Για το σοβαρό επεισόδιο που εκτυλίχθηκε μεταξύ μαθητών στο Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο Εύβοιας (ΕΝΕΕΓΥΛ) και προκάλεσε την επέμβαση της Αστυνομίας και την προσαγωγή της διευθύντριας του σχολείου, εξέδωσε ανακοίνωση ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών, ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ΕΝΕΕΓΥΛ Εύβοιας και η ΕΛΜΕ Εύβοιας.
Όπως υποστηρίζουν, οι αρχές απαίτησαν να δουν φακέλους μαθητών του σχολείου, προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες, κάτι που αντίκειται στις διατάξεις περί προστασίας ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και εν συνεχεία ακολουθώντας την εντολή της Εισαγγελίας για εφαρμογή της διαδικασίας του αυτόφωρου, προσήγαγαν τη Διευθύντρια στην Αστυνομική Διεύθυνση Χαλκίδας.
Παράλληλα, εκφράζουν την έντονη ανησυχία τον προβληματισμό τους για την επιλογή της διαδικασίας του αυτόφωρου με αφορμή ένα σχολικό συμβάν, που δεν θα μπορούσε, όπως αναφέρουν, με κανένα τρόπο να χαρακτηριστεί σφοδρό ή κατεπείγον.
«Την Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2022, Αξιωματικοί της Ασφάλειας με πολιτικά προσήλθαν στο χώρο του σχολείου μετά από μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε γονέας. Είχε προηγηθεί την προηγούμενη μέρα έντονη και υβριστική λογομαχία μεταξύ μαθητών στον προαύλιο χώρο.
Οι αστυνομικοί συνομίλησαν με τη Διευθύντρια στο γραφείο της και απαίτησαν να δουν φακέλους μαθητών του σχολείου, προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες, κάτι που αντίκειται στις διατάξεις περί προστασίας ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.
Στη συνέχεια, ακολουθώντας την εντολή της Εισαγγελίας για εφαρμογή της διαδικασίας του αυτόφωρου, προσήγαγαν τη Διευθύντρια στην Αστυνομική Διεύθυνση Χαλκίδας.
Αργότερα, την ίδια μέρα κλήθηκε για κατάθεση και μαθητής του σχολείου, ο οποίος εμπλεκόταν στο συμβάν.
Από την προσαγωγή της Διευθύντριας και το γεγονός ότι ζητήθηκε κατάθεση από τον μαθητή μας προέκυψε τεράστια αναστάτωση μεταξύ των μαθητών και δυσλειτουργία του σχολείου, τόσο την ίδια μέρα όσο και τις μέρες που ακολούθησαν.
Τα σχολεία, και πολύ περισσότερο τα λεγόμενα «ειδικά» σχολεία, αποτελούν ευαίσθητους και δημοκρατικούς οργανισμούς και προσπαθούν να επιλύουν με δημοκρατικό τρόπο τα θέματα συμπεριφοράς των εφήβων, για τους οποίους η πρόκληση, η σύγκρουση και η ασέβεια συνιστούν «φυσιολογική» συμπεριφορά σε κάποια στάδια ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους.
Δεν επιθυμούμε με κανένα τρόπο να δούμε να ποινικοποιούνται τα προβλήματα που προκύπτουν στο πλαίσιο της σχολικής ζωής.
Η προσπάθεια διαμεσολάβησης και η συνεργατική διευθέτηση θα επιθυμούσαμε να υιοθετούνται και να προκρίνονται από τους αρμόδιους θεσμούς σε αντίθεση με παρεμβατικές μεθόδους, όπως είναι η είσοδος της αστυνομίας στο χώρο του σχολείου και η προσαγωγή εκπαιδευτικών και μαθητών, στο αστυνομικό τμήμα.»