Για μια ακόμη χρονιά, πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών - ITC 2023, η βράβευση για το Έργο της Χρονιάς 2022, όπως ψηφίστηκε από την αγορά και τους αναγνώστες του ypodomes.com;
Επικρατώντας άλλων μεγάλων έργων στην online ψηφοφορία με 50,8% των ψήφων τον περασμένo Δεκέμβριο, το έργο που βραβεύτηκε είναι η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά με τους 3 νέους σταθμούς, που άνοιξαν για το κοινό το 2022.
Με την λειτουργία των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό αυξήθηκε κατά 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 70 τόνους ημερησίως.
Ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο με το Μετρό είναι μόλις 55 λεπτά και από το Λιμάνι στο Σύνταγμα σε μόλις 20 λεπτά.
Επιπλέον, η απευθείας σύνδεση μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην Εθνική Οικονομία γενικότερα.
Οι νικητές του βραβείου
Το βραβείο παρέλαβαν οι κορυφαίοι εκπρόσωποι όλων των εμπλεκομένων φορέων στο εργο: ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ Α.Ε., Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο Managing Director της Ghella S.p.A - Greek Branch, Paolo Pediconi, και η Project Manager της ALSTOM, Michaela Crisan.
Την χαρά και την υπερηφάνεια του για το έργο και το βραβείο εξέφρασε ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ, κατά την παραλαβή του βραβείου.
Όπως είπε: «Αισθάνομαι χαρά και υπερηφάνεια για το εμβληματικό αυτό έργο που κατασκεύασε η κοινοπραξία μας. Μέσα σε αντίξοες συνθήκες ολοκληρώσαμε ένα έργο εμβληματικό, ποιοτικά άψογο, και παραδώσαμε στην κοινωνία μια γραμμή που διευκολύνει τις μεταφορές σε Αθήνα και Πειραιά. Ευχαριστώ όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτό το έργο, τους συνεργάτες μας, εξωτερικούς, δικηγόρους και υπεργολάβους, την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, την διοίκηση της Αττικό Μετρό (σ.σ. νυν Ελληνικό Μετρό) και τους εργαζομένους που εκτέλεσαν το έργο αυτό. Ευχαριστώ στις δύο συνεργαζόμενες με εμάς εταιρείες, με τις οποίες υπήρξε άψογη συνεργασία, καθώς και το δικό μας προσωπικό που σε συνθήκες υγειονομικής και ενεργειακής κρίσης έκανε τα αδύνατα δυνατά για την ολοκλήρωση αυτού του έργου».