ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΔΟΕ για υπουργείο Παιδείας: Παιδαγωγικά αδιανόητη η επικοινωνιακή απόφαση για τηλεκπαίδευση στη Θεσσαλία

MakThes Team25 Σεπτεμβρίου 2023

Για μια επικοινωνιακή διαχείριση της κατάστασης μακριά από τις πραγματικές ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας κάνει λόγο η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, αναφορικά με την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης σε σχολεία της Θεσσαλίας που ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας. Όπως σημειώνεται ακόμη, «η “τηλεκπαίδευση” για μια ακόμη φορά “πλασάρεται” ως πανάκεια για χάρη της λαϊκής κατανάλωσης».

Ενώ αναφέρεται, ακόμη:

«Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προσπαθεί με οδηγίες της τελευταίας στιγμής να υπερβεί την πραγματικότητα. Αυτή των καταστροφών και των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων και κυρίως τη σχολική πραγματικότητα».

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΔΟΕ

Με μια ανακοίνωση που αγνοεί κατάφωρα τις ιδιαίτερες συνθήκες στις οποίες έχουν περιέλθει οι κάτοικοι της Θεσσαλίας οι οποίοι μετά την πρόσφατη κακοκαιρία, προσπαθούν να συνέλθουν από τις καταστροφικές πλημμύρες με ένα νέο κύμα κακοκαιρίας προ των πυλών, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. «από κοινού με την Τοπική Αυτοδιοίκηση» !!! (όπως μας πληροφορούν οι σχετικές δημοσιεύσεις) αποφάσισε την πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης από τη Δευτέρα 25/9/2023 έως και την Τετάρτη 27/9/2023 σε όλες τις σχολικές μονάδες της Θεσσαλίας, με εξαίρεση εκείνες «όπου οι συνθήκες δεν συμβάλλουν, προς το παρόν, στην ψηφιακή επικοινωνία μαθητών και εκπαιδευτικών» (όπως αναφέρει και η ανακοίνωση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), τις περιοχές, δηλαδή, που βρίσκονται σε πραγματικά τραγική κατάσταση.

Είναι φανερό ότι πρόκειται για μια επικοινωνιακή διαχείριση της κατάστασης μακριά από τις πραγματικές ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας όπου η «τηλεκπαίδευση» για μια ακόμη φορά «πλασάρεται» ως πανάκεια για χάρη της λαϊκής κατανάλωσης. Πρόκειται, όμως απλά, για παρωδία.

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προσπαθεί με οδηγίες της τελευταίας στιγμής να υπερβεί την πραγματικότητα. Αυτή των καταστροφών και των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων και κυρίως τη σχολική πραγματικότητα. Αυτήν όπου εξ αιτίας του γεγονότος ότι τα σχολεία δεν έκαναν αγιασμό έναρξης στις 11 Σεπτεμβρίου, δεν έχει ανακοινωθεί η κατανομή των τμημάτων, οι μαθητές/τριες δεν έχουν γνωρίσει τους εκπαιδευτικούς τους (πάρα πολλά παιδιά έχουν καινούριο δάσκαλο), έχουν να δουν εκπαιδευτικούς και συμμαθητές τρεις μήνες ή/και δεν έχουν καν γνωρίσει τους/τις συμμαθητές/τριές τους (προνήπιο, Α΄ τάξη…) ενώ κανένα σχολείο, όπως είναι φυσικό, δεν έχει έτοιμο πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης και πολλά παιδιά, αδυνατώντας να συνδεθούν θα νιώσουν απομονωμένα. Αλλά και αυτήν της ασφάλειας των εκπαιδευτικών που η μετακίνηση τους στις σχολικές μονάδες για την πραγματοποίηση της τηλεκπαίδευσης, ιδιαίτερα για όσους θα πρέπει να διανύσουν αρκετά χιλιόμετρα, με τις πλημμύρες που αναμένονται τα επόμενα εικοσιτετράωρα, θα είναι άκρως επικίνδυνη. Αυτοί απλά οφείλουν…Ψιλά γράμματα…

Η αδιανόητη, παιδαγωγικά, αυτή απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. είναι έξω από κάθε λογική, χωρίς ενσυναίσθηση και αίσθηση της πραγματικότητας και της τραγικότητας που βιώνουν μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς στη Θεσσαλία. Μια Θεσσαλία όπου οι κάτοικοι συνεχίζουν να μετρούν τις πληγές τους.

Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν έχει ανάγκη από τεχνάσματα. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς στεκόμαστε ο ένας δίπλα στον άλλον. Όλοι μαζί θα διεκδικήσουμε την αποκατάσταση των ζημιών και, φυσικά, την ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας προς όφελος των μαθητών μας. Το ίδιο πράξαμε και στην πανδημία για την οποία να θυμίσουμε ότι η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν έκανε καμία αποτίμηση εκπαιδευτικών επιπτώσεων και δεν προχώρησε στις απαραίτητες προσαρμογές, όπως επέμενε η Δ.Ο.Ε. ότι έπρεπε να πράξει.

Οι μαθητές έχουν ανάγκη από τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, αμέσως μόλις καταστεί δυνατή, που θα τους εμψυχώσει και θα επουλώσει, στο μέτρο του δυνατού, τα τραύματα που έχει επιφέρει η πρόσφατη κακοκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να αποσύρει, έστω και τώρα, τις οδηγίες για την «τηλεκπαίδευση», η οποία, ούτως ή άλλως, είναι αδύνατο, λόγω των συνθηκών, να έχει ενιαία εφαρμογή και φυσικά «υποχρεωτικό» χαρακτήρα.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.