρι τσίπουρο και βότκα αυτή η... βροχή είναι δεδομένη σε όσους κάθονται όρθιοι στις συναυλίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εν αντιθέσει με άλλες χρονιές, και μετά την περσινή παρέμβαση του καλλιτέχνη, καθόλη τη διάρκεια της συναυλίας δεν άναψε ούτε ένας πυρσός.
Επιπλέον διαδεδομένες είναι πλέον οι πειρατικές σημαίες, μια... συνήθεια που ξεκίνησε την εποχή των συναυλιών που γίνονταν πριν δέκα χρόνια κατά της εξόρυξης χρυσού στη Χαλκδική, με αφορμή το τραγούδι «Σιμούν» που μεταξύ άλλων έχει τον στίχο «Και τα παρτάλια οι σκέψεις μας, πειρατική σημαία, όλα στραβά γινήκανε και όλα είναι ωραία». Στην χθεσινή συναυλία η γραφούσα μέτρησε τουλάχιστον πέντε πειρατικές σημαίες ενώ φυσικά δεν έλλειψαν και οι Παλαιστινιακές. Οι σημαίες ανέμιζαν ανά διαστήματα σε όλη τη διάρκεια της συναυλίας.
Η Μάρθα Φριντζήλα, θέλοντας να στείλει το δικό της μήνυμα, βγήκε φορώντας μια καφίγια, το γνωστό ασπρόμαυρο παλαιστινιακό μαντήλι το οποίο στη συνέχεια άφησε σε εμφανές σημείο στο αναλόγιο. Η ερμηνεύτρια αφιέρωσε το τραγούδι Φεϊρούζ στα 20.000 νεκρά παιδιά της Γάζας.
Τρεις ώρες γεμάτες μουσική, με το κοινό να βρίσκεται σε έκσταση καθόλη τη διάρκεια της συναυλίας. «Πάλι εδώ είστε εσείς;» είπε κάποια στιγμή ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου κοιτώντας πρόσωπα που βρίσκονταν μπροστά στη σκηνή. «Ένας από τους λόγους που σταματάω είναι αυτός είναι σα να κλέβω εκκλησία αυτοί έρχονται σε κάθε συναυλία και πληρώνουν εισιτήριο» πρόσθεσε χαριτολογώντας.
Η συναυλία ξεκίνησε δέκα λεπτά μετά τις 21:00 και έληξε 20 λεπτά μετά τα μεσάνυχτα με το κοινό να φωνάζει το γνωστό «Ρε Θανάση τι λες τώρα που θα παίζεις ως τις τέσσερις η ώρα», ένα σύνθημα που είθισται να ακούει σχεδόν κάθε καλλιτέχνης στο τέλος των συναυλιών του, ανεξαρτήτως των ωρών που έχει παίξει. Το κοινό αποχώρησε εκστασιασμένο και... ελαφρώς μεθυσμένο ενώ το ραντεβού ανανεώνεται για σήμερα και αύριο, στο ίδιο σημείο, στις 21:00.