Πριν καλά καλά συμπληρωθούν δύο χρόνια από την πρώτη φορά που βγήκε στον αέρα, το Mega έδωσε στους τηλεθεατές το λόγο να το αποκαλούν μέχρι σήμερα «Μεγάλο Κανάλι» και όχι επειδή το έλεγε το όνομά του.
Στα μέσα του 1991 ξεκινούν τα γυρίσματα μίας υπερπαραγωγής όχι μόνο με τα τότε δεδομένα αλλά και τα σημερινά, η οποία βγήκε στον αέρα την επόμενη χρονιά και έγραψε ιστορία. Οι «Φρουροί της Αχαΐας» τα είχαν όλα: δυνατό καστ, γυρίσματα σε εξωτερικούς χώρους, στιβαρό σενάριο, υπέροχη μουσική.
Ανάμεσα στους δεύτερους, αλλά αξιομνημόνευτους ρόλους και εκείνος του «Βενιαμίν» όνομα και... πράγμα. Ήταν η πρώτη εμφάνιση του μικρούλη Χριστόφορου Παπακαλιάτη στη μικρή οθόνη, εκείνη που έμελλε μερικά χρόνια μετά να αποτελέσει για τον ίδιο πεδίο δράσης λαμπρό.
Από την πρώτη εμφάνισή του ως προστατευόμενος της πρωταγωνίστριας Μιμής Ντενίση αλλά και τα γκεστ που έκανε την σεζόν 1992-1993 στους επίσης δημοφιλέστατους «Απαράδεκτους», αλλά και στις σειρές «Γυναίκες» και «Κωστής Παλαμάς».
Η υποκριτική του καριέρα συνεχίστηκε σ’ αυτό το μοτίβο, καθώς τα επόμενα χρόνια έπαιξε ανάλογους ρόλους, γκεστ ή τρίτους σε μία σειρά μεγάλων επιτυχιών, όπως η «Αναστασία», το «Εσύ αποφασίζεις», η «Ανατομία ενός εγκλήματος», η «Ντόλτσε Βίτα», αλλά και το «Άγγιγμα ψυχής» του ΑΝΤ1, παρότι ήταν εξαρχής παιδί του Mega.
Και αυτό ακριβώς ήταν το «κλειδί» μίας καριέρας που απογειώνεται, καθώς σήμερα ανακοινώθηκε πως το «Maestro» του, με το οποίο επέστρεψε στην ενεργό δράση, πάντοτε μέσα από τη συχνότητα του Μεγάλου Καναλιού, είναι η πρώτη ελληνική σειρά της οποίας τα παγκόσμια δικαιώματα απέκτησε το Netflix.
Χριστόφορος, ο σεναριογράφος
Παρότι ο ίδιος ως ηθοποιός ουδέποτε έκανε «μπαμ» στο κοινό και κυρίως στους κριτικούς, με αφετηρία το 1999 άρχισε να δείχνει μία άλλη πλευρά του, πολύ πιο ικανή και ταλαντούχα.
Έστω και εάν στις δεκαετίες που τα σίριάλ του πρωταγωνιστούν στη μικρή οθόνη δέχεται (και όχι άδικα, αν το ψάξει κανείς) έντονες επικρίσεις περί αντιγραφών (σε κάποιες περιπτώσεις ακραίων) από γνωστά τηλεοπτικά προγράμματα κυρίως των ΗΠΑ (ακόμα και τον καναπέ από τα «Φιλαράκια» είχε βάλει κάποτε σ’ ένα δημιούργημά του).
Εκείνο όμως που δεν αμφισβητείται ούτε από τους «ορκισμένους εχθρούς» είναι η αρτιότητα της αισθητικής των σειρών του και οι κορυφαίες συνεργασίες που κάνει κατά καιρούς.
Άλλωστε, είναι ο νεαρός που κατάφερε να βάλει στη μικρή μας οθόνη τον Αλέκο Αλεξανδράκη και φέτος την απόλυτη σταρ του πενταγράμμου μας, τη Χαρούλα Αλεξίου.
Παπακαλιάτης ο δημιουργός
Σε ηλικία 24 ετών, έγραψε το πρώτο του σενάριο με τίτλο «Η ζωή μας μια βόλτα», που προβλήθηκε από το Mega Channel. Όπως έχει πει σε συνέντευξή του, «η αρχική συμφωνία ήταν για 14 πιλοτικά επεισόδια», που λόγω ανταπόκρισης του ζητήθηκε από το Mega να κάνει 24. Στην πρώτη του αυτή σειρά πρωταγωνίστησε μαζί με τους Φιλαρέτη Κομνηνού, Δημοσθένη Παπαδόπουλο, Χάρη Ασημακόπουλο και Γωγώ Μπρέμπου.
Η επιτυχία της πρώτης δικής του τηλεοπτικής δουλειάς έδωσε το πράσινο φως για μια σειρά από τηλεοπτικές παραγωγές που είχαν την υπογραφή του και έγιναν talk of the… country.
Ακολούθησε η δραματική σειρά «Να με προσέχεις» τη σεζόν 2000-2001, και πάλι στο Mega. Το θέμα της σειράς ήταν ο έρωτας δύο αδερφών για την ίδια γυναίκα, ένα θέμα αμφιλεγόμενο που απασχόλησε το κοινό, το οποίο απόλαυσε επί οθόνης τον Αλέκο Αλεξανδράκη ως παππού του Παπακαλιάτη και του Μαρκουλάκη.
Το 2002 ακολούθησε η τηλεταινία με τίτλο «Τρεις Ευχές», σε δικό του σενάριο, που προβλήθηκε από το Mega και όπου πρωταγωνίστησε ο ίδιος μαζί με τους Χάρη Ασημακόπουλο, Αλέξανδρο Μπουρδούμη και Μαριλίτα Λαμπροπούλου
Τις σεζόν 2002-2003 και 2003-2004 προβλήθηκε η επιτυχημένη σειρά «Κλείσε τα μάτια» στην οποία έκανε πρώτη του απόπειρα ως σκηνοθέτης, αναλαμβάνοντας τη σκηνοθεσία του δεύτερου και τρίτου κύκλου της σειράς.
Η σειρά πέτυχε τα... απόλυτα νούμερα τηλεθέασης, ενώ μέχρι σήμερα κυκλοφορούν ανέκδοτα τα οποία έχουν πια γίνει μέρος της ποπ κουλτούρας μας...
Μετά από μία σεζόν αποχής από την τηλεόραση, επέστρεψε τη σεζόν 2005-2006 με τη σειρά «Δυο μέρες μόνο», ενώ τρία χρόνια μετά ήρθαν οι «4».
Το 2012 δήλωσε πως έχει αντιληφθεί τις «εκπτώσεις» των παραγωγών σειρών της ιδιωτικής τηλεόρασης και έτσι στράφηκε στον κινηματογράφο, που ήταν η μεγάλη του αγάπη.
Όμως, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης είναι παιδί της τηλεόρασης. Και με το φετινό «Maestro» απέδειξε πως μπορεί να κάνει υψηλού επιπέδου τηλεόραση. Άλλωστε, υπάρχει καλύτερος κριτής από το Netflix;