Γιατί ο οδηγός του τουριστικού λεωφορείου προσπάθησε να περάσει από το σημείο στο οποίο υπάρχει σήμανση απαγόρευσης διέλευσης οχημάτων ύψους άνω των 3,5 μέτρων; Αυτό είναι το βασικό ερώτημα που απασχολεί τις ρουμανικές αρχές η απάντησή του οποίου θα τις οδηγήσει σε συμπεράσματα για το δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε έναν συμπατριώτη μας, άφησε μια γυναίκα σε κώμα και προκάλεσε τραυματισμούς σε αρκετούς από τους 47 εκδρομείς που ξεκίνησαν για Χριστουγεννιάτικες διακοπές που κατέληξαν σε τραγωδία...
Το ύψος του τουριστικού λεωφορείου ήταν 3,6 μέτρα και αυτό δεν είναι απαγορευτικό όπως αναφέρουν ρουμανικά μέσα ενημέρωσης.
Αυτό που επισημαίνεται και πιθανότατα οδήγησε στη σφοδρή σύγκρουση, ήταν το ότι στην οροφή του οχήματος υπήρχε η εξωτερική μονάδα του air condition που τελικά προκάλεσε και την ισχυρή πρόσκρουση με τις γνωστές τραγικές συνέπειες.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στο ίδιο σημείο και με τον ίδιο τρόπο έχουν συμβεί και άλλα ατυχήματα, όχι όμως τόσο σοβαρά, όπως λένε πληροφορίες από τη Ρουμανία.
Σημαντικό ρόλο στη σφοδρότητα της σύγκρουσης έπαιξε η ταχύτητα του λεωφορείου. Πιθανότατα είχε αναπτύξει ταχύτητα και η σύγκρουση με την μεταλλική μπάρα προειδοποίησης ύψους, ήταν τόσο ισχυρή που συνέτριψε μέρος της οροφής του λεωφορείου.
Οι ρουμανικές αρχές δεν είναι βέβαιες αν ο οδηγός είχε αντιληφθεί ότι περνούσε από σημείο με όριο ύψους ή αν επιχείρησε να ελαττώσει ταχύτητα διερχόμενος κάτω από την μεταλλική μπάρα
Τα ρουμανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι στον Έλληνα οδηγό έγιναν αλκοτέστ και τεστ χρήσης ναρκωτικών ουσιών που βγήκαν αρνητικά.
Ο ίδιος ήταν σοκαρισμένος και ισχυρίστηκε στους αστυνομικούς ότι ακολουθούσε τις οδηγίες για τη διαδρομή που έκανε μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του κινητού του τηλεφώνου google maps.
Συγκεκριμένα φέρεται να εξήγησε στην αστυνομία ότι κατευθυνόταν προς το Παλάτι του Κοινοβουλίου και το Google Maps πρότεινε τη διαδρομή μέσω της υπόγειας διάβασης Unirii.
Κατασκευαστικό λάθος
Στη Ρουμανία πάντως υπάρχουν αναφορές ότι στον συγκεκριμένο δρόμο υπάρχουν κατασκευαστικά ζητήματα. Επισημαίνεται ότι τοποθετήθηκε νέα άσφαλτος που μείωσε το ύψος της υπόγειας διάβασης.
Αυτός είναι και ο λόγος που ο δήμος έχει τοποθετήσει μεγάλες προειδοποιητικές πινακίδες σήμανσης αλλά και την μεταλλική μπάρα, στην οποία έχουν κολλήσει ή συγκρουστεί τουλάχιστον άλλα 7 μεγάλα οχήματα από τον Σεπτέμβριο που έγιναν τα εγκαίνια!