ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θύελλα αντιδράσεων από τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ για τη σύμβαση εργασίας

Γιάννης Γκουμάκης01 Αυγούστου 2024

Θύελλα αντιδράσεων μεταξύ των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ έχει προκαλέσει η σύμβαση εργασίας, αφού όπως κατήγγειλαν σε συνέντευξη τύπου άλλη σύμβαση εργασίας υπογράφτηκε από κοινού με τη διοίκηση του Οργανισμού και άλλη τους παρουσιάζουν σήμερα.

Αναδρομή στις κατά καιρούς φάσεις υπογραφής της συλλογικής σύμβασης εργασίας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ με τη διοίκηση του οργανισμού έκανε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων Γιάννης Δήμκας.

Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε το ΔΣ του συνδικάτου εργαζομένων στο εργατοϋπαλληλικό κέντρο Θεσσαλονίκης, παρουσία του προέδρου του Χάρη Κυπριανίδη, ο κ. Δήμκας επεσήμανε μεταξύ άλλων πως, το τελευταίο χρονικό διάστημα πολλά έχουν ειπωθεί, χωρίς να ισχύουν και πως η σημερινή συνέντευξη τύπου γίνεται για να παρουσιαστούν τα πράγματα ως έχουν.


«Έχουμε ακούσει ότι οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ έχουν πάρει 52% αύξηση στις μη μισθολογικές παροχές κι εμείς ζητάμε 70%. Η αύξηση των μη μισθολογικών παροχών κατά 52%, από πέρυσι, που επικαλείται η διοίκηση του ΟΑΣΘ αφορά το συνολικό ποσό, αλλά αυτό αντιστοιχεί και επιμερίζεται φέτος σε περισσότερους δικαιούχους», υπογράμμισε.

«Για την ακρίβεια», πρόσθεσε, «πέρυσι οι δικαιούχοι ήταν 1.000, καθώς δεν έπαιρναν όλοι τις παροχές και φέτος μαζί και με την αύξηση του προσωπικού, οι δικαιούχοι έγιναν 1.520. Συνεπώς, η πραγματική αύξηση των τροφείων μας από πέρυσι θα είναι από τα πέντε ευρώ, στα έξι ευρώ, ανά άτομο, την ημέρα. Δηλαδή, ένα ευρώ επιπλέον αύξηση».

Η διοίκηση μας καλεί να αποδεχτούμε τη συλλογική σύμβαση εργασίας η οποία όμως δεν είναι εκείνη που υπογράψαμε. Πριν λίγο καιρό υπογράψαμε συλλογική σύμβαση εργασίας με τον οργανισμό και σήμερα μας παρουσιάζουν μια νέα αλλαγμένη. Δεν την υπογράψαμε μόνοι μας, μαζί με τη διοίκηση τη συμφωνήσαμε και υπογράψαμε και πολλά άλλα. Τώρα η διοίκηση την αλλάζει μονομερώς, δεν τηρεί τα συμφωνηθέντα και μας κουνάει το δάχτυλο ότι εμείς δε συμφωνούμε», δήλωσε ο κ. Δήμκας. 

Στη συνέχεια ο πρόεδρος μίλησε για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι εργαζόμενοι και επομένως το 80% των εργαζομένων εργάζεται με κυλιόμενο ωράριο και εξαντλητικές συνθήκες.

«Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ ανήκουν στο ενιαίο μισθολόγιο. Συνεπώς οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας περιλαμβάνουν μόνο μη μισθολογικές παροχές και ειδικούς όρους. Από τις 31 Δεκεμβρίου του 2020 οι εργαζόμενοι του οργανισμού ήταν χωρίς συλλογική σύμβαση. Τον Σεπτέμβριο του 2022 υπεγράφη σύμβαση που είχε αναδρομική ισχύ και τότε λόγω δύσκολων καταστάσεων είχαμε δεχτεί μη μισθολογικές παροχές. 

Στις αρχές του 2024, ξεκινήσαμε διαπραγματεύσεις για νέα συλλογική σύμβαση και στις 6 Ιουνίου, μετά από επαφές με το υπουργείο Μεταφορών καταλήξαμε και υπογράψαμε νέα συλλογική σύμβαση εργασίας. Από τις 9 Ιουνίου ως τις 8 Ιουλίου κάνεις δεν απαντούσε στο υπουργείο Οικονομικών και καθυστερούσαν. Και σήμερα έρχονται με νέα σύμβαση από το πουθενά», σημείωσε. Στις διεκδικήσεις των εργαζομένων ο κ. Δήμκας τονίζει πως πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για βαρέα και ανθυγιεινά, αλλά και πως πρέπει να επανέλθει η παροχή γάλακτος στους οδηγούς. 

Έπειτα περιέγραψε τις παροχές τις οποίες έχουν σταματήσει να υπάρχουν προς τους εργαζόμενους. Εκτός από το άρθρο 8 της προηγούμενης σύμβασης που δεν τηρήθηκε, για την παροχή γάλακτος που δεν περιλαμβάνεται στη νέα σύμβαση, το άρθρο 10 για χορήγηση σύνταξης με εξαγορά ενσήμων όπου ο οργανισμός θα κάλυπτε στους υπαλλήλους το ποσό 2000 ευρώ, επίσης δεν περιλαμβάνεται.

Για τα επιδόματα περί ΑΜΕΑ παιδιών των εργαζομένων που επίσης αποκλείονται από τη νέα σύμβαση που προτείνει ο οργανισμός, ο Δήμκας είπε ότι οι εργαζόμενοι θα βάλουν πλάτη. Παράλληλα αναφέρθηκε για το νομοσχέδιο εκκαθάρισης και τη δημιουργία του νέου ΟΑΣΘ, το οποίο όπως είπε, ενώ έχει καιρό προαναγγελθεί, δεν έχει ολοκληρωθεί και παρουσιαστεί. Ο κ. Δήμκας εμφανίστηκε σκεπτικός απέναντι σε αυτή την καθυστέρηση.

«Το ότι υπάρχει ανάταξη αναφορικά με τον οργανισμό είναι δεδομένο», είπε αλλά τόνισε πως δεν πρέπει να πανηγυρίζει η διοίκηση γιατί έχει πολύ δρόμο ώσπου να προσεγγίσει σε αριθμό λεωφορείων και προσωπικού, αριθμούς του παρελθόντος.

Υπογράμμισε παράλληλα πως η ιδιωτικοποίηση μεγάλου μέρους των συγκοινωνιών σε συνάρτηση με την έλευση του μετρό, θα μπορούσε να σημαίνει πως υπάρχει σχέδιο συρρίκνωσης του ΟΑΣΘ. «Μετά το δεκαπενταύγουστο θα συγκληθεί έκτακτη γενική συνέλευση για να ορίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας. Σκοπός μας είναι να καταλάβουν οι κυβερνώντες την αδικία και να αλλάξουν στάση, αν όμως αυτό δε γίνει δε μπορούμε να αποκλείσουμε κανένα ενδεχόμενο κινητοποίησης μας», είπε ολοκληρώνοντας την τοποθέτηση του.

Κυπριανίδης: Ενώ υπάρχει ευρωπαϊκή οδηγία για 80% συλλογικές συμβάσεις, είμαστε στο 24%

Ο πρόεδρος του ΕΚΘ Χάρης Κυπριανίδης από πλευράς του έθιξε το ζήτημα των συλλογικών συμβάσεων σε όλες τις επιχειρήσεις που ενώ θα έπρεπε, δεν το προωθεί η κυβέρνηση. Ο πρόεδρος του ΕΚΘ είπε πως υπάρχει ευρωπαϊκή νομοθεσία για την κάλυψη του 80% των εργαζομένων από συλλογικές συμβάσεις και πως η χώρα μας βρίσκεται ακόμα στο 24%. «Δυστυχώς ακόμη και τον Αύγουστο οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες στην εργασία τους, αναφορικά με την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων, όχι μόνο στον ΟΑΣΘ αλλά και σε άλλους χώρους εργασίας.

Στον ΟΑΣΘ υπάρχει μια ιδιαίτερη περίπτωση. Μια συμφωνημένη σύμβαση μεταξύ του Οργανισμού Εργαζομένων, η οποία έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Μεταφορών, με υπουργό τον πρώην Υπουργό Οικονομικών, σήμερα δεν τηρείται. Το βασικότερο από όλα είναι η κύρια δέσμευση που υπήρχε απο το Υπουργείο Οικονομικών ότι δεν θα υπερβεί η σύμβαση τον προϋπολογισμό που υπήρχε και τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό για τον ΟΑΣΘ και αυτό δεν έγινε».


Τσαρίδης: Δεν υπάρχει μέριμνα για ΑΜΕΑ - Δεν αναγνωρίζεται και δεν πληρώνεται η εμπειρία στους νέους συμβασιούχους


Επίσης, ο Νικήτας Τσαρίδης, μέλος του σωματείου ΟΑΣΘ, έκανε μια εξειδικευμένη αναφορά στη νέα σύμβαση που παρουσιάζει ο οργανισμός και το υπουργείο, όπου όπως είπε, στη Νέα σύμβαση δεν υπάρχει η ειδική μέριμνα των 15.000 ευρώ για τα ΑΜΕΑ.

«Το ζήτημα σήμερα για την ωμή παρέμβαση της κυβερνήσεως για τα συνδικαλιστικά δρώμενα δεν είναι κάτι καινούργιο για εμάς. Το έχουμε δει και στο παρελθόν με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ», δήλωσε και πρόσθεσε πως «ενώ το ποσό των 500000 -για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού -, τους φαίνεται μεγάλο, δεν τους φαίνεται το ίδιο υπέρογκο το τεράστιο ποσό των 40 εκατ. ευρώ που δίνεται ετησίως στους παρόχους των συγκοινωνιών. Αυτό το ποσό θα γίνει 65 εκατ. ευρώ από το 2024. Τα 500.000 ευρώ που ζητάμε εμείς δεν είναι ούτε τα ναύλα μιας ημέρας μιας ελληνικής φρεγάτας που περιπολεί στην ερυθρά θάλασσα, στηρίζονται τα συμφέροντα των εφοπλιστών.

Στη συνέχεια ο κ. Τσαρίδης έθιξε τα ζητήματα ανανέωσης του στόλου λεωφορείων και είπε ότι μόνο τα 110 λεωφορεία είναι ηλεκτρικά και πως υπάρχουν πολλά προβληματικά.

Για τους 150 συμβασιούχους και τους άλλους 40 που προσελήφθησαν σήμερα με οκτάμηνη σύμβαση, είπε ότι δεν τους αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία τους από τον οργανισμό και συνεπώς δεν πληρώνεται.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.