Με σημερινή απόφασή του το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών εξέδωσε την απόφαση επικύρωσης του Σχεδίου Εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, όπως ανακοίνωσε ο όμιλος ΟΝΕΧ, ο επίσημος ιδιοκτήτης πλέον των ναυπηγείων.
Ο όμιλος είχε καταθέσει προς επικύρωση το σχετικό σχέδιο στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής τον περασμένο Νοέμβρη.
Μάλιστα σημειώνεται ότι υπέρ της συμφωνίας εξυγίανσης - μεταβίβασης «είχαν ταχθεί εξ αρχής οι ίδιοι οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων, τραπεζικά ιδρύματα, το ελληνικό δημόσιο, ενώ είχε ιδιαίτερη στήριξη από την ελληνική κυβέρνηση, με καθοριστική τη συμβολή του τότε υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη».
Η απόφαση, όπως αναφέρει ο όμιλος, σηματοδοτεί και επισήμως την αλλαγή σελίδας για τα πολύπαθα ελληνικά ναυπηγεία και τη δυναμική επανεκκίνηση της εγχώριας ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει με πάνω από 20 εκατ. ευρώ να έχουν επενδυθεί από την ΟΝΕΧ, πριν καν εκδοθεί η δικαστική απόφαση.
Με την τελική επικύρωση της απόφασης εξυγίανσης, ομολογιακό δάνειο ύψους 125 εκατ. δολαρίων, προερχόμενο από την αμερικανική Επενδυτική Τράπεζα, DFC, θα δοθεί στην ΟΝΕΧ.
Ενδεικτικό του μεγέθους του εγχειρήματος εκτιμάται ότι συνιστά πως, για πρώτη φορά, η DFC προχωρά σε χρηματοδότηση εντός των ελληνικών, αλλά και ευρωπαϊκών συνόρων.
Μάλιστα, όπως προστίθεται, αυτά τα κεφάλαια έρχονται να προστεθούν σε μια ήδη μεγάλη σειρά επενδύσεων και εκσυγχρονισμού υποδομών, στις οποίες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ Πάνος Ξενοκώστας είχε προχωρήσει ξεκινώντας το 2019 από τα ναυπηγεία της Σύρου.
Όπως δήλωσε ο ίδιος: «Σήμερα παίρνει σάρκα και οστά το όραμά μας για την αναγέννηση των ελληνικών ναυπηγείων ως κλάδος. Οι πιο μεγάλοι κερδισμένοι είναι και θα είναι οι εργαζόμενοι και οι τεχνίτες που στηρίζοντας για χρόνια το κλάδο με προσωπικό κόστος, αγωνίστηκαν απέναντι σε συντεχνίες συμφερόντων και έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην σημερινή ανόρθωσή του. Προσωπικός μου στόχος να παραδώσουμε στην επόμενη γενιά, υγιή και ανταγωνιστικά ναυπηγεία, για πρώτη φορά απαλλαγμένα από νοοτροπίες που ρίσκαραν τον αφανισμό ενός κλάδου με παράδοση εκατοντάδων χρόνων. Στην Ελλάδα άλλωστε, παγκόσμιο πρωτοπόρο και κυρίαρχο στον κλάδο της ναυτιλίας, αξίζει μια ναυπηγοεπισκευαστική και ναυπηγική βιομηχανία που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του στόλου της. Είναι γεγονός ότι το σχέδιο εξυγίανσης αλλάζει τις γεωπολιτικές δυναμικές σε ολόκληρη την ανατολική Μεσόγειο και δίνει τη δυνατότητα στη χώρα μας, να ηγηθεί στην εμπορική ναυτιλία και την ενεργειακή μετάβαση».
Υπολογίζεται ότι την επόμενη τριετία, άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ θα επενδυθούν στο project της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων, μετατρέποντας τη χώρα μας σε ναυπηγικό hub για την ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου και επαναπροσδιορίζοντας την παραγωγική δυναμική της στην άμυνα, ενέργεια και ναυτιλία.