Στο μικροσκόπιο των Αρχών μπαίνουν, πλέον, και άλλοι υπεύθυνοι για την τραγωδία με τους 57 νεκρούς στα Τέμπη, καθώς, μετά την προφυλάκιση του σταθμάρχη Λάρισας και την άσκηση διώξεων εναντίον του επιθεωρητή και των άλλων δύο σταθμαρχών που είχαν βάρδια τη μοιραία νύχτα, δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν πως αναμένονται και άλλες διώξεις, με την προσοχή να στρέφεται πλέον και στα κεντρικά του ΟΣΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, η έρευνα στρέφεται στους κεντρικά υπεύθυνους του ΟΣΕ, οι οποίοι λάμβαναν έναν μήνα νωρίτερα τις λίστες με τις βάρδιες και όφειλαν να ελέγξουν αν έχουν τοποθετηθεί σωστά οι σταθμάρχες και αν καλύπτονται οι ανάγκες. Όσον αφορά στις διώξεις που έχουν ήδη ασκηθεί, στο κάδρο βρίσκονται ο επιθεωρητής και οι δύο σταθμάρχες, οι οποίοι φαίνεται να έφυγαν νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιάς τους.
Το γεγονός πως ο σταθμάρχης δεν είναι ο μόνος υπεύθυνος γι’ αυτή την τραγωδία αναγνωρίζεται ήδη από τη Δικαιοσύνη, καθώς τα νέα τρία πρόσωπα είναι αντιμέτωπα ακριβώς με τις ίδιες κατηγορίες με αυτές που αντιμετωπίζει και ο 59χρονος, κάτι που σημαίνει πως τους αναγνωρίζεται το ίδιο μερίδιο ευθύνης. Οι τρεις εμπλεκόμενοι αναμένεται από σήμερα να κληθούν να καταθέσουν ως κατηγορούμενοι πλέον. Όμως η διαδικασία μπορεί να αργήσει καθώς μπορούν να ζητήσουν προθεσμία.
Επίσης, λόγω νέων στοιχείων που προέκυψαν από την έρευνα, θα αναζητηθούν και οι ιατρικοί φάκελοι του προσωπικού, Σταθμαρχών και μηχανοδηγών.
Αντιμέτωποι με τα ισόβια
Ο επιθεωρητής εγκαλείται γιατί έβαλε τον άπειρο σταθμάρχη σε έναν κομβικό σταθμό όπως αυτός της Λάρισας, καθώς και για το γεγονός ότι δεν είχε υπηρετήσει προηγουμένως στον συγκεκριμένο σταθμό και δεν είχε προγραμματιστεί να είναι μετά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας κάτι που σημαίνει πως μπήκε μόνο για να κάνει τα ρεπό του τριημέρου.
Οι δύο σταθμάρχες ελέγχονται για αν έφυγαν νωρίτερα από τη βάρδια που έληγε στις 23:00, αλλά και γιατί δεν έμειναν λίγο παραπάνω καθώς παρόλο που το μοιραίο Intercity 62 καθυστέρησε θα μπορούσαν να μείνουν λίγο παραπάνω και ίσως να διακρίνουν το λάθος με τα κλειδιά.
Οι κατηγορούμενοι για την τραγωδία των Τεμπών αντιμετωπίζουν ποινή από 10 χρόνια κάθειρξη έως και ισόβια. Συγκεκριμένα κατηγορούνται με το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, καθώς για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και της βαριάς σωματικής βλάβης επίσης από αμέλεια.
Σε καθεστώς μαθητείας ο 59χρονος σταθμάρχης - Οι βάρδιες του Μαρτίου
Όλα δείχνουν ότι ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έβγαζε τις βάρδιες είχε επίγνωση της απειρίας του σταθμάρχη και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι τον είχε σε καθεστώς μαθητείας πριν και μετά το μοιραίο τετραήμερο, που έγινε η τραγωδία στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα, το Φεβρουάριο δεν είχε δουλέψει καθόλου στη Λάρισα παρά μόνο της ημέρες του τριημέρου. Τις προηγούμενες είχε εργαστεί στη Καλαμπάκα και στους Νέους Πόρους ως μαθητεία.
Το πρόγραμμα του σταθμάρχη για τον Μάρτιο είναι το εξής:
- 1 Μαρτίου
Ρεπό - 2 – 3 Μαρτίου
Μαθητεία Παλαιοφάρσαλα - 4 – 8 Μαρτίου
Ρεπό - 9 – 16 Μαρτίου
14:00 - 23:00 Παλαιοφάρσαλα - 17 – 19 Μαρτίου
Ρεπό - 20 – 24 Μαρτίου
22:00-07:00 Παλαιοφάρσαλα - 25 Μαρτίου
Ρεπό - 26 – 31 Μαρτίου
06:00 - 15:00 Παλαιοφάρσαλα
Συνεδριάζει σήμερα η Ολομέλεια Εφετών Λάρισας για τον ορισμό Εφέτη ειδικού Ανακριτή στην υπόθεση του δυστυχήματος των Τεμπών
Η Ολομέλεια Εφετών Λάρισας θα συνεδριάσει στις 13:30, προκειμένου να αποφασίσει για την αναβάθμιση της κύριας ανάκρισης για τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη και την ανάθεση της έρευνας σε Εφέτη Ειδικό Ανακριτή.
Το Σώμα των Εφετών, το οποίο απαρτίζεται από περίπου 20 δικαστικούς λειτουργούς, αφού εγκρίνει δια ψηφοφορίας τους λόγους για τους οποίους ζητήθηκε από τον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Σταμάτη Δασκαλόπουλο η αναβάθμιση της έρευνας θα προχωρήσει με απόφαση του στον ορισμό ενός Εφέτη ως Ειδικού Ανακριτή και του αναπληρωτή του οι οποίοι αναμένεται να αναλάβουν άμεσα τα καθήκοντα τους.
Μετά τον ορισμό των δύο ανώτερων δικαστικών λειτουργών η δικογραφία που χειρίζεται η ανακρίτρια Λάρισας θα διαβιβαστεί στο Εφετείο, ώστε οι δύο ειδικοί Ανακριτές να συνεχίσουν την έρευνα.
«Έσπασε τη σιωπή του» ο επιθεωρητής του ΟΣΕ
Την πρώτη του δήλωση προέβη ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, στον οποίο απαγγέλθηκαν κατηγορίες για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών και ανθρωποκτονία κατά συρροή για την τραγωδία στα Τέμπη, ζητώντας να γίνει σεβαστό το δικαίωμά του σε δίκαιη δίκη.
Συγκεκριμένα, αναφέρει πως πρέπει να «είναι σεβαστό το τεκμήριο αθωότητας μου όπως και το δικαίωμα μου σε Δίκαιη Δίκη», ενώ παρέθεσε τους παράγοντες που - κατά τη γνώμη του - οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα, μιλώντας μέσω του δικηγόρου του, Ιωάννη Γλύκα.
Σύμφωνα με τον επιθεωρητή, «πολλαπλά λάθη, εγκατάλειψη θέσεων εν ώρα υπηρεσίας από δύο σταθμάρχες και η μη συνακόλουθη τήρηση του ωραρίου, η μη έγκαιρη και επιβεβλημένη ενημέρωση εκ μέρους των απολειπομένων μηχανοδηγών περί της εισόδου στη γραμμή καθόδου με την παράλληλη μη ενημέρωσή τους με τον οιονδήποτε τρόπο από τον αρμόδιο σταθμάρχη, σε συνδυασμό με την ολιγωρία ως προς την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης, συνθέτουν το σκηνικό του τραγικού δυστυχήματος».
Περνά στην αντεπίθεση ο επόπτης για την τραγωδία στα Τέμπη
Ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου, Γιώργος Ζήνδρος, μίλησε στο MEGA για την νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. «Το κλειδί το ξέχασε αυτός ανάποδα – Αυτό που λέει ότι δεν κούμπωσε, είναι βλακείες»
«12.00 ήταν όταν το ανακάλυψα εγώ. Τον Π. του τηλεφώνησα εφόσον είχε φύγει. Ρε… δεν καθόσουν να περάσει να και αυτό το τρένο; Λες και ήξερα ότι θα γίνει σύγκρουση. Ο Π. τον άφησε με ένα τρένο να περάσει μέσα, αυτόν τον προαστιακό. Αυτός που φωνάζει «γιατί κάνουμε πίσω» στα ηχητικά, ένα τρένο το άφησε να περάσει. Ο Π. έφυγε 22.40 αντί να φύγει 23.00 και 23.00 να έφευγε το Intercity 62, εδώ μέσα ήρθε 23.05. Κοιτάει τώρα ο Ν. να μπλέξει τον Π. που δεν φταίει σε τίποτα.
»Ο Π. έκανε παραλαβή-παράδοση 22.30 στον Σ. στα χαρτιά επίσημα. Τώρα τι λέει ο καθένας… Εγώ δεν μπορώ να δώσω καμία εντολή στον Π., τι είμαι, προϊστάμενος;», είπε αρχικά.
«Το τρένο θα μπορούσε να το σταματήσει αυτός μέσα στον σταθμό, ο συγχωρεμένος, αφού είδε ότι πάει ανάποδα. Είχε την δυνατότητα να σταματήσει, 60 χλμ πήγαινε. Το κοκάλωνε στην άνοδο κιόλας, ούτε καν να περάσει απέναντι. τα κουμπάκια τα πατάς για να γυρίσεις το κλειδί. Το κλειδί το ξέχασε αυτός ανάποδα. Αυτό που λέει ότι δεν κούμπωσε, είναι βλακείες. Αυτά καταγράφονται όλα. Το κλειδί το είχε ανάποδα τελείως. Το λάθος του σταθμάρχη έπρεπε να το σώσει ο μηχανοδηγός, αφού δεν το έσωσε και αυτός, υπήρξε και η τραγωδία», συνέχισε.
«Προσπαθούσε και εμένα να κοροϊδέψει. «Δεν ξέρω που το έβαλα, δεν θυμάμαι, δεν ξέρω τι έκανα, κανονικά πήγε», κατέληξε ο κ. Ζήνδρος.