ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Χρ. Σταϊκούρας: Καμία καθυστέρηση στο flyover, θα παραδοθεί Μάιο του 2027 (βίντεο)

Σοφία Χριστοφορίδου27 Αυγούστου 2024

Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του flyover θα τηρηθεί απαρέγκλιτα, διαβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, επαναλαμβάνοντας ότι το έργο θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2027. Ο κ. Σταϊκούρας συμμετείχε στην σύσκεψη που πραγματοποιείται σε τακτική βάση στη Θεσσαλονίκη, για την αξιολόγηση της προόδου του έργου και των μέτρων για την μείωση των επιπτώσεων του στον αστικό ιστό.

Παράγοντας που παρακολουθεί το έργο εκ του σύνεγγυς και συμμετέχει σε αυτές τις συσκέψεις διευκρίνησε σε ερώτηση του makthes.gr ανέφερε ότι δεν έχει αποδοθεί το σύνολο των εργοταξιακών χώρων, καθώς υπάρχουν εκκρεμότητες με τις απαλλοτριώσεις. Η εξέταση της υπόθεσης από το δικαστήριο έχει προργαμματιστεί για τις 16 Σεπτεμβρίου, μία μέρα μετά την αυλαία της 88ης ΔΕΘ, ενώ ένα μήνα αργότερα είναι προγραμματισμένη η εξέταση της προσφυγής κατοίκων και φορέων στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Αυτές είναι οι δύο πηγές αβεβαιότητας για το έργο, με πιθανότερη αυτή των απαλλοτριώσεων. Εξάλλου όπως έγραψε η «ΜτΚ» από αρμόδιους παράγοντες έχουν εκφραστεί ανησυχίες για τον στόχο του 2027, εξαιτίας της καθυστέρησης στην απόδοση των εργοταξιακών χώρων και η νέα αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος για το τέλος του 2027 θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, αν και δεν πρόκειται να επισημοποιηθεί και να ανακοινωθεί πριν από τη ΔΕΘ.

Σε αυτό το πνεύμα, ο αρμόδιος υπουργός διαβεβαίωσε ότι το έργο θα παραδοθεί τον Μάιο του 2027. «Το έργο ικανοποιείται με υψηλές ταχύτητες και θα υλοποιηθεί με ακόμα καλύτερους ρυθμούς στο επόμενο χρονικό διάστημα και ισχύει απαρέγκλιτα ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου ο Μάιος του 2027» είπε.

Την προηγούμενη φορά που ο κ. Σταϊκούρας έκανε δηλώσεις μετά από ανάλογη σύσκεψη (οπότε και είχε μιλήσει αορίστως για το 2027) είχε αναφέρει ότι σύμφωνα με την ενημέρωση των εταιρειών που έχουν αναλάβει την υλοποίηση αυτή του έργου πλέον το έργο υλοποιείται με ικανοποιητικούς αριθμούς, κι ότι εργάζονταν 200 εργαζόμενοι και χρησιμοποιούνται 50 βαρέα οχήματα. «Σήμερα νομίζω ότι αυτό επιβεβαιώνεται από τους πολίτες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έχουμε, 250 εργαζόμενοι και 80 οχήματα (εκ των οποίων 56 εκσκαφής) εργάζονται σε όλα τα μέτωπα τα οποία είναι σήμερα διαθέσιμα» είπε.


Αναφορικά με τις επιπτώσεις από την κατασκευή του έργου, ο υπουργός αναφέρθηκε σε στοιχεία του Ινστιτούτου Μεταφορών σύμφωνα με τα οποία αρχικά η φέρουσα ικανότητα της εσωτερικής περιφερειακής είχε μειωθεί κατά 40%, επιβαρύνοντας την καθημερινότητα του πολίτη περίπου σε ένα ποσοστό χρονικά της τάξεως 45% αλλά πλέον τα ποσοστά αυτά έχουν μειωθεί αισθητά, στο 25%.

Ο κ. Σταϊκούρας εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι πολύ σύντομα η κατάσταση θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, καθώς τον Νοέμβριο θα παραδοθεί το μετρό, με την προσδοκία να μειώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο στο κέντρο της πόλης. Επίσης αναφέρθηκε και στις παρεμβάσεις του υπουργείου στις αστικές συγκοινωνίες, με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία και τις προσλήψεις οδηγών, που οδήγησαν στην αύξηση των δρομολογίων, αλλά και στην επέκταση των συμβάσεων 190 οδηγών. «Σήμερα έχουμε 261 λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και τον Σεπτέμβριο 300, περισσότερα από ότι την αντίστοιχη ημερομηνία πέρσι». Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι το υπουργείο υλοποίησε όλες τις δεσμεύσεις που ανέλαβε, και ανάφερε τη χρηματοδότηση της Εγνατία Οδό 22,5 εκατ. Ευρώ για να αναλάβει την καθημερινή λειτουργία και τη συντήρηση του δρόμου, σε ό,τι αφορά την χρήση φορτηγών ή άλλων μηχανημάτων που μπορεί να χρειαστούν για έκτακτη ανάγκη.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.