ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Χρ. Σταϊκούρας: Με το μετρό και τις νέες γραμμές αποσυμφορείται το κέντρο της Θεσσαλονίκης

Σοφία Χριστοφορίδου25 Οκτωβρίου 2024

Με την λειτουργία του μετρό και τον ανασχεδιασμό των λεωφορειακών γραμμών αποσυμφορείται το κέντρο της Θεσσαλονίκης, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την παρουσίαση των αλλαγών στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης. Εξέφρασε την αισιοδοξία ότι «ο ανασχεδιασμός θα αναδείξει το ρόλο της βιώσιμης κινητικότητας» και πρόσθεσε ότι μέσα από πολιτική κομίστρου, που θα ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες θα ενισχύσει τις συνδυασμένες μεταφορές.

Ο υπουργός διαβεβαίωσε για μία ακόμη φορά ότι η βασική γραμμή του μετρό θα παραδοθεί 30 Νοεμβρίου, ενώ για την επέκταση προς την Καλαμαριά ανέφερε ότι «θα παραδοθεί στο τέλος του 2025 όπως είχαμε δεσμευτεί»- υπενθυμίζεται ότι το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε παράδοση της Καλαμαριάς έξι μήνες μετά τη βασική γραμμή και στη συνέχεια μετατέθηκε στους οκτώ μήνες.

«Θα εξασφαλίσουμε την ομαλή ενσωμάτωση του νέου μέσου» σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας, προσθέτοντας ότι οι αλλαγές στις συγκοινωνιακές γραμμές «δεν είναι θέσφατα» κι ότι σε ένα εξάμηνο θα γίνει επαναξιολόγηση μετά τη συνδυαστική χρήση των δυο μέσων, και προκειμένου να προετοιμαστούν οι αλλαγές που θα γίνουν ενόψει της παράδοσης του τμήματος του μετρό προς Καλαμαριά.

Ο υπουργός έκανε αναφορά και στην υπερυψωμένη λεωφόρο flyover, λέγοντας ότι «είναι εμφανής η πρόοδος κάθε βδομάδα και κάθε μήνα που περνά» και διαβεβαίωσε ότι το έργοθα παραδοθεί σε λιγότερο από 3 χρόνια . Επίσης ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στον ΟΑΣΘ και την ανανέωση του στόλου (με 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, τον διαγωνισμό του ΟΣΕΘ για τις νέες συμβάσεις leasing, την αντικατάσταση 18 πεπαλαιωμένων οχημάτων με ισάριθμα νέα) και την ανάγκη για συντήρηση του υφιστάμενου, καθώς και την πρόσληψη 190 οδηγών και 60 ιδιωτών ελεγκτών κομίστρου.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου ανέφερε ότι «πρέπει να προνοήσουμε και να σχεδιάσουμε για τα επόμενα είκοσι χρόνια» και έκανε γνωστό ότι ο ανασχεδιασμός των λεωφορειακών γραμμών θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2025. «Το όραμα μας για τις ανθρώπινες πόλεις δίνει έμφαση στους ποδηλατόδρομους και τους χώρους για μικροκινητικότητα σε συνδυασμό με την ανταπόκριση του μετρό με αστικά και υπεραστικά λεωφορεία» σημείωσε. Αναφορικά με το μετρό είπε ότι «θα λειτουργήσει με απόλυτη ασφάλεια» και θα είναι ένα από τα καλύτερα μετρό της Ευρώπης «...και εδώ στην πόλη ακόμη με ρωτάνε αν θα παραδοθεί!».

«Ανοίγουμε μια νέα εποχή» επεσήμανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης και αναφέρθηκε στην ανάγκη να αρχίσει ήδη ο σχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών ενσωματώνοντας και τις επεκτάσεις της Καλαμαριάς αλλά και τις επόμενες. Είπε ακόμα ότι ο δήμος θα μπορούσε να διαθέσει για την εξυπηρέτηση της μετεπιβίβασης έναν χώρο, στα 300 μέτρα από τον τερματικό σταθμό του Νέου Σιδηροδρομικού σταθμού, όπου σήμερα υπάρχει σχολείο αρκεί να εξασφαλιστούν πόροι για την ανέγερση νέου σχολείου σε κοντινό οικόπεδο (Σαπφούς και Νοταρά) που είναι χαρακτηρισμένο ως χώρος σχολείου. για ανέγερση σχολικής στέγης Εσείς να χρηματοδοτήσετε την ανέγερση του σχολείου.


Συγκοινωνιακός αναλφαβητισμός και... υπερηχητικές ταχύτητες

Στον χαιρετισμό του ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας είπε ότι «αυτή η πόλη βγαίνει από συγκοινωνιακό αναλφαβητισμό και αποκτά ορθό συγκοινωνιακό σχεδιασμό» και ότι «επιτέλους τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται μέχρι κεραίας». Παραδέχτηκε πως «μόνο το μετρό δεν μπορεί να μας λύσει τα προβλήματα» αλλά απαιτείται ο συνδυασμός μεταφορών και ο ορθός τρόπος λειτουργίας του ΟΑΣΘ και του παρόχου για το προαστιακό μεταφορικό έργο.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Γιάννης Τόσκας είπε, απευθυνόμενος στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ότι «τρέχουμε με υπερηχητικές ταχύτητες στην λεωφόρο που μας βάλατε» και ζήτησε υπομονή μέχρι να αξιολογηθεί η εξέλιξη της συνεργασίας των μέσων. Πάντως είπε ότι «το μετρό θα είναι καταλύτης για την αναβάθμιση της μετακίνησης καθώς θα απουσιάζουν από την καθημερινή κυκλοφορία 60.000 οχήματα».

Την παρουσίαση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη έκανε ο Διευθυντής Συγκοινωνιακού Έργου ΟΣΕΘ Σαμ Σάλεμ. Χαιρετισμούς απεύθυναν η γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα και ο γ.γ. της κοινοβουλευτικής ομάδας της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτη.

Παρέμβαση έκανε και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, συγκοινωνιολόγος και ομότιμος καθηγητής ΑΠΘ Σπύρος Βούγιας σχολιάζοντας ότι με την παράδοση του μετρό σε κυκλοφορία «η πόλη κλείνει ένα τραύμα» και τόνισε ότι πρέπει να προχωρήσουν οι επεκτάσεις του Μετρό δυτικά αλλά και έκτος του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, με επιφανειακά μέσα σταθερής τροχιάς μέχρι το αεροδρόμιο, να πυκνώσει το δίκτυο των δημόσιων συγκοινωνιών και να εξεταστεί και η θαλάσσια οδός συγκοινωνίας.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.