ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Euroferry Olympia: Μάχη των διασωστών για τους αγνοούμενους - Φωτογραφίες ντοκουμέντο από το εσωτερικό του πλοίου (βίντεο)

MakThes Team21 Φεβρουαρίου 2022

Κορυφώνεται η αγωνία για τον εντοπισμό των υπολοίπων 10 αγνοουμένων μεταξύ των οποίων και δύο Έλληνες- στο πλοίο Euroferry Olympia, στο οποίο ξέσπασε φωτιά τα ξημερώματα της Παρασκευής ανοιχτά της Κέρκυρας. 

Συνεχίζονται και σήμερα από εξειδικευμένα συνεργεία και στελέχη της ΕΜΑΚ οι έρευνες στο πλοίο «Euroferry Olympia» για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων, μετά την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο τρίτο κατάστρωμα τα ξημερώματα της Παρασκευής, 18 Φεβρουαρίου, στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Ερεικούσας κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου του από Ηγουμενίτσα προς Πρίντεζι.

Στο εσωτερικό του πλοίου φέρεται, πλέον, ότι δεν υπάρχουν φλόγες παρά μόνο καπνοί, ενώ έχει οδηγηθεί ρυμουλκούμενο στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κέρκυρας, όπου ρυμουλκά σκάφη συνεχίζουν τις ρίψεις νερού για να επιτευχθούν η ψύξη των μεταλλικών επιφανειών και η πτώση των θερμοκρασιών. Σε πολλά σημεία του Euroferry Olympia, κατά την κατάσβεση της φωτιάς, η θερμοκρασία ξεπέρασε τους 500 βαθμούς Κελσίου.

Ενδεικτικές είναι άλλωστε και οι αποκλειστικές φωτογραφίες που δημοσιεύει σήμερα το kathimerini.gr, στις οποίες αποτυπώνεται η καταστροφή που έχει προκληθεί.


Όσον αφορά στις έρευνες, όπως εξηγούν καλά ενημερωμένες πηγές στο kathimerini.gr, συνεχίζονται αδιάκοπα ωστόσο αυτό που δυσκολεύει το έργο των σωστικών συνεργείων είναι, εκτός από τις τεράστιες θερμοκρασίες, και ο πολύ μεγάλος όγκος του πλοίου.

«Οι έρευνες που έχουν γίνει είναι εκτεταμένες. Υπάρχουν όμως κομμάτια του πλοίου στα οποία θα πρέπει να γίνει ‘εκτόνωση’ για να μπουν διασώστες. Κυρίως στο πίσω μέρος του πλοίου και χαμηλά, δηλαδή εκεί όπου εκδηλώθηκε η φωτιά. Μιλάμε για 1.000 βαθμούς Κελσίου. Εκτός αυτού υπάρχουν συμπιεσμένα αέρια που με το που βρουν οξυγόνο θα αρχίσουν να δημιουργούν μικροεκρήξεις. Σε αυτά τα σημεία επιχειρούν οι άνθρωποι 15, 20 λεπτά και αποσύρονται λόγω των ακραίων συνθηκών» ανέφεραν χαρακτηριστικά.

Η δύναμη της ΕΜΑΚ που βρίσκεται, ήδη, στο σημείο όπου είναι αγκυροβολημένο το πλοίο αναμένεται να ενισχυθεί σήμερα από 42 έμπειρα στελέχη της Πυροσβεστικής, τα οποία θα επιχειρήσουν σε όλο το πλοίο προκειμένου να εντοπίσουν τους αγνοούμενους.

Δεν αποκλείεται να γίνει προσπάθεια για τη διάνοιξη των πορτών στα γκαράζ του πλοίου, όπου οι πόρτες είναι πυροστεγείς και έχουν κλείσει.

Εκτός από τη θερμοκρασία μέσα στο πλοίο, οι αναθυμιάσεις και οι καπνοί είναι ιδιαίτερα τοξικοί.

Άνδρες της ΕΜΑΚ που ανέβηκαν εκ νέου, χθες, στο φλεγόμενο πλοίο εντόπισαν τη σορό ενός 58χρονου οδηγού σε καμπίνα φορτηγού στο γκαράζ 2. Νωρίτερα, είχε διασωθεί ένας Λευκορώσος 21 ετών, οδηγός φορτηγού με λιθουανικές πινακίδες.

Στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το πλοίο υπάρχουν τρία πλωτά του Λιμενικού Σώματος, πέντε ρυμουλκά, ένα σκάφος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ενώ παραμένουν σε ετοιμότητα δύο ελικόπτερα.

58χρονος Έλληνας ο νεκρός που εντοπίστηκε στο φλεγόμενο πλοίο

Σε Έλληνα ανήκει η σορός που εντοπίστηκε στο Euroferry Olympia. Πρόκειται για 58χρονο οδηγό φορτηγού, η σορός του οποίου αναγνωρίσθηκε από τους οικείους του. Ο ίδιος εντοπίστηκε στο γκαράζ 2 του φλεγόμενου Euroferry Olympia.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Mega, τον άτυχο άνδρα αναγνώρισε ο γιος του από ένα μενταγιόν και ένα τατουάζ που έφερε στο σώμα του.

«Έτσι επέζησα δύο μέρες στο φλεγόμενο πλοίο»

Χθες, Κυριακή, εντοπίστηκε ζωντανός έπειτα από 53 ώρες ένας 21χρονος Λευκορώσος ο οποίος φέρεται να δήλωσε ότι άκουσε φωνές από τους άλλους αγνοούμενους.

«Όταν ξέσπασε η φωτιά κοιμόμουν. Όταν ξύπνησα και κατάλαβα ότι ξέσπασε φωτιά, προσπάθησα να βρω δίοδο διαφυγής αλλά δεν τα κατάφερα. Υπήρχε πολύ υψηλή θερμοκρασία και αποφάσισα να μείνω στην καμπίνα του φορτηγού. Έμεινα για δύο ημέρες και άναβα τα φώτα του φορτηγού σποραδικά για να βλέπω τι γίνεται, γιατί φοβόμουν μην πιάσει φωτιά στο γκαράζ που βρισκόμουν», είπε στις Αρχές ο 21χρονος.

«Άκουγα συνέχεια θορύβους αλλά δεν μπορώ να ξέρω από πού προέρχονταν. Βγήκα την τρίτη ημέρα που κατάλαβα ότι είχε πέσει η θερμοκρασία και για να σιγουρευτώ έπιασα τις λαμαρίνες με τα χέρια μου. Έψαχνα στα τυφλά και τελικά είδα μια πινακίδα που έγραφε “έξοδος κινδύνου”. Την ακολούθησα και κατάφερα να βγω από το σημείο που ήμουν» συμπλήρωσε.

Οι Λιμενικοί εκτιμούν πως τρία είναι τα στοιχεία που κράτησαν τον Ουκρανό οδηγό στη ζωή. Καταρχήν ότι βρισκόταν στο γκαράζ – 1 όπου δεν είχε εκδηλωθεί φωτιά. Είχε εκδηλωθεί ανάμεσα στο δεύτερο και στο τρίτο deck του πλοίου. Το δεύτερο είναι πως τα γκαράζ σφραγίζονται αεροστεγώς με αποτέλεσμα να μην μπει μεγάλη ποσότητα καπνού στο εσωτερικό του. Το τρίτο, και εξίσου σημαντικό, ήταν η ψυχραιμία του.

Τα ευρήματα στην τελευταία επιθεώρηση του Euroferry Olympia

Νέα ντοκουμέντα για το Euroferry Olympia, προκύπτουν από το αναλυτικό περιεχόμενο της έκθεσης που έγινε μετά την τελευταία επιθεώρηση του μοιραίου πλοίου, όπως ανέφερε ο ΣΚΑΪ. 

Υπενθυμίζεται πως η έκθεση έγινε στις 16/2 και κράτησε πάνω από 11 ώρες καθώς ανώτατη πηγή του Λιμενικού ανέφερε πως άρχισε στις 9 το πρωί και τελείωσε στις 8 το βράδυ.

Στην επιθεώρηση έλαβαν μέρος τέσσερις αξιωματικοί επιθεωρητές αντί για δύο, όπως και συνηθίζεται, ενώ πραγματοποιήθηκε άσκηση πυρασφάλειας και έριξαν λέμβους στη θάλασσα.

Οι επιθεωρητές εντόπισαν προστατευτικές σίτες εξαερισμού με «χνούδι», οι οποίες και καθαρίστηκαν.

Ειδικότερα, διαπιστώθηκαν ελλείψεις σε κανόνες υγιεινής αφού μερικά μπάνια, επισημαίνεται πως δεν είχαν καν σαπούνι.

Επιπρόσθετα, δεν είχε επικαιροποιηθεί το εγχειρίδιο Πυρασφάλειας. Μάλιστα, παρά το γεγονός πως η εταιρεία είχε αγοράσει πομποδέκτες επικοινωνίας, δεν τους είχε συμπεριλάβει σε αυτό.

Συγκλονιστικές εικόνες-ντοκουμέντα από το φλεγόμενο γκαράζ - Φλόγες, μαύρος καπνός, εκρήξεις και πανδαιμόνιο

Εικόνες-ντοκουμέντα από το φλεγόμενο γκαράζ του πλοίου Euroferry Olympia, τη στιγμή της εκκένωσης και της επιβίβασης των απεγκλωβισμένων σε σκάφη για να σωθούν από την πύρινη κόλαση, έφερε στη δημοσιότητα το Mega.

Είναι εικόνες από το σημείο όπου ξεκίνησε ο πύρινος εφιάλτης. Φλόγες, μαύρος καπνός, εκρήξεις. Και μέσα στο πλοίο εκατοντάδες ανθρώπινες ψυχές.

Με το κινητό του τηλέφωνο, Ρώσος επιβάτης καταγράφει τις συγκλονιστικές στιγμές. Ένας έντονος κρότος προκαλεί πανδαιμόνιο.

Ακούγονται κλάματα, φωνές απόγνωσης, κάποιοι φτάνουν να ασφυκτιούν και βήχουν ασταμάτητα όταν οι καπνοί εισχωρούν στο σημείο συγκέντρωσης των επιβατών.

Τον τρόμο διαδέχεται προς στιγμήν ο ενθουσιασμός. Φαίνεται πως τα χειρότερα έχουν αποφευχθεί.

Έλληνες, Ιταλοί, Βούλγαροι, Ρώσοι, Ρουμάνοι, Τούρκοι. Επίσημα καταγεγραμμένοι 239 επιβάτες και 51 τα μέλη του πληρώματος. Με ανακούφιση βγαίνουν στο κατάστρωμα για να ξεκινήσει η έξοδός τους από το πλοίο του εφιάλτη.

Το super puma της Πολεμικής Αεροπορίας βουτά στην κόλαση.

Διασώστες της ΕΜΑΚ αιωρούνται μέσα στα μαύρα σύννεφα και κατεβαίνουν στο φλεγόμενο πλοίο για να εντοπίσουν οδηγούς φορτηγών, οι οποίοι μέχρι εκείνη τη στιγμή αγνοούνται.

Στο γκαράζ, εκεί όπου υπάρχουν οι πληροφορίες για εγκλωβισμένους, η φωτιά που έχει φανεί να υποχωρεί ξαναφουντώνει. Οι φλόγες στα φορτηγά εξαπλώνονται παρά τις συνεχείς προσπάθειες κατάσβεσης.

Μέσα σε ένα μόλις λεπτό η κατάσταση γίνεται και πάλι ασφυκτική. Στιγμές σαν αυτή φαίνονται αιώνες στους επιβάτες που καταφέρνουν τελικά να βγουν σώοι από το πλοίο μαζί με δύο από τους αγνοούμενους.

Οι έρευνες για τον εντοπισμό των δέκα αγνοουμένων θα συνεχιστεί, με τα σωστικά συνεργεία να δίνουν μεγάλη μάχη με τον χρόνο.


This page might use cookies if your analytics vendor requires them.