ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Ενεργοποιείται η υφιστάμενη κανονιστική στην Παραλία της Θεσσαλονίκης - Πότε θα είναι έτοιμη η νέα

Δημήτρης Λαζόπουλος26 Αυγούστου 2024

Την ενεργοποίηση της υφιστάμενης κανονιστικής για τα τραπεζοκαθίσματα στην Παλιά και Νέα Παραλία, έως το τέλος του 2024, και τη θέσπιση νέας από 1/1/2025, προανήγγειλε από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, σήμερα το απόγευμα, Δευτέρα.

Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη αυτή την περίοδο εξελίσσεται η διαβούλευση του δήμου με τους αρμόδιους φορείς και παράλληλα η υπηρεσία επεξεργάζεται τις διατάξεις που θα περιλαμβάνει η νέα κανονιστική που θα αφορά την Παλιά και τη Νέα Παραλία. 

Παράλληλα, ο δήμαρχος επανέλαβε ότι σε έναν μήνα θα τεθεί προς συζήτηση στο Δ.Σ. και η κανονιστική που σχετίζεται με τον τρόπο κυκλοφορίας των ηλεκτρικών πατινιών και σκούτερ στον δήμο Θεσσαλονίκης, σε μια προσπάθεια να εφαρμοστεί ο ΚΟΚ και να αποφευχθούν ατυχήματα λόγω της μη τήρησης των μέτρων ασφαλείας από τους αναβάτες, όπως έχουν αποδείξει και οι έλεγχοι της Δημοτικής Αστυνομίας και της τροχαίας τις τελευταίες εβδομάδες.

Αναφερόμενος στο ζήτημα της απόδοσης υπηρεσιών της καθαριότητας σε ιδιώτη μέσω εργολαβίας, ο κ. Αγγελούδης αρνήθηκε ότι πρόκειται για ιδιωτικοποίηση και διαβεβαίωσε ότι η μπλε και πράσινη γραμμή (σ.σ. ανακυκλώσιμα και σύμμεικτα σκουπίδια) θα λειτουργούν όπως τώρα, δηλαδή από τους εργαζόμενους του δήμου, στους οποίους απένειμε και τα εύσημα για την εικόνα που έχουν προσδώσει στην πόλη με την εργασία τους.

«Δεν υπάρχουν όμως μηχανήματα που πλένουν δρόμους και πεζοδρόμια» και δύο από τα τρία που διαθέτει ο δήμος είναι εκτός λειτουργίας, επισήμανε ακολούθως ο κ. Αγγελούδης. Ο στόχος της διοίκησης με την εργολαβία είναι «να μισθώσουμε μηχανήματα για το πλύσιμο και σάρωμα των δρόμων. Το 80-90% της ιστορίας είναι αυτό. Εάν μου πείτε ότι αυτό είναι ιδιωτικοποίηση θα σας πω ότι είναι τόσο ιδιωτικοποίηση όσο η ιστορία με τα αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά να δίνονται σε ιδιώτες, διότι ο δήμος δεν είχε τη δυνατότητα. Δεν με τρομάζει η λέξη ιδιώτης. Δεν μιλάμε για ιδιωτικοποίηση», επέμεινε ο ίδιος απαντώντας και στην κριτική που δέχθηκε από ενδιάμεσες τοποθετήσεις επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων. Είπε μάλιστα ότι εάν η διοίκησή του ήθελε να κάνει ιδιωτικοποίηση, θα το είχε ανακοινώσει χωρίς δισταγμό.

Σχετικά με την αποκομιδή των ογκωδών απορριμμάτων, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης επανέλαβε ότι οι υπηρεσίες του δήμου είναι έτοιμες να μαζέψουν οποιοδήποτε ογκώδες αντικείμενο μέσα σε 48 ώρες, αρκεί ο πολίτης να ενημερώνει από πριν τον δήμο. Υπό αυτό το πρίσμα, διερωτήθηκε: «Υπάρχει κανένας σε αυτή την πόλη που να είναι ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά μερίδας των συμπολιτών μας οι οποίοι κάνουν νυχτερινές επιχειρήσεις ενώ πλέον ξέρουν ότι μπορούμε να πάρουμε τα ογκώδη απορρίμματα σε 48 ώρες;». Επανέλαβε μάλιστα την πρόθεσή του να αυξηθεί το πρόστιμο σε όσους πιάνονται να κατεβάζουν ογκώδη αντικείμενα στον δρόμο, δίχως προηγουμένως να έχουν ενημερώσει τον δήμο.

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο κ. Αγγελούδης ανακοίνωσε στο Σώμα ότι βρέθηκε μετά από πέντε άκαρπους διαγωνισμούς ανάδοχος για τα πέντε πάρκα σκύλων. Σε 20 ημέρες θα υπογραφεί η σύμβαση και σε έξι μήνες θα έχει ολοκληρωθεί το έργο, συνέχισε ο ίδιος.

Προς το τέλος της τοποθέτησής του, ο κ. Αγγελούδης ανέφερε ότι η «πόλη όταν θα τελειώνει αυτή η θητεία, θέλω να πιστεύω ότι θα είναι μια άλλη πόλη γιατί θα έχουμε "παντρέψει" τα έργα που έχουμε παραλάβει» μαζί με τις προσθήκες της διοίκησής του.

Αργότερα στη συνεδρίαση και σε νέα τοποθέτησή του, ο κ. Αγγελούδης μίλησε και για το ζήτημα της αξιοποίησης της εκκλησιαστικής περιουσίας που υπάρχει στα διοικητικά όρια του δήμου Θεσσαλονίκης. Όπως τόνισε ο ίδιος «έχω κάνει κι άλλες επιστολές. Δεν αφορούν τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, αλλά την Εκκλησία της Ελλάδος» με τις οποίες επιστολές τους ζητάει «να σταματήσουν την εργώδη προσπάθεια για το ζήτημα της εκμετάλλευσης των ακινήτων και να δούμε τι μπορούμε να βάλουμε στην άκρη ως ένα κέρδος που αφορά το περιβάλλον και τα προβλήματα της πόλης», συνέχισε ο δήμαρχος.

Εξάλλου, ο Στ. Αγγελούδης υποστήριξε ότι η διοίκησή του προχωράει στην ανάκτηση των χώρων πολιτισμού που υπήρχαν επί διοικήσεως Μπουτάρη και είχαν εκχωρηθεί για άλλες χρήσεις. «Αυτοί οι χώροι θέλουμε σιγά-σιγά να είναι εκεί που θα ξαναγεννήσουμε αυτό που η πόλη μπορεί να δημιουργεί και τώρα είναι κρυμμένο», είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Ανταλλαγή «πυρών» με Κ. Ζέρβα

Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, υποστήριξε στη δική του τοποθέτηση ότι πολλές δεσμεύσεις της διοίκησης επιστρέφουν ως άλυτα προβλήματα και κατηγόρησε τον δήμαρχο ότι δεν είπε τίποτα για τις εκατοντάδες θέσεις πάρκινγκ που θα δημιουργούσε στην πόλη για να αντικαταστήσει τουλάχιστον όσες χάνονται, όπως αυτές στην πλατεία Ελευθερίας.

Επίσης, ο κ. Ζέρβας κατηγόρησε τη διοίκηση Αγγελούδη ότι φέτος δεν θα λειτουργήσουν δύο από τα τέσσερα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, προκαλώντας προβλήματα στους γονείς. 

Αναφερόμενος στην παραχώρηση υπηρεσιών της καθαριότητας σε εργολάβο, ο κ. Ζέρβας έκανε λόγο για ταμπού που ξεπεράστηκε και ζήτησε να γίνει διεξοδική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο. Προσφέρθηκε μάλιστα να βοηθήσει τη διοίκηση στο ζήτημα αυτό.

Αμέσως μετά ο κ. Αγγελούδης ζήτησε και πήρε τον λόγο, κατηγορώντας τον κ. Ζέρβα για απουσία τόσο σε επίπεδο αντιπολίτευσης όσο και διοίκησης στη δική του περίοδο. Ανέφερε μάλιστα ότι ο κ. Ζέρβας δεν γνωρίζει ποια είναι η κατάσταση στο κυκλοφοριακό της πόλης. 

Όπως είπε ο κ. Αγγελούδης, όταν θα αδειάζει η πλατεία Ελευθερίας για να αρχίσει το έργο της ανάπλασης, τότε θα υπάρχουν οι νέες θέσεις στάθμευσης στους χώρους που εξετάζει η δημοτική Αρχή. Ειδικά για τις οφειλές δημοτών από κλήσεις για παραβάσεις του ΚΟΚ που βρήκε η δημοτική Αρχή στα «συρτάρια», ο κ. Αγγελούδης είπε: «Μας βρίσκετε και λάθος που κάνουμε αυτό που δεν κάνατε τέσσερα χρόνια. Πόσων εκατομμυρίων είναι όλες αυτές οι ανεπιβεβαίωτες οφειλές που στέλνουμε αξιοποιώντας τα συστήματα που προϋπήρχαν ημών; Θα πάρετε πολύ ισχυρές απαντήσεις με νούμερα».

Ακολούθως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στα έργα της διοίκησης Ζέρβα που δεν πέρασαν στη φάση υλοποίησης. «Τρώμε χρόνο για να προκηρύξουμε μελέτη για το ξύλινο ντεκ. Στην οποία μελέτη χρησιμοποιείτε ένα ποσό από τη χρηματοδότηση από το υπουργείο Τουρισμού. Κόστιζε 2,8 εκατομμύρια ευρώ και αφού τελείωνε θα γινόταν η προκήρυξη του έργου» είπε αρχικά για το έργο. Έπειτα, ο κ. Αγγελούδης εξήγησε ότι η διοίκησή του ακύρωσε το έργο διότι «το ταμείο με το άνοιγμα των 25 εκατομμυρίων που παραλάβαμε δεν είχε τη δυνατότητα να το στηρίξει στην πράξη. Θα έπρεπε να τα πάρουμε τα 2 εκατομμύρια από άλλους πόρους», καθώς επίσης και λόγω του γεγονότος ότι ο περιφερειάρχης προσφέρθηκε να εντάξει το έργο σε χρηματοδοτικό εργαλείο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τη μέθοδο μελέτης και κατασκευής. «Αντί να πάει η προκαταβολή εκεί, να γίνει προμελέτη και με βάση αυτή να κάνει κατασκευή το έργο. Και το έργο να γίνει στα επόμενα 3-4 χρόνια», δεσμεύθηκε ο κ. Αγγελούδης.

Η κριτική της αντιπολίτευσης

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη για Όλους», Σπύρος Πέγκας, υποστήριξε ότι τα επιπλέον χρήματα για την καθαριότητα που εξασφάλισε η διοίκηση του δήμου από την κυβέρνηση δεν καταλήγουν στον δήμο, αλλά σε ιδιώτη. Κατά την άποψη του κ. Πέγκα η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται «από μητρόπολη με δική της ζώνη επιρροής σε ακόμη μία επαρχιακή πόλη». 

Την πολιτική παραχώρησης υπηρεσιών της καθαριότητας σε εργολάβο στηλίτευσε και ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Βασίλης Τομπουλίδης.

Απαντώντας στον κ. Πέγκα και στον κ. Τομπουλίδη, ο κ. Αγγελούδης υποστήριξε ότι εάν ο δήμος χρησιμοποιούσε τα επιπλέον χρήματα για να αγοράσει μηχανήματα σαρώματος και πλύσης, θα απαιτούνταν τουλάχιστον 36 μήνες, λόγω των γραφειοκρατικών διαδικασιών των διαγωνισμών και σε αυτό το διάστημα η αντιπολίτευση θα ασκούσε δικαίως κριτική για την εικόνα που θα εμφάνιζε η πόλη.

Σε άλλο σημείο, ο κ. Πέγκας καταλόγισε στη διοίκηση Αγγελούδη αδυναμία να προβλέψει το πρόβλημα της σχολικής στέγης.

Για το τελευταίο ζήτημα ο κ. Αγγελούδης απάντησε ότι είχε ζητήσει από την αρμόδια υπηρεσία να παραθέσει τις λύσεις που προκρίνει για τα σχολεία που χρειάζονται μετεγκατάσταση λόγω επικινδυνότητας ή ακαταλληλότητας. «Στην περίπτωση του Ειδικού Σχολείου ικανοποιήσαμε το αίτημα των γονέων και πάμε εκεί που θέλουν οι γονείς το ένα σχολείο. Στο άλλο σχολείο είπαμε "κύριοι της πρωτοβάθμιας" αποφασίστε εσείς και εμείς θα τους πάμε. Αν έχουμε κάνει ως διαχείριση λάθος, να το διορθώσουμε».

Κριτική για τη σχολική στέγη άσκησαν επίσης τόσο ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Βασίλης Τομπουλίδης, όσο και η επικεφαλής της «Πόλης Ανάποδα», Μαρία Κέκη.

«Δεν ήρθε τίποτε εν κρυπτώ για τη σχολική στέγη. Εκεί που υπήρχε αρμοδιότητα, πήγαμε και τους είπαμε "έχουμε κτίριο". Μας το προτείνανε, πήγαμε στην περιφέρεια και τους είπαμε και το δέχτηκαν. Συμμετείχαμε μαζί με τους γονείς σε μια κινητοποίηση. Δεν θέλω κάτω από το πρίσμα μιας πολιτικής εκμετάλλευσης, να ρίχνετε το μπαλάκι στον δήμο. Ο δήμος είπε ότι είμαστε εναντίον των συγχωνεύσεων», σχολίασε ο κ. Αγγελούδης.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.