Μέσω της τεχνολογίας και μιας κάρτας, με την οποία θα μπορούν οι πολίτες του Ηρακλείου να διεκπεραιώνουν υποθέσεις τους, να επικοινωνούν με τον δήμο και τις υπηρεσίες του, να ενημερώνονται για δράσεις και εκδηλώσεις , αλλά και να λαμβάνουν προσφορές, επιχειρεί ο Δήμος Ηρακλείου, να πλησιάσει περισσότερο τους πολίτες, απλοποιώντας διαδικασίες και επιτυγχάνοντας μια διπλή στόχευση ως προς «τον οικονομικό αλλά και περιβαλλοντικό αποτύπωμα» , όπως ανέφερε στο ΑΠΕ -ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Αναπτυξιακού Προγραμματισμού - Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Υπαίθρου και Τουρισμού, Γιώργος Σισαμάκης.
Όπως τόνισε ο κ. Σισαμάκης ο στόχος είναι η «Ψηφιακή Κάρτα Πολίτη» City on Pass να είναι έτοιμη μέσα στο επόμενο τρίμηνο και στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα συνδέεται, να εγγραφούν μέσα στα επόμενα δυο χρόνια, 30 χιλιάδες πολίτες του Ηρακλείου, ενισχύοντας μεταξύ άλλων και τη συμμετοχικότητα σε διαδικασίες που συνδέονται με τον δήμο, τις δράσεις και τις αποφάσεις που λαμβάνονται.
«Μέσω αυτής της ψηφιακής κάρτας ο δημότης και οι υπηρεσίες θα εξοικονομούν χρόνο, καθώς δε θα υπάρχει υποχρέωση κάποιος να πηγαίνει στο γκισέ για να εξυπηρετηθεί» είπε ο κ. Σισαμακης που πρόσθεσε ότι η ψηφιακή αυτή κάρτα δεν θα αφορά μόνο σε συναλλαγές, αφού επιχειρείται μέσα από αυτή, να επιτευχθεί μια «εξατομικευμένη πληροφόρηση του συνόλου των υπηρεσιών του δήμου» ταυτόχρονα με μια σειρά ωφελειών, όπως προσφορές και εκπτώσεις σε εκδηλώσεις στο Πολιτιστικό Κέντρο, στα καταστήματα εστίασης που διαχειρίζεται η ΔΕΠΑΝΑΛ, τις αθλητικές εγκαταστασεις, το θερινό σινεμά, αλλά και σε τοπικές επιχειρήσεις.
«Αυτό που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε, είναι να εντάξουμε όλο το τοπικό οικοσύστημα, πέρα από τις υπηρεσίες του δήμου και τη δυνατότητα που θα έχει ο πολίτης να εξυπηρετηθεί, να ενημερωθεί, να επικοινωνήσει ή και να συμμετέχει σε διαδικασίες όπως τοπικά δημοψηφίσματα. Η λογική μας είναι να συνδεθεί με την κάρτα αυτή, το εμπορικό, το επιχειρηματικό και το τουριστικό οικοσύστημα και να δίνεται η δυνατότητα εκπτώσεων και προσφορών» είπε ο αντιδήμαρχος Ηρακλείου που εξήγησε ότι «θα καλέσουμε το Επιμελητήριο, τον Εμπορικό Σύλλογο, τους επιχειρηματίες του τουρισμού, τους επιχειρηματίες εστίασης και όσους ενδιαφέρονται, μέσα από αυτή τη διαδικασία να έχουν προωθητικές ενέργειες και εκπτωτικά κουπόνια».
Όπως εξήγησε ο αντιδήμαρχος Αναπτυξιακού Προγραμματισμού - Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Υπαίθρου και Τουρισμού στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για να αποκτήσει κάποιος αυτή την κάρτα, θα μπαίνει στην αντίστοιχη ηλεκτρονική πλατφόρμα και θα κάνει εγγραφή και μετά «θα μπορεί όπως με την ψηφιακή ταυτότητα, να κάνει τις συναλλαγές που επιθυμεί», για παράδειγμα την πληρωμή του νερού, των δημοτικών τελών, να λαμβάνει ενημερώσεις και πληροφορίες και ταυτόχρονα να απολαμβάνει μια σειρά από προσφορές και εκπτώσεις «με απόλυτα διασφαλισμένα τα προσωπικά δεδομένα» καθώς όπως επισήμανε ο κ. Σισαμακης, «αυτά θα κρατούνται σε επίπεδο δήμου και δεν θα υπάρχει κάποιος εξωτερικός server ή παράγοντας που θα μπορεί να κάνει χρήση».
Όπως επισήμανε ο κ. Σισαμάκης μέσα από την Ψηφιακή Κάρτα Δημότη «City on Pass» επιχειρείται να ενισχυθεί και η συμμετοχικότητα των νέων που έχουν εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, ενώ αυτό το διάστημα γίνονται επαφές με όλες τις Αντιδημαρχείες και Διευθύνσεις του δήμου, προκειμένου να επιλεγούν τα πεδία που θα ενταχθούν αρχικά σε αυτή την πλατφόρμα, προκειμένου με την έναρξη λειτουργίας της να είναι σε πρώτη φάση «όχι τόσο δαιδαλώδης» και σε επόμενα στάδια, «να εμπλουτίζεται ολοένα και περισσότερο«.
«Είναι μια καινοτόμα και πρωτοποριακή δράση, μέσω της οποίας θα επιχειρηθεί να συγκεντρωθεί το σύνολο των υπηρεσιών και των τοπικών συστημάτων, για την οποία χαιρόμαστε που βραβεύτηκε, αλλά κυρίως γιατί θα δημιουργήσει μια βάση επικοινωνίας με τους δημότες, απόλυτα απαραίτητη για την διαμόρφωση ενός δημότη καλά ενημερωμένου, ενός πολίτη που θα συμμετέχει, δίνοντάς του ταυτόχρονα τη δυνατότητα να απολαμβάνει μια σειρά παροχών» κατέληξε ο κ. Σισαμάκης.