ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Ένας δάσκαλος στα Γρεβενά χτίζει τη μεγαλύτερη γέφυρα φιλίας και συνεργασίας

Δήμητρα Παληγιάννη13 Απριλίου 2022

Ένα οικουμενικό μήνυμα ειρήνης στέλνει μέσα από την πρωτοβουλία του δασκάλου Αργύρη Καραλιόλιου, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Γρεβενών. Στις 14 Απριλίου, 295 σχολεία από όλο τον κόσμο, στο πλαίσιο του προγράμματος συνεργασίας etwinning «Τα σχολεία χτίζουν γέφυρες φιλίας», θα συμμετάσχουν στη διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: «Χτίζουμε το γεφύρι του Πασά και το μετονομάζουμε σε γέφυρα φιλίας και συνεργασίας των λαών».

Η κίνηση αυτή που ξεκίνησε από το δάσκαλο Αργύρη Καραλιόλιο έχει διττή σημασία όπως αναφέρει ο ίδιος στο makthes.gr. Η ιστορική γέφυρα του Πασά, που αποτελούσε τη μεγαλύτερη στη Μακεδονία, καθώς ένωνε τα Γρεβενά με την Κοζάνη, ανατινάχθηκε στις 14 Απριλίου 1941 από Άγγλους και Νεοζηλανδούς συμμάχους, ώστε να ανακαμφθεί η πορεία των Γερμανών ναζί. Σήμερα, παιδιά και εκπαιδευτές από διαφορετικά σημεία της Γης ανταποκρίνονται στο κάλεσμα του γρεβενιώτη δασκάλου όχι μόνο για να στείλουν ένα μήνυμα ειρήνης και συνεργασίας, αλλά και για να παροτρύνουν τους αρμόδιους φορείς των χωρών να ασχοληθούν σοβαρά με το ζήτημα της αναστήλωσης του ιστορικού αυτού γεφυριού.

«Η ιδέα αυτή ξεκίνησε από την αρχή της σχολικής χρονιάς στο πλαίσιο του προγράμματος συνεργασίας ελληνικών και κυπριακών σχολείων και στην πορεία της υλοποίησης του η ιδέα αυτή επεκτάθηκε ακόμη περισσότερο και αποφασίσαμε να απευθυνθούμε σε σχολεία από κάθε μέρος του κόσμου», σημειώνει ο κ. Καραλιόλιος.

«Μέσα από συζήτηση με τους μαθητές μου στη Γ’ τάξη και παρακολουθώντας τον πόλεμο στην Ουκρανία καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι γέφυρες γκρεμίζονται με τους πολέμους και ξανά χτίζονται σε περίοδο ειρήνης. Μάλιστα, το τραγούδι που λέει ‘γέφυρες χτίζουμε, φράγματα γκρεμίζουμε’ είναι το αγαπημένο των παιδιών και το έχουμε τραγουδήσει πολλές φορές στην τάξη. Τα παιδιά καταλαβαίνουν την αξία της ειρήνης», προσθέτει.

Στις 14 Απριλίου λοιπόν, οι μαθητές των 295 σχολείων, τα οποία εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους, καλούνται να παρουσιάσουν μία ζωγραφιά ή μία χειροτεχνία σχετική με τη γέφυρα και να την αναρτήσουν στο padlet, ενώ οι μικροί μαθητές του 2ου Δημοτικού θα πλάσουν τις δικές τους γέφυρες από πλαστελίνη.

«Αποτελεί σίγουρα μια συμβολική κίνηση, ωστόσο ελπίζουμε να βοηθήσει στην οικονομική συνδρομή των μεγάλων χωρών, της Γερμανίας, της Αγγλίας, της Νέας Ζηλανδίας και άλλων φορέων για την ανοικοδόμηση τη γέφυρας την οποία και θέλουμε να μετονομάσουμε σε ‘Γέφυρα φιλίας και συνεργασίας των λαών’», εξηγεί ο εκπαιδευτικός και αναφέρει ότι για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια υπάρχει μία πρώτη κίνηση από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης προχωρώντας στην σχετική μελέτη του έργου.

Ο δραστήριος δάσκαλος έχει συμμετάσχει σε ανάλογο πρόγραμμα πριν από επτά χρόνια και άλλες σε εκπαιδευτικές δράσεις στο πλαίσιο του σχολείου με την πολύτιμη βοήθεια του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Γρεβενών, καθώς τα γεφύρια αποτελούν ένα σημαντικό πολιτισμικό κομμάτι της ευρύτερης περιοχής.

Ο κ. Καραλιόλιος είναι γέννημα θρέμμα Γρεβενιώτης και σήμερα έχει την τύχη να προσφέρει τις υπηρεσίες του στον τόπο του. Γεννήθηκε στις Αμυγδαλιές Γρεβενών το 1962. Τελείωσε το Δημοτικό Σχολείο του χωριού του το 1973 και το 1979 το κλασικό Λύκειο Γρεβενών. Αποφοίτησε από την Ζαρίφειο Παιδαγωγική Ακαδημία Αλεξανδρούπολης το 1985 και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας το 2000.

Ο πρώτος διορισμός του ήταν στην Ίο Κυκλάδων το 1989, όπου και υπηρέτησε μέχρι το 1991. Το 1991-1992 υπηρέτησε στο Σιδηροχώρι Καστοριάς και το 1992 - 1993 στη Μεταμόρφωση Καστοριάς. Από το 1993 μέχρι το 2011 υπηρέτησε στο 2/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Αμυγδαλιών, απ' όπου και κατάγεται και από το 2011 ως σήμερα υπηρετεί στο 2ο 6/θ Δημοτικό Σχολείο Γρεβενών (με εξαίρεση το σχολικό έτος 2017-2018 που υπηρέτησε στο 3ο δημοτικό σχολείο Γρεβενών). Είναι πατέρας δυο παιδιών, της Μακεδονίας και του Γιώργου.

Ολα αυτά τα χρόνια έχει αναπτύξει και πολιτική και συνδικαλιστική δράση ενώ έχει διακριθεί και σε θέματα ψηφιακής επικοινωνίας αφού είναι σχεδιαστής και υπεύθυνος ενημέρωσης τριών ιστοσελίδων οι οποίες έχουν διακριθεί σε πανελλαδικό επίπεδο.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.