ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δεν... τραβάει το «Καλάθι του νοικοκυριού» - Τι προτιμούν οι καταναλωτές

MakThes Team26 Ιανουαρίου 2023

Απογοητευμένοι δηλώνουν οι καταναλωτές με το «Καλάθι του νοικοκυριού», με τους περισσότερους να δηλώνουν ότι δεν αγόρασαν κανένα από τα εορταστικά καλάθια την περίοδο των εορτών, όπως προκύπτει από την έρευνα της ΕΚΠΟΙΖΩ.

Ειδικότερα, βάσει της έρευνας, μόνο το 12,7% δηλώνει πολύ ή πάρα πολύ ευχαριστημένο από το καλάθι, το 40,2% δήλωσε καθόλου και το 37% λίγο, ενώ το 83,2% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν έκανε χρήση του εορταστικού καλαθιού και του καλαθιού του Άη Βασίλη.

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της ΕΚΠΟΙΖΩ να καταγράψει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές λόγω των συνεχών ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά και του όγκου των καταγγελιών που δέχεται καθημερινά, έγινε σε τυχαίο δείγμα 1.034 ατόμων το διάστημα από 14 Δεκεμβρίου 2022 έως και 22 Ιανουαρίου 2023. 

Το «Καλάθι του νοικοκυριού» λοιπόν δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των καταναλωτών για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα βασικά αγαθά, δεδομένου ότι πάνω από το 50% των ερωτηθέντων δεν αγοράζουν προϊόντα από αυτό, αλλά κατευθύνονται στις προσφορές.

Πιο αναλυτικά, το 54,3% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι δεν αγοράζει προϊόντα που ανήκουν στο καλάθι. Από όσους δήλωσαν ότι αγοράζουν από αυτό, το 67,7% απάντησε ότι λιγότερα από τα μισά προϊόντα που αγοράζει συνολικά ανήκουν στο καλάθι. Μόλις το 12,5% αγοράζει περισσότερα από τα μισά του προϊόντα και μόλις το 1,9% όλα του τα προϊόντα. 

Επίσης η ΕΚΠΟΙΖΩ κατέγραψε και τα εξής:

  • το 58,7% αυτών που δεν αγοράζουν από το καλάθι δήλωσε ότι επιλέγει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές,
  • το 39% απάντησε ότι βρίσκει πιο φθηνά προϊόντα από αυτά που περιλαμβάνονται σε αυτό,
  • το 34% αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που δεν περιλαμβάνονται στο καλάθι, ενώ
  • το 19,5% θεωρεί ότι δεν είναι ποιοτικά τα προϊόντα που περιέχονται σε αυτό.

Την ίδια απογοήτευση εκφράζουν οι περισσότεροι και για την ηλεκτρονική πλατφόρμα σύγκρισης τιμών, καθώς στο ερώτημα για το πώς κάνουν έρευνα αγοράς, το 44,4% αναφέρει ότι την κάνει επί τόπου στο σούπερ μάρκετ, το 34% μέσω των ενημερωτικών φυλλαδίων, newsletter, ιστοσελίδα σούπερ μάρκετ, διαφημίσεις, το 19,8% δεν κάνει έρευνα αγοράς, ενώ μόλις το 1,5% ελέγχει τις τιμές μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.gov.gr. 

Εξάλλου, οι περισσότεροι εξετάζουν πρωτίστως την τιμή (63,8% πάρα πολύ, 31,3% πολύ) και τις προσφορές (59,1% πάρα πολύ, 32,5% πολύ), αλλά και το μέγεθος της συσκευασίας σε σχέση με την τιμή (52,7% πάρα πολύ, 35% πολύ, 9,5% λίγο).

Λόγω του καλαθιού του νοικοκυριού, το 45% των ερωτηθέντων, απάντησαν ότι επισκέπτονται ένα σούπερ μάρκετ για τα ψώνια τους, ενώ το υπόλοιπο 55% επισκέπτονται από δύο και πάνω.

Περικόπτουν ακόμα και βασικά προϊόντα

Η πλειονότητα των καταναλωτών εκτιμά ότι οι τιμές στα βασικά αγαθά (τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ) συγκριτικά με πέρυσι, έχουν αυξηθεί από 20% έως και πάνω από 70%. Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο οι περισσότεροι έχουν αναγκαστεί να μειώσουν τις δαπάνες τους ακόμα και για βασικά αγαθά. Είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό το γεγονός ότι το 79% των συμμετεχόντων απάντησε ότι έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά, «γεγονός που επιβεβαιώνει την πτώση του βιοτικού επιπέδου και τη φτωχοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και της γενικότερης οικονομικής ασφυξίας που επικρατεί στη χώρα», σημειώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ.

Και αυτό την ώρα που το 33,2% ανήκει σε κάποια από τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (άνεργοι, μακροχρόνια άνεργοι, μονογονεϊκές οικογένειες, οικονομικά ασθενείς, άτομα με αναπηρία (ΑMEA), πολυμελείς οικογένειες, χρόνια ασθενείς, ανασφάλιστοι, ηλικιωμένοι, φοιτητές), με το 21,6% μάλιστα να δηλώνει μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα έως 700 ευρώ.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.