Στον φιλόξενο χώρο ενός υπόστεγου, λίγο έξω από τη Φλώρινα, ο Γιώργος Ηλιόπουλος, πολυπράγμων κατασκευαστής και λάτρης της αεροπορικής ιδέας, ύστερα από χρόνια εργασίας στην εξέλιξη αεροσκαφών ελαφρού τύπου, μόλις ολοκλήρωσε την πιο φιλόδοξη πρωτότυπη αεροπορική κατασκευή του μέχρι σήμερα. Πρόκειται για το πρώτο διθέσιο, φουτουριστικό στην όψη αεροσκάφος ιδιωτικής χρήσης, το «Άρχων».
Ο κ. Ηλιόπουλος, ο οποίος έχει κατασκευάσει αεροσκάφη που ανήκουν στην κατηγορία των υπερ-ελαφρών ή αλλιώς αεροσκαφών «για χρήση σπορ ή ψυχαγωγίας», έχει πια ολοκληρώσει, ύστερα από μήνες δουλειάς, το μοναδικό στο είδος του διθέσιο καινοτομικής σχεδίασης αεροσκάφος «Άρχων», λίγα χρόνια μετά τη δημιουργία του μονοθεσίου «Archon», που είχε εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του. Κατασκευάζει το νέο διθέσιο μοντέλο ύστερα από ειδική παραγγελία που έλαβε από δύο πελάτες, εκ των οποίων ο ένας είναι Βρετανός ειδικός του χώρου της αεροπλοΐας, «που θα φροντίσει και για την πιστοποίηση του μοντέλου στην Αυστραλία», όπως εξήγησε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM».
Μετά την κατασκευή, αυτές τις ημέρες ετοιμάζεται να προχωρήσει και στην επόμενη φάση, τις δοκιμές τροχοδρόμησης και στη συνέχεια πτήσης του διθέσιου μοντέλου. Όπως και το μονοθέσιο «αδερφό» μοντέλο, το νέο SF2 ξεχωρίζει από τον διεθνή ανταγωνισμό καθώς «...έχει την προπέλα στο πίσω μέρος και αεροδυναμικά δανείζεται στοιχεία από τον σχεδιασμό γνωστών μαχητικών αεροσκαφών».
Δοκιμές στην Ελλάδα πριν από το ταξίδι για την Αυστραλία
«Σύντομα θα παραλάβω κι έναν ισχυρότερο κινητήρα που θα αποσταλεί από τους πελάτες, οι οποίοι χρηματοδοτούν και την εξέλιξη του διθέσιου «Άρχοντα». Μέχρι τότε όμως θα συνεχίζεται, όσο θα το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες στη Φλώρινα, η εξέλιξη του νέου μοντέλου με τον υπάρχοντα κινητήρα μας», εξηγεί ο κ. Ηλιόπουλος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι στόχος είναι η τελική μορφή του αεροσκάφους να μπορέσει να πιστοποιηθεί στην Αυστραλία.
«Έχουμε κάνει και κάνουμε όλες τις αλλαγές και τις τροποποιήσεις σε συνεργασία με τους πελάτες που έχουν αναλάβει το κόστος της έρευνας και της εξέλιξης. Με αυτή τη συνεργασία ο στόχος είναι να γίνει η νηολόγηση, όπως πρέπει στην Αυστραλία», εξηγεί ο κ. Ηλιόπουλος, που μετά την συναρμολόγηση του SF2, έχει «λύσει» ξανά το πρωτότυπο μοντέλο, ώστε να εξετάσει για άλλη μια φορά κάθε λεπτομέρεια ατράκτου και πτερύγων πριν από τις δοκιμές.
Ο συγκεκριμένος πρωτότυπος διθέσιος «Άρχοντας» είναι το αεροσκάφος που θα εξελιχθεί και θα δοκιμαστεί ενδελεχώς στη Φλώρινα, ενώ με όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την πιστοποίηση στη μακρινή χώρα δοκιμασμένα στη χώρα μας, θα παραμείνει στις εγκαταστάσεις του Έλληνα δημιουργού και μετά τις δοκιμές. Αμέσως μετά, και με όλες τις πιθανές τροποποιήσεις έτοιμες, ένα νέο τεμάχιο του αεροσκάφους, το πρώτο τεμάχιο παραγωγής πια, θα κατασκευαστεί από τον κ. Ηλιόπουλο και θα αποσταλεί στην Αυστραλία «...σε κιτ που θα συναρμολογήσουν επί τόπου οι πελάτες και συμπαραγωγοί τρόπον τινά».
«Η συγκεκριμένη κατηγορία ελαφρών αεροσκαφών είναι μια τεράστια βιομηχανία σε όλο τον κόσμο. Έχουμε μια ανοιχτή συνεργασία και συνεννόηση με τους δύο κυρίους και ενδεχομένως μια σε σειρά κατασκευή του διθέσιου "Άρχοντα" να γίνει στη συνέχεια εκεί, στην Αυστραλία. Όλα είναι ανοιχτά», σημειώνει με έμφαση ο Έλληνας κατασκευαστής υπερ-ελαφρών αεροσκαφών.
ΑΠΕ -ΜΠΕ