Αν και η νύχτα έχει πέσει στη Θεσσαλονίκη, «εξήντα μικροί ήλιοι» έχουν ...ανατείλει στην οδό Καρόλου Ντηλ και προσφέρουν φως χαράς και αισιοδοξίας. Πρόκειται για εξήντα μοναδικά φωτιστικά, που έχει επιμεληθεί η εικαστικός Μαρία Δελλαπόρτα και φιλοξενούνται στις Βιτρίνες Τέχνης του ΟΤΕ.
Με τη συγκεκριμένη εικαστική φωτιστική εγκατάσταση οι Βιτρίνες Τέχνης ΟΤΕ καλωσορίζουν τη νέα χρονιά και εύχονται σε όλους να διατηρήσουν μέσα τους άσβεστη την φλόγα της αγάπης και της ειρήνης, όπως τα συγκεκριμένα φωτιστικά, που ανάβουν 24 ώρες το 24ωρο. Μία ιδέα-πρόταση προς τη δημιουργό, από τον Γιάννη Αργυριάδη, που είναι ο επιμελητής της έκθεσης.
Το φως που έχουμε ανάγκη στο σκοτάδι -κυριολεκτικά και μεταφορικά, αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για την εικαστικό, που πρόσφατα αποφοίτησε με άριστα από τη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
«Πριν από τρία χρόνια μετακομίσαμε οικογενειακώς στη Σουηδία, όπου ο άντρας μου εργάζεται ως γιατρός. Πηγαίνοντας κι εγώ εκεί, έπεσα πάνω στην περίοδο της πανδημίας, κάτι που επηρέασε την ψυχολογία μου. Ταυτόχρονα παρατήρησα ότι οι Σουηδοί έχουν μεγάλη λατρεία στα φωτιστικά και γενικά αγαπούν πάρα πολύ το φως, γιατί το στερούνται τον χειμώνα», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Μαρία Δελλαπόρτα, η οποία αγόρασε επίσης ένα φωτιστικό από ένα second-hand μαγαζί της Στοκχόλμης. «Την περίοδο εκείνη προετοίμαζα την πρώτη μου ατομική έκθεση στη Σουηδία και πειραματίστηκα πάνω σε αυτό το φωτιστικό, το οποίο το είδα σαν έναν μικρό καμβά και όχι σαν αμπαζούρ», εξηγεί.
Η ίδια, όπως λέει, αντιμετωπίζει τα φωτιστικά σαν μικρούς καμβάδες που φωτίζονται από μέσα και έχει αποτυπώσει πάνω τους θέματα από τη φύση, τα ζώα, το γυναικείο σώμα, αλλά και βαθύτερες έννοιες που την απασχολούν πνευματικά. «Το κάθε ένα είναι μοναδικό και είναι εμπνευσμένο και επηρεασμένο από διάφορα καλλιτεχνικά κινήματα, όπως την επαναστατική πρωτοπορία των Fauves, του Matisse και του Bauhaus, τον συσχετισμό των χρωμάτων που διακρίνεται στα έργα του Josef Albers και τις γεωμετρικές φόρμες των υφαντών της συντρόφου του Anni Albers, τα καλειδοσκοπικά τοπία της Shara Hughes ή τα συναρπαστικά ρυθμικά μοτίβα του Juan Uslè», αναφέρει.
Ζώντας λοιπόν τη σκοτεινή περίοδο του χειμώνα στη Σουηδία, σε συνδυασμό με την καταθλιπτική περίοδο της πανδημίας, είδε τα φωτιστικά ως έναν τρόπο να αντλήσει χαρά και αισιοδοξία. «Το ίδιο ένιωσαν και οι άνθρωποι που τα είδαν όταν τα κοινοποίησα. Ο κόσμος τα αποδέχτηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό, τόσο στη Σουηδία, όπου οι άνθρωποι εκεί έχουν παράδοση σε αυτά και τα αγαπούν, όσο και στην Ελλάδα, όπου επίσης έστειλα πολλά κομμάτια», δηλώνει. «Η χαρά μου είναι διπλή όταν εισπράττω τη χαρά όσων τα έχουν πάρει και μου εκφράζουν τα θετικά συναισθήματα και τη ζεστασιά που νιώθουν όταν τα ανάβουν», συμπληρώνει.
Η έκθεση «Εξήντα Μικροί Ήλιοι» θα κοσμεί τις Βιτρίνες Τέχνης ΟΤΕ έως τις 22 Ιανουαρίου.