Εμένα προσωπικά δεν θα με πείραζε καθόλου αν η Υπουργός έλεγε ότι όποιος δεν πάει σχολείο αυτό το διάστημα δεν θα πάρει απουσίες. Επίσης δεν θα με πείραζε αν άνοιγε η Γ’ Λυκείου μόνο εκεί που έπρεπε να συμπληρωθεί η ύλη. Επίσης δεν θα με πείραζε (και θα ήταν το βέλτιστο) αν τα παιδιά πήγαιναν στο σχολείο 1-2 μέρες την βδομάδα και τις υπόλοιπες έκαναν ασύγχρονη εκπαίδευση. Ήδη με πολύ μεγάλο κόπο των εκπαιδευτικών και των μαθητών λειτουργούσε η εξ αποστάσεως είτε μέσω του e-class είτε με σύγχρονη εκπαίδευση μέσω WEBEX. Ας πούμε ότι για το 3ωρο μάθημα θα έκανε 1 ώρα στο σχολείο και 2 μέσω e-class. Και στο σχολείο θα πήγαινε και μάθημα θα έκανε.
Αντ’ αυτού τι έγινε; Τα παιδιά επέστρεψαν στο σχολείο αλλά με την δυνατότητα να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση οι γονείς τους ότι έχουν στο νοικοκυριό άτομο που ανήκει σε ευπαθή ομάδα. Έτσι ξαφνικά 90% της Γ’ Λυκείου, 70% της Β’ Λυκείου και 40% της Α’ Λυκείου (με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς) βρέθηκαν να συνοικούν με άτομο που ανήκει σε ευπαθή ομάδα!
Για την Γ’ Λυκείου ήταν γνωστό από τις άλλες χρονιές ότι στο τέλος δεν πήγαιναν σχολείο εξαντλώντας τις απουσίες τους. Γιατί οι ιερές Πανελλήνιες είναι πέρα και έξω από οτιδήποτε. Φροντιστήριο πήγαιναν προφανώς, σπίτι διάβαζαν προφανώς. Τώρα, εκμεταλλεύονται την δυνατότητα «ευπαθής ομάδα» και δεν πατάνε στο σχολείο.
Όλοι θεωρούν ότι τα «παιδιά» είναι αγχωμένα, θέλουν να τελειώσουν και να ηρεμήσουν. Εγώ λέω ότι τα «παιδιά» θεωρούν ότι θα τους βάλουν εύκολα και θα περάσουν άνετα εκεί που θέλουν. Ίσως δεν καταλαβαίνουν ότι αν γράψουν όλοι 20 τότε θα είναι σαν να έγραψαν όλοι 0. Και φυσικά και αυτά και οι γονείς θέλουν να μην έχουν άλλους 2 μήνες φροντιστήριο.
Με την υπεύθυνη δήλωση η Πολιτεία αντί να δράσει παιδαγωγικά όπως οφείλει ώστε ο Πολίτης να λειτουργεί στο πλαίσιο των κανόνων, λειτούργησε κλείνοντας το μάτι στην αντικοινωνική συμπεριφορά. Αιτιολογία; Δεν επιδρά σε κανέναν άλλον, παρά μόνο στον αιτούντα και τελικά δεν κοστίζει τίποτα! Κοστίζει! Εθίζει τον Πολίτη στο ότι αυτό που τον συμφέρει μπορεί να γίνει κανόνας. Νόμος είναι το δίκαιο μου. Σωστό ότι με συμφέρει.
Μετά άρχισαν διάφορα περί ταυτόχρονης μετάδοσης και των φυγόπονων εκπαιδευτικών που δεν μεταδίδουν το μάθημα με selfie video σε αυτούς που κάθονται σπίτι τους. Γρήγορα ξεχάστηκε. Γιατί έγινε όλη αυτή η συζήτηση; Για να μετακινηθεί το ενδιαφέρον από τους αιτούντες χωρίς δικαιολογία σε κάτι άλλο. Τους φυγόπονους εκπαιδευτικούς. Έτσι αυτός που χωρίς δικαίωμα υπέβαλε αίτηση «ευπαθούς ομάδας» κατέκρινε τους εκπαιδευτικούς που δεν συνδεόταν με το σπίτι του! Υπάρχουν προφανώς παιδιά που πράγματι δεν μπορούν να πάνε σχολείο λόγω COVID-19. Είμαι σίγουρος ότι οι εκπαιδευτικοί θα τα βοηθούσαν. Αυτά όμως. Τα λίγα. Όχι αυτούς που βαριούνται και περνάνε καλύτερα σπίτι.
Μάλιστα άρχισε και η συνήθης αναφορά στα καλά ιδιωτικά που κάνουν τα πάντα. Μόνο που στα ιδιωτικά πληρώνεις δίδακτρα! Και αν δεν τα έκαναν δεν θα τα πλήρωνες. Ουσιώδης διαφορά!
Αναρωτιέμαι πως η πολιτεία θα κατακρίνει αυτόν που κλέβει το ΦΠΑ, αυτόν που κάνει πολεοδομικές παραβάσεις, που δεν πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές, που δεν πληρώνει χρέη κλπ; Αφού αφήνει τον μαθητή να κάνει απουσίες χωρίς να μετρήσουν.
Δεν μας έφτανε η Γ’ Λυκείου, κόλλησε και η Β’ Λυκείου. Που πάνε από τώρα (άλλο και αυτό) φροντιστήριο. Και η Α’ Λυκείου! Και μάλιστα τι κάνουν; Αυτοί που δεν πάνε στο μάθημα (αυτοί με τις τάχα «ευπαθείς ομάδες») περιμένουν τους λίγους να σχολάσουν για να πάνε βόλτα! Και πολύ καλά κάνουν.
Έχει να κάνει με την Κυβέρνηση; Έχει να κάνει με την Πολιτεία! Και όποιος δεν το καταλαβαίνει, δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει που λέει και το τραγούδι.
Ας μην πήγαιναν καθόλου ή ας πήγαιναν μία μέρα. Ή ας έλεγαν ας πάει όποιος θέλει. Δεν θα πήγαινε κανένας και θα περίμεναν την 12/6 για να κλείσει (χωρίς εξετάσεις: γιατί άραγε;) η χρονιά. Θα ήταν καλύτερα. Δεν θα υπήρχε η αμοιβαία απάτη. Τώρα; Στις πανελλήνιες μπορεί να μην πάει αυτός που έχει «ευπαθή ομάδα»; Και αν το ζητήσει να μην πάει τι θα γίνει; Ελπίζω όπως δείχνουν οι αριθμοί στις 15/6 να έχουμε σχεδόν καθαρίσει με τον COVID-19. Είτε μόνιμα, είτε προσωρινά. Μέχρι να γίνουν οι Πανελλήνιες. Μετά; Θα δούμε.