ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΕΚΘ - Εκδήλωση για το δυστύχημα των Τεμπών: Συγκίνησε ο Βαγγέλης Βλάχος, αδερφός θύματος

Γιάννης Γκουμάκης01 Μαρτίου 2024

Με περισσή συγκίνηση αλλά και αναλυτική αναφορά στην κακοδιαχείριση του Σιδηροδρομικού δικτύου πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα στο εργατικό κέντρο Θεσσαλονίκης εκδήλωση για τον ένα χρόνο από το δυστύχημα των Τεμπών.

Η εκδήλωση Τέμπη: Ένας χρόνος μνήμης και οργής – Δεν ήταν δυστύχημα αλλά κρατικό έγκλημα, που διοργάνωσε στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης ο Ελεύθερος Κοινωνικός χώρος Respiro di Liberta - Αντιεξουσιαστική Κίνηση Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε λίγο πριν τις 19.30 με την τήρηση ενός λεπτού σιγής.

Σε αυτή, παρευρέθηκαν αρκετοί πολίτες, συγγενείς θυμάτων και επιζώντες της τραγωδίας των Τεμπών. Ομιλητές στην εκδήλωση ήταν ο Βαγγέλης Βλάχος, αδερφός του Βάϊου που ήταν στα θύματα των Τεμπών, ο Δημοσιογράφος της Εφημερίδας των Συντακτών, Άρης Χατζηγεωργίου και ο πρώην μηχανοδηγός του ΟΣΕ, Δημήτρης Μπερμπεργιάννης.

Στην έναρξη της συζήτησης, ο εκπρόσωπος της Αντιεξουσιαστικής Κίνησης Θεσσαλονίκης κ. Γρηγόρης Τσιλιματός δήλωσε πως πριν γίνει οποιαδήποτε συζήτηση για την τραγωδία των Τεμπών, οφείλουμε όλοι να κάνουμε 7 παραδοχές αναφορικά με την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

"Το κράτος έχει συνέχεια και όσοι μπήκαν στην εξουσία το υπηρέτησαν χωριά να την ανατρέψουν, η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ σήμαινε μείωση των εξόδων άρα και μείωση του προσωπικού και των χρημάτων για τη σύνταξη των συστημάτων ασφαλείας. Ως τρίτο πρέπει να γνωρίζουμε ότι το κράτος παρέδωσε το δρομολόγιο στην ιταλική εταιρεία και κράτησε όλα τα υπόλοιπα, απάλλαξε την εταιρεία από κάθε ευθύνη ατυχήματος. Ως 4ο οφείλουμε να γνωρίζουμε Ότι όλες οι καταγγελίες έμπαιναν στο συρτάρι, οι απεργίες έβγαιναν παράνομες και το κράτος 'πατούσε' στη σιγουριά ότι έχουμε ένα δίκτυο με διπλή γραμμή συν αυτώ, ένα 5ο είναι ότι υπήρχε πριμοδότηση της ακρίβειας άφιξης των οδηγών στο σταθμό και επιβράβευε την ταχύτητα άνω του 160 χλμ.

Ως 6η παραδοχή, οφείλουμε να πούμε ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν τυφλές περιοχές, μπάρες και πόρτες που ανοίγουν όποτε να είναι και πολλές αφύλακτες διαβάσεις. Ως 7ο να ξέρουμε ότι όλο το σύστημα έχει στηριχθεί στην παραδοσιακή ρουσφετολογία για το διορισμό ανθρώπων".

Στη συνέχεια ο κ. Τσιλιματός ανέφερε πως δε φτάνει μόνο να έρθουν τα συστήματα ασφαλείας στα τρένα για να αλλάξει η κατάσταση. "Χρειάζεται αλλαγή στη σχέση των διοικήσεων με τους εργαζόμενους. Εκτός από τα θύματα πέθαναν και σιδηροδρομικοί. Τέλος πρέπει να υπάρξει τιμωρία των υπευθύνων", ανέφερε.

Ο Βαγγέλης Βλάχος, αδερφός του Βάϊου πού βρίσκεται ανάμεσα στα θύματα των Τεμπών συγκλόνισε το ακροατήριο με την ομιλια του.

Ο κ. Βλάχος που ζει και εργάζεται τα τελευταία χρόνια στην Αργεντινή, έκανε ανασκόπηση της τραγωδίας των Τεμπών και εξιστόρησε το χρονικό του σιδηροδρομικού δυστυχήματος του Μπουένος Άιρες που συνέβη το 2012, γνωστού και ως "Τραγωδία της Ονσε". Το γεγονός το οποίο ο κ. Βλάχος βίωσε από κοντά, είναι πανομοιότυπο των Τεμπών . Σε αυτό έχανα τη ζωή τους 51 άτομα, οικογένειες των θυμάτων οργανώθηκαν και αντεπιτέθηκαν για να δικαιωθούν 11 χρόνια αργότερα, με τους υπαίτιους εν τέλει να φυλακίζονται. Μια τεράστια προσπάθεια γονέων, πολιτικών φορέων της αντιπολίτευσης και της κοινωνίας.

"Ελπίζω ότι θα γίνει κάτι τέτοιο και σε εμάς. Θέλω να πιστεύω πως στο τέλος οι υπαίτιοι θα τιμωρηθούν, θα αλλάξει η κατάσταση και δε θα ξαναζήσει κάνεις τέτοια κατάσταση. Με συγκινεί ότι θέλετε να είστε μαζί μας. Θα σας παρακαλούσαμε να μη λειτουργήσετε όπως το παράδειγμα των 6 που έχουν δεμένα τα μάτια τους και ψιλαφιζουν τον ελέφαντα. Όλοι δίκιο έχουν. Δεν έχουν όμως το απόλυτο δίκιο. Δεν προσλαμβάνουν ολόκληρη την εικόνα. Σας παρακαλώ λοιπόν να μην ψιλαφιζετε τυφλά τον ελέφαντα αλλά να έχετε ανοιχτά τα μάτια σας", είπε μεταξύ άλλων ο κ. Βλάχος.

Σε δηλώσεις του νωρίτερα προς τους δημοσιογράφους, ο κ. Βλάχος τόνισε πως χρειάζεται να λειτουργήσει η δικαιολογία στη χώρα για να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι, να σταματήσει να γίνεται μπαλάκι ευθυνών το δυστύχημα μεταξύ των πολιτικών και να γίνει σεβαστή η μνήμη των νεκρών.

Στη συνέχεια ο κ. Δημήτρης Μπερμπεργιάννης, Συνταξιούχος μηχανοδηγός του ΟΣΕ, ζήτησε μεταξύ άλλων, συγγνώμη από τον κόσμο για το δυστύχημα, εκ μέρους των σιδηροδρομικών.

"Είμαι στο σιδηρόδρομο από τη δεκαετία του 70'. Ντρέπομαι πραγματικά για την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε. Όμως δε λειτουργεί κανένα σύστημα εδώ και χρόνια. Και το λάθος αυτό δεν είναι ανθρώπινο. Είναι και ήταν και κατά το δυστύχημα, γνωστό".

Έπειτα αναφέρθηκε στις συμβάσεις που δεν ολοκληρώθηκαν τα τελευταία 20 έτη στο σιδηρόδρομο, στην κακοδιαχείριση και απαξίωση του δικτύου τα τελευταία χρόνια αλλά και στην κατασπατάληση δημοσίου χρήματος.

"Δε λειτουργεί το σύστημα πέδησης, δεν υπήρξε σύστημα gsmr, παρά το γεγονός ότι η σύμβαση πήρε παράταση 7 φορές τα τελευταία χρόνια. Πριν την τραγωδία στα Τέμπη εστάλησαν τρία εξώδικα για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου από τα σωματεία μας. Όμως ο ΟΣΕ δεν έδωσε απάντηση. Μόνο μια:Εισαγωγή

'Σαμποτάρετε το σιδηρόδρομο'. Και μετά ήρθε το μοιραίο. Όλα αυτά για ένα φωτοσημο", είπε ο κ. Μπερμπεργιάννης και ευχήθηκε να μην ξαναδεί ο σιδηρόδρομος τέτοιο ατύχημα.

Ο δημοσιογράφος της Εφ.Συν. Άρης Χατζηγεωργίου αναφέρθηκε στις χρόνιες παθογένειες του Ελληνικού σιδηροδρόμου και ζήτησε συγγνώμη από την πλευρά των δημοσιογράφων γιατί ενώ τα προβλήματα ήταν γνωστά, δε μπόρεσε η δημοσιογραφία να αποτρέψει το μοιραίο.

Στην εκδήλωση παράλληλα έγιναν παρεμβάσεις από το συγκοινωνιολόγο Θοδωρή Νούτσια και άλλους παρευρισκόμενους.

Η δικηγόρος πολιτικής αγωγή Αντωνία Λεγάκη δε μπόρεσε να συμμετάσχει στην εκδήλωση λόγω εκτάκτου κωλύματος.





This page might use cookies if your analytics vendor requires them.