Ραντεβού με 50 δημότες είχε μέσα σε 4 ημέρες ο Αθανάσιος Ζιώγας, αντιδήμαρχος Διοικητικής Αναδιάρθρωσης, Οργάνωσης και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού του δήμου Θεσσαλονίκης, ο οποίος εγκαινίασε τον νέο θεσμό του αντιδημάρχου υπηρεσίας.
Πρόκειται για μία από τις προεκλογικές προγραμματικές θέσεις που είχε αναδείξει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, στο πλαίσιο της προσπάθειάς του να στηθεί ένας μηχανισμός που θα φέρνει κοντά τους δημότες με τη διοίκηση του δήμου με στόχο την αμεσότερη επίλυση των προβλημάτων.
Όπως λέει ο κ. Ζιώγας στη «ΜτΚ» πολλοί πολίτες διαμαρτυρήθηκαν για κλαδιά δέντρων που ακουμπούν σε καλώδια ηλεκτροδότησης, ενώ άλλοι ζήτησαν την κατασκευή ραμπών για την άνετη πρόσβαση των πολιτών που χρησιμοποιούν αμαξίδιο. Τα κλαδέματα πραγματοποιήθηκαν την επόμενη ημέρα και οι κατασκευές των ραμπών δρομολογούνται για να προχωρήσουν άμεσα σύμφωνα με τον κ. Ζιώγα. Ακόμα, υπήρξαν αιτήματα για λακκούβες σε δρόμους, για μετακινήσεις κάδων απορριμμάτων μακριά από εισόδους πολυκατοικιών και καταστημάτων.
Ένα πιο «ιδιαίτερο» αίτημα που κατέθεσε πολίτης στον κ. Ζιώγα, ήταν να γίνει ανάπλαση της οδού Παλαιών Πατρών Γερμανού στο τμήμα της πάνω από την Παύλου Μελά. Μάλιστα, ο δημότης είχε και συγκεκριμένες προτάσεις, ζητώντας να γίνει δρόμος ήπιας κυκλοφορίας, με ζώνες πρασίνου και μερικές θέσεις στάθμευσης. Το αίτημά του διαβιβάστηκε στην Τεχνική Υπηρεσία και ο πολίτης έχει ήδη ενημερωθεί ότι η περιοχή θα ενταχθεί στο πρόγραμμα των αναπλάσεων που σχεδιάζει η διοίκηση του Στ. Αγγελούδη, σύμφωνα με τον κ. Ζιώγα.
Ένα άλλο αίτημα που κατατέθηκε από πολίτες ήταν η προκήρυξη θέσεων εργασίας για Άτομα με Αναπηρία. Αυτά τα αιτήματα προωθήθηκαν στο γραφείο του δημάρχου, διότι ήδη γίνονται προσπάθειες για την εύρεση προγραμμάτων μέσω της ΔΥΠΑ (σ.σ. πρώην ΟΑΕΔ).
Ο Γιώργος Αρβανίτης, αντιδήμαρχος Οικονομικού Προγραμματισμού και Δημοτικής Περιουσίας ανέλαβε καθήκοντα αντιδημάρχου υπηρεσίας την προηγούμενη εβδομάδα και υποδέχθηκε 15 πολίτες. Όπως λέει στη «ΜτΚ», τα περισσότερα αιτήματα αφορούσαν την καθαριότητα, νέους χώρους στάθμευσης, κοπές κλαδιών και χόρτων, επισκευές πλακιδίων σε πεζοδρόμια και πλατείες, ενώ υπήρξαν και 2-3 περιπτώσεις που αναζητούσαν εργασία. Σύμφωνα με τον ίδιο τα αιτήματα καθαριότητας και κλαδεύσεων ικανοποιήθηκαν την επόμενη ημέρα, ενώ διευθετήθηκε και αίτημα για την αλλαγή των επικίνδυνων ταμπλό στο γήπεδο μπάσκετ του Ευκλείδη.
«Είναι ένας πολύ καλός θεσμός. Ο πολίτης βρίσκει και την εξήγηση και τη σύνδεση και την επικοινωνία με την αρμόδια υπηρεσία» παρατηρεί ο κ. Αρβανίτης.
Πώς λειτουργεί ο αντιδήμαρχος Υπηρεσίας;
Κάθε δημότης μπορεί να καταθέσει αίτημα ή παράπονο στον αντιδήμαρχο υπηρεσίας από Δευτέρα έως Πέμπτη από τις 17:00 μέχρι τις 20:00, αρκεί προηγουμένως να έχει κλείσει ένα ραντεβού, με ένα τηλεφώνημα στον νέο πενταψήφιο τηλεφωνικό αριθμό 15192. Μετά το ραντεβού ο δημότης ενημερώνεται εγγράφως με e-mail, ή και τηλεφωνικά στις περιπτώσεις που δεν διαθέτει λογαριασμό e-mail, για την εξέλιξη ή την άμεση ικανοποίηση του αιτήματος. Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος διαβιβάζει τα αιτήματα και τα παράπονα στις αρμόδιες υπηρεσίες και παράλληλα τα καταγράφει σε ηλεκτρονικό αρχείο. Στο τέλος της εβδομάδας ο αντιδήμαρχος υπηρεσίας ενημερώνει τους αντιδημάρχους για τυχόν αιτήματα που υλοποιήθηκαν ή που εκκρεμούν και βέβαια όταν αναλαμβάνει ο επόμενος αντιδήμαρχος υπηρεσίας είναι πλήρως ενημερωμένος για τυχόν ανοιχτά ζητήματα.
Χιλιάδες τηλεφωνήματα στο 15192
Εξάλλου, από τις 12 Σεπτεμβρίου όταν ξεκίνησε η λειτουργία του τηλεφωνικού αριθμού 15192 και μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας, έχουν γίνει σχεδόν 6.000 κλήσεις για παράπονα και αιτήματα.
Η τηλεφωνική γραμμή είναι με αστική χρέωση και λειτουργεί Δευτέρα-Παρασκευή από τις 8:00 έως τις 17:00. Πρόκειται για μία υπηρεσία που συμπληρώνει την εφαρμογή «Βελτιώνω την Πόλη μου» η οποία χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια από τους δημότες και βέβαια αποτελεί τη συνέχεια του αντιδημάρχου υπηρεσίας.
Τι ζητούν και τι καταγγέλλουν στο 15192 οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης; Ο αντιδήμαρχος Ψηφιακής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κώστας Βασιλόπουλος κάνει τη σύνοψη μέσω της «ΜτΚ».
1. Αποκομιδή ογκωδών αντικειμένων.
2. Απόσυρση εγκαταλελειμμένων αυτοκίνητων και δικύκλων.
3. Κλαδέματα δέντρων και νέες φυτεύσεις.
4. Ευταξία σε δρόμους και πεζοδρόμια.
5. Οριοθέτηση κάδων απορριμμάτων.
Όπως εξηγεί ο κ. Βασιλόπουλος, τα τηλεφωνήματα για ογκώδη αντικείμενα σε δρόμους και πεζοδρόμια είναι μακράν περισσότερα από τις υπόλοιπες κατηγορίες. Δυστυχώς τα τηλεφωνήματα δεν γίνονται από τους ανθρώπους που κατεβάζουν τα ογκώδη στον δρόμο, αλλά από ανθρώπους των γειτονιών, αναφέρει ο κ. Βασιλόπουλος. Υπενθυμίζει, δε, ότι τις επόμενες ημέρες ο δήμος θα μειώσει δραστικά το κόστος ενοικίασης σκαφών για μπάζα και παράλληλα θα αυξήσει το πρόστιμο στις 3.000 ευρώ.
Το ζήτημα των εγκαταλειμμένων αυτοκινήτων είναι πιο σύνθετο από τα υπόλοιπα, καθώς για να φτάσει ο δήμος στο σημείο να απομακρύνει ένα αυτοκίνητο, απαιτούνται 30 ημέρες από την ώρα που θα κολληθεί το προειδοποιητικό αυτοκόλλητο και το… χρονόμετρο μηδενίζεται εάν ο ιδιοκτήτης το μετακινήσει σε άλλο σημείο. Γι’ αυτό, όπως είχε γράψει πρόσφατα η «ΜτΚ», ο δήμος θα επιχειρήσει να πιέσει το υπουργείο για να αλλάξει ο νόμος και να απλοποιηθεί η διαδικασία.
Στο θέμα του πρασίνου, πολλά τηλεφωνήματα αφορούσαν αιτήματα για νέες φυτεύσεις σε δενδροδόχους που θα κατασκευαστούν, καθώς οι υπάρχουσες που ήταν κενές, έχουν ήδη γεμίσει. Η φυτευτική περίοδος θα ξεκινήσει από τον Οκτώβριο, όπως έχουν τονίσει πολλές φορές οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου.
Σε ό,τι αφορά την ευταξία σε δρόμους και πεζοδρόμια, τα περισσότερα τηλεφωνήματα έχουν να κάνουν με λακκούβες σε δρόμους και σπασμένα πλακάκια σε πεζοδρόμια που κρύβουν κινδύνους για τους περαστικούς.
Για τα τηλεφωνήματα που αφορούν μετακινήσεις κάδων απορριμμάτων, ο κ. Βασιλόπουλος εξηγεί ότι δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθούν όλα, διότι σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν χτισμένες εσοχές στα πεζοδρόμια για να τοποθετούνται οι κάδοι.
Συνολικά πάντως το 80% των αιτημάτων είτε ικανοποιείται είτε απαντάται σε διάστημα τριών ημερών, επισημαίνει ο αντιδήμαρχος και προσθέτει ότι ειδικά στον τομέα της καθαριότητας γίνεται μεγάλη προσπάθεια να απομακρύνονται τα ογκώδη αντικείμενα όσο το δυνατόν πιο άμεσα.
Για να λειτουργήσει η γραμμή 15192 εκπαιδεύτηκαν οκτώ υπάλληλοι του δήμου, ώστε να καταγράφουν τα αιτήματα και να ενημερώνουν άμεσα τις αρμόδιες υπηρεσίες και από την επόμενη ημέρα αποστέλλονται και οι απαντήσεις προς τους πολίτες.
Ο νέος μηχανισμός
Αυτή την περίοδο ο δήμος εκπονεί ένα σχέδιο το οποίο θα καταλήξει στη λειτουργία ενός καινούριου μηχανισμού που θα αφορά την πολιτική προστασία και την 24ωρη επικοινωνία με τους πολίτες σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Σε αυτόν τον μηχανισμό θα μπορούν να «κουμπώσουν» και τα δύο drones του δήμου τα οποία τέθηκαν σε λειτουργία μετά την εύρεση χειριστών και πλέον θα προσφέρουν ποικιλοτρόπως σε έντονα καιρικά φαινόμενα και όχι μόνο.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 06.10.2024