ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ένας 8χρονος Αϊνστάιν από το Αρσένι Πέλλας

MakThes Team01 Ιουλίου 2020

Της Δέσποινας Βογιατζόγλου

Η έμφυτη κλίση στους μαθηματικούς υπολογισμούς και την ταχύτατη διαχείριση των μαθηματικών προβλημάτων που καλείται να λύσει έχει εκπλήξει Έλληνες εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους. Τώρα, ο 8χρονος Τάσος Γεραντίδης από το Αρσένι Πέλλας αποδεικνύει περίτρανα και στους Γερμανούς δασκάλους ότι το πολύτιμο χάρισμά του, η ευφυΐα του, είναι ο δρόμος για μια επιτυχημένη πορεία ζωής.

Χωρίς να χάνει την παιδικότητά του ο μικρός Αϊνστάιν, όπως έχει χαρακτηριστεί μετά και την απόδοσή του σε τεστ IQ 148,5 στα 150, «σπάει τα κοντέρ» των μαθηματικών προβλημάτων και σε σχολείο της Νυρεμβέργης όπου φοιτά από τον Φεβρουάριο, λύνοντας ασκήσεις μεγαλύτερων τάξεων μέσα σε λίγες ώρες!

Με υπερηφάνεια αλλά και ταπεινότητα, ο πατέρας του Τάσου, Ανδρέας Γεραντίδης μίλησε στη «ΜτΚ» για το μοναδικό χάρισμα του γιου του, τις ευκαιρίες που δίνονται στον 8χρονο και την 12χρονη κόρη τους, αλλά και σε ολόκληρη την οικογένεια που επέλεξε να μείνει άρτια και δεμένη, μακριά από φίλους, συγγενείς και από την ιδιαίτερη πατρίδα τους, την Πέλλα.

«Με βάση το τεστ IQ που είχε κάνει οι εκπαιδευτικοί στη Γερμανία του έδωσαν βιβλία τρεις τάξεις επάνω από αυτή που είναι στα μαθηματικά. Τώρα μένει να μάθει την γλώσσα για να τον εντάξουν σε τμήμα ανάλογα με την πρόοδό του. Μάλιστα ο Τάσος κάθισε και έλυσε όλο το βιβλίο μέσα σε λίγες μέρες. Πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις είναι εύκολα για εκείνον, μια και ο Τάσος έχει μπει σε πιο σύνθετα προβλήματα. Κάνει πολλαπλασιασμούς τετραψήφιο με διψήφιο αριθμό και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα το έχει απαντήσει. Παίζει τα μαθηματικά στα δάχτυλά του. Του αρέσουν πολύ, όλη του η ζωή είναι τα μαθηματικά όμως κατά τα άλλα πρόκειται για ένα φυσιολογικό παιδί» συνοψίζει τα χαρακτηριστικά του γιου του ο Ανδρέας Γεραντίδης.

«Έμαθε να παίζει μόνος του σκάκι μέσα σε δύο μέρες»

Όλο το διάστημα της καραντίνας στην Νυρεμβέργη τόσο ο Τάσος όσο και η 12χρονη κόρη της οικογένειας Γεραντίδη διάβαζαν συνεχώς και ακολουθούσαν το πρόγραμμα των δασκάλων μέσα από τις ασκήσεις που τους έστελναν. Οι ελεύθερες ώρες του μαθητή πέρασαν μέσα από δημιουργικό παιχνίδι, με τον 8χρονο να μαθαίνει να παίζει σκάκι μέσα σε δύο μέρες και τους διαδικτυακούς του αντιπάλους να είναι πλέον μεγαλύτερης σχολικής ηλικίας!

«Από το νηπιαγωγείο ακόμα μας έλεγε η δασκάλα ότι είναι πάρα πολύ έξυπνος, αντιλαμβάνεται αμέσως αυτά που ακούει. Μόλις πήγε στο δημοτικό άρχισε να κάνει πράξεις μόνος του. Προσθέσεις και αφαιρέσεις χωρίς να έχει διδαχθεί πράγματα στο σχολείο. Η δασκάλα μας είχε πει ότι πάει καλά και είναι καλός στα μαθηματικά. Στην Β’ τάξη άρχισε να κάνει μεγάλες πράξεις που εμείς δεν μπορούσαμε να τις κάνουμε, έπρεπε να κάτσουμε με κομπιουτεράκι για να τις λύσουμε. Προσθέσεις τετραψήφιο με τετραψήφιο σε δευτερόλεπτα! Σκεφτόταν 10 δευτερόλεπτα και το έλυνε. Οι δάσκαλοι μας παρότρυναν να το ψάξουμε λίγο παραπάνω αφού αυτά που κάνει τα κάνουν μεγάλοι άνθρωποι. Έτσι αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε τεστ IQ για να δούμε σε τι επίπεδο βρίσκεται το παιδί» δηλώνει στη «ΜτΚ» ο πατέρας του Τάσου.

Την ίδια εικόνα ενός χαρούμενου παιδιού που έχει έφεση στα μαθηματικά περιγράφει και η δασκάλα του στο Αρσένι, Χριστίνα Χαρισιάδου: «Είχα μαθητή τον Τάσο τα τελευταία δύο χρόνια. Από την πρώτη στιγμή που μπήκα στην τάξη κατάλαβα ότι πρόκειται για ένα χαρισματικό παιδί. Έκανα πράξεις στον πίνακα και ο Τάσος τις έλυνε απευθείας. Είτε επρόκειτο για προσθέσεις ή αφαιρέσεις, είτε αργότερα όταν προχωρήσαμε στον πολλαπλασιασμό. Αντιλαμβανόταν κατευθείαν τις έννοιες» τονίζει στη «ΜτΚ» η κ. Χαρισιάδου.

«Όταν έπαιζε μικρός τουβλάκια έκανε υπολογισμούς. Πόσα τουβλάκια θα πάρει η μία καρότσα, πόσα η άλλη, με πράξεις στο μυαλό του. Τα ξεχώριζε σε ίσες σειρές και λογάριαζε το αποτέλεσμα» θυμάται ο πατέρας του 8χρονου.

Πάντα χαρούμενος και προσιτός, κοινωνικός και εκδηλωτικός ο 8χρονος Τάσος συμβαδίζει με την συμπεριφορά των υπολοίπων παιδιών της ηλικίας του. Άλλωστε αυτό προσπαθούν να ενισχύσουν και οι γονείς του που δεν ξεχνούν πως πρόκειται για ένα παιδί που θέλει να παίξει. Αυτό που τον κάνει ξεχωριστό είναι η μεγάλη του αγάπη προς τα μαθηματικά και οι δυνατότητες που έχει στην μικρή αυτή ηλικία να κάνει δύσκολες πράξεις χωρίς χαρτί και μολύβι!

Υπολόγισε τα δευτερόλεπτα ενός έτους μέσα σε λίγα λεπτά

Η σχολική πορεία του Τάσου και η κλίση που φάνηκε να έχει στα μαθηματικά οδήγησαν τους δασκάλους του στο Αρσένι και τους γονείς του στην απόφαση να περάσει από τεστ IQ για να δουν το επίπεδο γνώσεων του παιδιού. Αυτό συνέβη πριν έναν χρόνο στη Θεσσαλονίκη, με την βοήθεια της ψυχολόγου παιδιών και εφήβων, Τέσσας Χριστοδούλου.

«Η πρώτη κουβέντα μου στους γονείς ήταν ότι η νοημοσύνη του παιδιού είναι σε ανώτερο επίπεδο. Τα αποτελέσματα στο γενικό σύνολο έδειξαν IQ 140 και στα μαθηματικά το 148,5 με ανώτερο το 150. Έχει εργαζόμενη μνήμη που κρατά τις πληροφορίες. Πρόκειται για τον επαγωγικό τρόπο σκέψης με ρέοντα συλλογισμό που αποδεικνύεται μέσα από την ταχύτητα επεξεργασίας της πληροφορίας» υπογραμμίζει στη «ΜτΚ» η κ. Χριστοδούλου, η οποία εξηγεί πως μέσα στην διαδικασία του τεστ WISC ο 8χρονος κατάφερε να απαντήσει το σύνολο των δευτερολέπτων ενός χρόνου, 365 ημερών, μέσα σε λίγα λεπτά.

Όλα τα αποτελέσματα συνηγορούσαν στο ό,τι το «παιδί θαύμα» από το Αρσένι θα είχε ανοδική πορεία. Για να την ενισχύσει η οικογένεια αποφάσισε να μετακομίσει τον Φεβρουάριο στην Νυρεμβέργη της Γερμανίας, για ένα καλύτερο μέλλον του Τάσου αλλά και της υπόλοιπης οικογένειας που εργάζεται εκεί.

«Στην Γερμανία τα παιδιά που ξεχωρίζουν τα υποστηρίζει το εκπαιδευτικό σύστημα. Στην Ελλάδα δεν υπήρχε η δυνατότητα γιατί έπρεπε να πάει σε κάποιο κολέγιο στη Θεσσαλονίκη ή την Αθήνα και εμείς είτε έπρεπε να μετακομίσουμε, είτε το παιδί να μένει μέσα στο σχολείο μακριά μας. Ένα ελληνικό κολέγιο έπαιρνε το παιδί και με υποτροφία, αφού το IQ είναι πάνω από 130. Ωστόσο θεωρούμε ότι στην Γερμανία υπάρχει προοπτική για παιδιά που είναι πιο προχωρημένα. Υπάρχουν ειδικές τάξεις, ειδικά σχολεία. Συνήθως τα παιδιά που είναι χαρισματικά και έξυπνα βγαίνουν στην ηλικία των 17-18 ετών με πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης. Οι δυνατότητες και οι ευκαιρίες για την μετέπειτα ζωή είναι πολύ περισσότερες απ’ ότι στην Ελλάδα» καταλήγει ο Ανδρέας Γεραντίδης.

Όνειρο του Τάσου είναι να γίνει καθηγητής μαθηματικών. Το περιβάλλον του μιλά για ένα παιδί που όλη του η ζωή στρέφεται γύρω από τους αριθμούς. Αν και μικρός λύνει σύνθετα προβλήματα που εξιτάρουν το μυαλό του. Είναι ένα πολύ ώριμο παιδί, που, παρόλα αυτά, δεν πιέζεται για να προχωρήσει και δεν στερείται την παιδική του ηλικία, αξία που η οικογένεια Γεραντίδη κρατά ως «κόρην οφθαλμού» για τα παιδιά της.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 28 Ιουνίου 2020

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.