ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Χρ. Στυλιανίδης: Η Θεσσαλονίκη θα εξελιχθεί σε «κόμβο ζηλευτό» για το διεθνές εμπόριο

Σοφία Χριστοφορίδου22 Οκτωβρίου 2024

Τα δύο διευρωπαϊκά δίκτυα για τις μεταφορές, το ένα από την Αδριατική και το άλλο από την Βαλτική και την Πολωνία ανοίγουν γεωγραφικούς ορίζοντες για την διασυνδεσιμότητα για την χώρα μας και για την Θεσσαλονίκη για να παίξουν ένα σημαντικό ρόλο σε αυτό που λέμε ανταγωνιστικότητα της ΕΕ ευρύτερα, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, στη συζήτηση που έγινε στο πλαίσιο του Southeast Europe Connectivity Forum ΙΙ, το οποίο πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε στη σημασία της συνδεσιμότητας, ειδικά για τα Βαλκάνια, συνδέοντας την ενιαία ευρωπαϊκή αγορά με χώρες που βρίσκονται σε προενταξιακό στάδιο. Αναφέρθηκε στην έννοια της «θαλάσσιας Εγνατίας» και τη σύνδεση των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας με τα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα και τόνισε ότι τα επόμενα χρόνια, στην εποχή μετά την κρίση στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή, τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδος θα παίξουν σημαντικό ρόλο, ενώ ειδικά για τη Θεσσαλονίκη προέβλεψε ότι θα εξελιχθεί «κόμβο ζηλευτό» για το διεθνές εμπόριο.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε επίσης από το βήμα του συνεδρίου πως στο πλαίσιο της μη έντασης που έχει η χώρα μας με την Άγκυρα δέχτηκε πρόσκληση από τον υπουργό Μεταφορών της Τουρκίας για να συζητήσουν ναυτιλιακά θέματα, καθώς είναι κοινός τόπος πόση σημασία έχουν για την ανάπτυξη του εμπορίου και την σταθερότητα της περιοχή. Μάλιστα, υπογράμμισε ότι αποδέχτηκε την πρόσκληση και η συνάντηση θα γίνει στις 22 Νοεμβρίου στην γειτονική χώρα.

Στο χαιρετισμό του ο υφυπουργός Εσωτερικών Κώστας Γκιουλέκας καλωσόρισε «στην πρωτεύουσα της Μακεδονίας, τη Θεσσαλονίκης» τους καλεσμένους από το εξωτερικό (μεταξύ αυτών και από τη Βόρεια Μακεδονία) σχολιάζοντας ότι «προχωράμε βλέποντας όχι τι μας χώρισε στο παρελθόν αλλά τι μας ενώνει στο μέλλον» και πρόσθεσε ότι «προχωρούμε τις σχέσεις μας με τα γειτονικά κράτη με γνώμονα το δίκαιο της θάλασσα και το διεθνές δίκαιο».

Θεσσαλονίκη - Βελιγράδι σε 3,5 ώρες

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής πρωθυπουργός και υπουργός Μεταφορών της Βόρειας Μακεδονίας Αλεξάντερ Νικόλοσκι σχολίασε ότι με τη ΝΔ «ζεστάναμε τις σχέσεις μας στην περίοδο που ήμασταν στην αντιπολίτευση και τώρα που είμαστε κυβέρνηση ευελπιστώ να έχουμε την ίδια συνεργασία».

Όσον αφορά στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα συνδέει τη Βόρειας Μακεδονία με την Ελλάδα, είπε ότι η κυβέρνηση του αναζητά χρηματοδότηση προκειμένου να ανακατασκευάσει τη σιδηροδρομική σύνδεση με την Ελλάδα, προκειμένου σε 5 χρόνια να υφίσταται μια γρήγορη σύνδεση που να μπορεί να επιτυγχάνει ταχύτητες για τα τρένα της τάξης των 120-130 χλμ/ώρα για εμπορευματικές μεταφορές. «Είναι τεράστια ευκαιρία που θα αλλάξει τελείως την πραγματικότητα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης» προσθέτοντας ότι κατα μήκος της γραμμής η γειτονική χώρα θα δημιουργήσει ζώνη ελεύθερου εμπορίου. Εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι εντός 5 χρόνων «θα έχουμε ολοκληρώσει το δίκτυο από Σερβία προς ελληνικά σύνορα» και τότε οι επιβάτες θα βρίσκονται σε μία ώρα και 20 λεπτά στα Σκόπια και σε 3,5 ώρες στο Βελιγράδι.

ΟΛΘ: Προσπαθούμε να ολοκληρώσουμε επέκταση του έκτου προβλήτα

Η επέκταση του έκτου προβλήτα θα είναι μια διεθνούς εμβέλειας αναβάθμιση που θα συμβάλλει στην καθιέρωση της Θεσσαλονίκης ως κέντρου διαμετακομιστικού εμπορίου, με έντονο κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα. Αυτό τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης Γιάννης Τσάρας, κατά τον χαιρετισμό του στο συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum II, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.

«Προσπαθούμε να ολοκληρώσουμε επέκταση του έκτου προβλήτα» είπε, χωρίς να αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες για την εξέλιξη του έργου. Τόνισε ότι είναι καίριας σημασίας η αναβάθμιση των υποδομών, όχι μόνο των λιμενικών αλλά και των οδικών και σιδηροδρομικών, καθώς και η ενεργειακή και ψηφιακή συνδεσιμότητα. Ανέφερε ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προσφέρει απευθείας σύνδεση με τη Βόρεια Μακεδονία, τη Σερβία και την Βουλγαρία «εξυπηρετώντας χώρες που δεν έχουν λιμάνι», κάτι που οδηγεί σε αύξηση της διακίνησης εμπορευμάτων.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.