ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΕΛΤΑ: Αύξηση τζίρου, εξαγωγών αλλά και μείωση των EBITDA

MakThes Team27 Οκτωβρίου 2023

Σημαντική βελτίωση των πωλήσεών του εμφάνισε ο Όμιλος ΔΕΛΤΑ, με την εταιρεία να υπογραμμίζει ότι επιβραβεύτηκε η επιλογή της Διοίκησης να μην μεταφερθεί το σύνολο του αυξημένου κόστους παραγωγής στις τιμές των προϊόντων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα χρήσης 2022 που ανακοίνωσε η ΔΕΛΤΑ, οι πωλήσεις από συνεχιζόμενες δραστηριότητες παρουσίασαν σημαντική βελτίωση και ανήλθαν σε €263 εκατ. έναντι €227 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση 15,8%.

Όπως σχολιάζει η εταιρεία, το αποτέλεσμα αυτό, εν μέσω μιας πολύ δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, καταδεικνύει τη συνεχιζόμενη εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα προϊόντα του ομίλου.

Η ΔΕΛΤΑ υπογραμμίζει ότι από την πλευρά της, εν μέσω ενός πρωτοφανούς κύματος πληθωριστικών πιέσεων και έντονων αυξητικών τάσεων των τιμών ενέργειας και των πρώτων υλών απορρόφησε μεγάλο μέρος του αυξημένου κόστους παραγωγής, διάθεσης και λειτουργίας με αποτέλεσμα:

- Τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBITDA) από συνεχιζόμενες δραστηριότητες να διαμορφωθούν σε € 0,47 εκατ. το 2022 έναντι €11,4 εκατ. το 2021

- Τα μικτά κέρδη σε €61,2 εκατ. το 2022 έναντι €64,6 εκατ. το 2021,

- Ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 23,3% μειωμένο κατά περίπου 5,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι τιμές των προϊόντων της ΔΕΛΤΑ το 2022 αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά μόλις 14% παρότι το κόστος παραγωγής και λειτουργίας αυξήθηκε δραματικά. Ενδεικτικά το κόστος της πρώτης ύλης αυξήθηκε περίπου 40%, της ηλεκτρικής ενέργειας κατά 38% και του φυσικού αερίου κατά 470%.

Παράλληλα, το λειτουργικό αποτέλεσμα προ φορών επηρεάστηκε και από σημαντικές κινήσεις αναδιάρθρωσης της εταιρείας και των παραγωγικών της δομών, καθώς και από την υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων το 2022, με στόχο να γίνουν τα έσοδα από το 2023 και έπειτα πιο παραγωγικά.

Οι πιο σημαντικές από αυτές ήταν ο εξορθολογισμός:

Α) Στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της εταιρείας, όπου έγινε μείωση των ενεργών κωδικών κατά 25%.

Β) Στη γεωγραφική κάλυψη, όπου το εύρος διανομής σε κάποιες κατηγορίες μειώθηκε κατά 15%.

Γ) Στην παραγωγική διαδικασία, όπου η ΔΕΛΤΑ δεν ανανέωσε την συντριπτική πλειοψηφία συμβάσεων παραγωγής προϊόντων για λογαριασμό τρίτων και συνέχισε τη διαδικασία πώλησης και απόσβεσης ανενεργών περιουσιακών στοιχείων.

Ανάλογες κινήσεις συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό και το 2023, όπου η εταιρεία:

1. Χτίζει με στοχευμένο τρόπο τις μάρκες της ώστε να υποστηρίζουν τον στρατηγικό στόχο μετασχηματισμού της ΔΕΛΤΑ σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα καλής διατροφής. Στην κατεύθυνση αυτή:

Α) Εμπλουτίστηκε ο διοικητικός σκελετός με καταξιωμένα στελέχη από την αγορά εργασίας που σε συνδυασμό με τα υφιστάμενα αποτελούν μια ιδιαίτερα δυναμική ομάδα, ικανή να υποστηρίξει το εταιρικό αφήγημα.

Β) Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της ΚΟΥΡΕΛΛΑΣ, μια επιλεκτική κίνηση της ΔΕΛΤΑ σε τυροκομικά κυρίως προϊόντα και ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας σε βιολογικά προϊόντα στην εγχώρια και διεθνή σκηνή.

Γ) Ενισχύθηκε η σειρά VITALINE με τις νέες πουτίγκες που έχουν μηδέν ζάχαρη, μηδέν λακτόζη και 20g πρωτεΐνης.

Δ) Ενδυναμώθηκε η σειρά LIFE με τους δύο νέους λειτουργικούς χυμούς που ενισχύουν το ανοσοποιητικό και προσδίδουν στον οργανισμό ενέργεια.

2. Αναδιαρθρώθηκε το δίκτυο διανομής της στην Αττική, με τη δημιουργία μεικτών δρομολογίων ώστε να βελτιστοποιηθoύν οι συνθήκες παράδοσης και η συνολική υποστήριξη των εμπόρων στα σημεία λιανικής, μειώνοντας αντίστοιχα τις επιστροφές, ενώ επεκτάθηκε η ομάδα παραγγελιοληψίας και merchandising.

3. Βελτιστοποιήθηκε η διαδικασία συλλογής και μεταφοράς γάλακτος στην περιοχή της Θράκης.

4. Εγκαταστάθηκαν φωτοβολταϊκά πάνελ στο εργοστάσιο του Αγίου Στεφάνου με στόχο τη μείωση του κόστους ενέργειας.

5. Υλοποιείται εντατικά μια ολοκληρωμένη στρατηγική ESG, με στόχο την βελτίωση όχι μόνο των οικονομικών αλλά και των κοινωνικοπεριβαλλοντικών της επιδόσεων.

Τέλος, σε επίπεδο εξαγωγών, οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος ανήλθαν σε €22 εκατ., αυξημένες κατά 17,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, καθώς η εταιρεία βελτίωσε την απόδοσή της σε βασικές χώρες δραστηριοποίησης με νέα προϊόντα όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Κύπρος.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.