Ένα νέο πακέτο που αφαιρεί εντελώς όλες τις διαφημίσεις στα δύο κοινωνικά δίκτυα, Facebook και Instagram λανσάρει η meta, το οποίο, όπως έγινε γνωστλο θα είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, η Meta είναι υποχρεωμένη να την κάνει εξαιτίας των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πάντως η νέα συνδρομή των Facebook και Instagram δεν είναι το Meta Verified που προσφέρει μπλε τικ και άλλα προνόμια.
Όσοι αποφασίσουν να εγγραφούν στη νέα αυτή υπηρεσία, μέσω browser θα πληρώνουν €9.99 το μήνα, ενώ αν κάποιος εγγραφεί μέσω της iOS ή Android εφαρμογής, η συνδρομή θα ανεβαίνει στα €12.99 ανά μήνα εξαιτίας των τελών που επιβάλει η Apple και η Google.
Η συνδρομή θα υποστηρίζει αρχικά και linked accounts, δηλαδή τη σύνδεση που μπορεί να κάνει κάποιος μεταξύ του Facebook και του Instagram του. Ωστόσο, από την 1η Μαρτίου του 2024 κάθε συνδεδεμένος λογαριασμός θα απαιτεί επιπλέον €6 (για συνδρομή μέσω PC) ή επιπλέον €8 (για iOS και Android).
Σε αυτό το σημείο πρέπει να ξεκαθαριστεί: Και το Facebook και το Instagram θα συνεχίσουν να είναι προσβάσιμα δωρεάν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά με στοχευμένες διαφημίσεις.
Η εταιρία του Mark Zuckerberg έχει εδώ και καιρό μπλεξίματα με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Για παράδειγμα, προσπαθώντας να συμμορφωθεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, δεν έχει κάνει ακόμη διαθέσιμο το νέο κοινωνικό δίκτυο Threads στις χώρες της Ευρώπης. Παράλληλα, η εταιρία είχε δεχθεί πρόστιμο 1.3 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την Ιρλανδική αρχή Data Protection Commission, επειδή μετέφερε τα δεδομένα των Ευρωπαίων χρηστών στις ΗΠΑ, παραβιάζοντας έτσι το GDPR.
Επομένως, η νέα αυτή συνδρομή αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των ανησυχιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις πρακτικές της Meta για τη στόχευση διαφημίσεων και τη συλλογή δεδομένων. Κάνοντας τους χρήστες να επιλέγουν μεταξύ της πληρωμής για την υπηρεσία που καταργεί τη στόχευση διαφημίσεων ή της δωρεάν χρήσης της υπηρεσίας αλλά με τη συναίνεση στις πρακτικές συλλογής δεδομένων, η Meta πιστεύει ότι θα έχει εκπληρώσει με μεγαλύτερη σαφήνεια και οριστικότητα τις απαιτήσεις προστασίας της ιδιωτικής ζωής που έχουν τεθεί από τους Ευρωπαϊκούς νόμους, όπως το πρόσφατο Digital Markets Act και το GDPR
Η επίσημη ανακοίνωση τονίζει πως η Meta πιστεύει στο «ad-supported internet» και ξεκαθαρίζει πως αναγκάζεται να προσθέσει τη νέα συνδρομητική επιλογή εξαιτίας των νομοθεσιών της Ένωσης. Μπορείτε να βρείτε την ανάρτηση στο blog της Meta πατώντας εδώ.