ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Έκθεση - τριλογία για τη Μαρία Κάλλας φιλοξένησε η 87η ΔΕΘ - Δείτε φωτογραφίες

MakThes Team18 Σεπτεμβρίου 2023

Μία ευχάριστη ...συνάντηση με τη Μαρία Κάλλας είχαν φέτος ενήλικες αλλά και νεαροί επισκέπτες της 87ης ΔΕΘ, που βρέθηκαν στο περίπτερο «Μαρία Κάλλας, μία ζωή σαν παραμύθι». Η καλλιτέχνιδα Μαρίνα Πετρή επιμελήθηκε την έκθεση - τριλογία, η οποία περιλάμβανε το ομώνυμο βιβλίο της, έργα της ίδιας σε λαδομπογιά, αλλά και digital έργα με αποτυπωμένες σοφές φράσεις της κορυφαίας Ελληνίδας υψίφωνου του 20ού αιώνα.

Μπαίνοντας στο περίπτερο, τους επισκέπτες καλωσόριζε το βιβλίο με pop art εικονογράφηση, τοποθετημένο σε ένα αναλόγιο, προκειμένου ο καθένας να μπορεί να το ξεφυλλίσει. «Η ιδέα για το συγκεκριμένο βιβλίο ήρθε το 2018 από μια διαπίστωση που έκανα παρατηρώντας διάφορους φορείς που διοργάνωναν εκδηλώσεις για την Κάλλας, ότι δεν υπήρχε κανένα event το οποίο να απευθύνεται σε νεότερους ανθρώπους και πολύ περισσότερο σε παιδιά», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η ζωγράφος και συγγραφέας Μαρίνα Πετρή, που έτσι ξεκίνησε να γράφει αυτό το βιβλίο. 



«Απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, ακόμη και σε ενήλικες που δεν θέλουν να εντρυφήσουν σε πολλές λεπτομέρειες. Επί της ουσίας περνάει όλη τη ζωή και την ψυχοσύνθεση της Κάλλας και βασίζεται σε μία τεράστια βιβλιογραφία, σε συνεντεύξεις της, αλλά και στα γράμματα που έστελνε η ίδια προς την δασκάλα της, Ελβίρα ντε Ιντάλγκο» εξηγεί η κ. Πετρή.

Τα digital έργα που δημιούργησε η καλλιτέχνιδα για το βιβλίο, όπως και μία ακόμη σειρά έργων που έκανε με μεγαλύτερη δόση φαντασίας, τόσο σε digital μορφή, σε κολάζ με χαρτί, όσο και έργα σε λαδομπογιά, αποφάσισε να τα εκθέσει με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση της Κάλλας. «Στα κολάζ με χαρτί τονίζεται πολύ το βλέμμα της Κάλλας, ενώ τα έργα σε λαδομπογιά εκπέμπουν με έναν τρόπο την αύρα της», λέει η Μαρίνα Πετρή.


Η ίδια θέλησε να εμπλουτίσει την έκθεση προσθέτοντας κάτι ακόμη πιο προσιτό στους επισκέπτες κι έτσι δημιούργησε δώδεκα πόστερ μέσα από τα οποία η Μαρία Κάλλας «μιλάει» και επαναλαμβάνει φράσεις της που έμειναν στην ιστορία. «Το στήσιμο θυμίζει αφίσες που βάζουμε σε ένα σινεμά. 

Είναι έργα τα οποία δούλεψα ψηφιακά και τα οποία επεξεργάστηκα ξανά, με μία urban άποψη πλέον, προσθέτοντας δώδεκα σοφές φράσεις της, όπου η μία είναι συνέχεια και συνέπεια της άλλης. Φράσεις για την όπερα, την εργασία, τη μάθηση, την αγάπη, τον έρωτα, τη φιλία, τον εχθρό, τον κίνδυνο, όλα αυτά που συνθέτουν τη ζωή δηλαδή», επισημαίνει η κ. Πετρή.

«Όταν σταματήσω να έχω εχθρούς δεν θα υπάρχω», «Η αγάπη είναι πιο δυνατή δίχως το γάμο», «Η διαφορά ανάμεσα στους καλούς και στους σπουδαίους δασκάλους είναι ότι οι καλοί δάσκαλοι κάνουν ό,τι καλύτερο μέσα στα όρια ενός μαθητή, ενώ οι σπουδαίοι προβλέπουν και προωθούν τα άκρα του» είναι μόνο κάποιες από τις φράσεις στις οποίες οι επισκέπτες στέκονται και διαβάζουν ξανά και ξανά.


Η Μαρίνα Πετρή θεωρεί πως για την ενασχόλησή της με την Κάλλας δέχτηκε ένα ...σημάδι από τη ζωή πολλά χρόνια πριν, σε ηλικία περίπου 20 ετών, όταν ως φοιτήτρια στην Αθήνα συγκατοικούσε με τον Γιάννη Δημητράκη, κολλητό φίλο του Βασίλη Νικολαΐδη, που έγραψε το βιβλίο «Μαρία Κάλλας: Οι μεταμορφώσεις μιας τέχνης». «Εκείνη την περίοδο ο Νικολαΐδης, που τελείωνε την πτυχιακή του σαν θεατρολόγος στο Παρίσι με τη θεματική της Κάλλας, ήρθε στην Αθήνα για περίπου ένα μήνα.

 Όλη αυτή την περίοδο σχεδόν τον φιλοξενούσαμε στο σπίτι μας, μας μιλούσε για το βιβλίο που ετοίμαζε, το οποίο στην ουσία έστησε στο πάτωμά μας, ακούγοντας τις συμβουλές μας, όπως π.χ. για την πλευρά στην οποία πρέπει να είναι το κείμενο ή οι φωτογραφίες. Έτσι κάναμε μαζί του το "παζλ", ακούγοντας ταυτόχρονα ιστορίες για την Κάλλας, κι έτσι η …Μαρία, έγινε πια δικός μας άνθρωπος» εξηγεί.


Η ζωγράφος και συγγραφέας που γεννήθηκε στο Γκρατς της Αυστρίας και κατάγεται από τη Μύκονο, δηλώνει ευτυχής που εκλήθη από τη ΔΕΘ για να εκθέσει και εδώ το έργο της, ενώ τονίζει ότι όλο αυτό γίνεται με την αιγίδα του Εθνικού Συμβουλίου Ελληνίδων, ενός από τους παλαιότερους και ενεργητικότερους φορείς γυναικών, που ιδρύθηκε το 1908.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.