ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γ. Μανιάτης: «Σκάνδαλο Σπίρτζη 10 εκατ. € - Η δικαιοσύνη ακούει;»

Δήμητρα Μακρή01 Νοεμβρίου 2018

Δριμεία κριτική άσκησε στον Αλέξη Τσίπρα και την κυβέρνησή του σήμερα ο Γιάννης Μανιάτης μιλώντας στη Βουλή ως εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης στο νομοσχέδιο για την παραχώρηση του Θριάσιου Πεδίου. Μίλησε για κατρακύλα της χώρας σε ό,τι αφορά την προσέλκυση επενδύσεων, για παρατυπίες στην παραχώρηση του αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος", για υπερβολικές παραχωρήσεις στο υπερταμείο. Παρουσίασε με μελανά στοιχεία όσα αφορούν τις αστικές συγκοινωνίες και μια σειρά άλλων παρατυπιών.     

Συγκεκριμένα, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι κατρακύλησε την Ελλάδα στην 72η παγκόσμια θέση προσέλκυσης επενδύσεων επί συνόλου 190 κρατών, δηλ. 5 σκαλοπάτια χαμηλότερα από την περσινή 67η θέση, μαζί με την Κιργισία και τη Μογγολία, ενώ η FYROM είναι στη 10η θέση και η Τουρκία στην 43η.

Αναφερόμενος στη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος", είπε ότι η κυβέρνηση χάρισε 600.000.000 ευρώ στη σύμβαση και όταν απεστάλη η απόφαση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε., επεστράφη ως απαράδεκτη και με εντολή της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε. τα 480.000.000 ευρώ έγιναν 1,1 δισ. ευρώ. Ο κ. Μανιάτης είπε χαρακτηριστικά πως δόθηκε «δωράκι 600.000.000 ευρώ στην παραχώρηση του "Ελ. Βενιζέλος".

Αναφερόμενος στο υπερταμείο αποικιοκρατίας είπε ότι έχουν παραχωρηθεί σε αυτό 10.000 ακίνητα του δημοσίου, προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Προς το παρόν την έχει γλιτώσει η Ακρόπολη και ο Λευκός Πύργος, αλλά πού ξέρεις; Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μπροστά του και άλλους μήνες να κυβερνήσει».

Κατόπιν ο κ. Μανιάτης αναφέρθηκε και στα στοιχεία που αφορούν τις αστικές συγκοινωνίες του 2014 συγκριτικά με τις αντίστοιχες της τωρινής κυβέρνησης. Πως το 2014 το αθροιστικό λειτουργικό πλεόνασμα ήταν 20.000.000 ευρώ, ενώ το 2017 διαπιστώθηκε έλλειμμα 100.000.000 ευρώ, πληρωτέο από τον πολίτη. Πως στο ΜΕΤΡΟ της Αθήνας το 2014 λειτουργούσαν 60 συρμοί, ενώ φέτος μόλις 40 συρμοί, με αποτέλεσμα να έχει τριπλασιαστεί ο χρόνος αναμονής των επιβατών του ΜΕΤΡΟ.

Όσον αφορά το ΦΕΚ με ημερομηνία 25/10/2018 και με υπογραφή του κ. Χρ. Σπίρτζη για την ιδιωτικοποίηση των υπολοίπων 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, ο κ. Μανιάτης θύμισε στον κ. Σπίρτζη ότι στο παρελθόν ο ίδιος κατήγγειλε το ξεπούλημα του «Ελληνικού».  

Αναφορικά με το νομοσχέδιο για το Θριάσιο διευκρίνισε ότι όλοι επιθυμούν την αξιοποίησή του καθώς αποτελεί εθνικό στόχο η Ελλάδα να αποτελέσει έναν σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο των Βαλκανίων και όχι μόνο. «Άλλο σωστή αξιοποίηση του Θριάσιου και άλλο δωράκια κάποιων εκατομμυρίων ευρώ που εμπεριέχονται στη σύμβαση που η ΔΗΣΥ θα καταψηφίσει», τόνισε και αναφέρθηκε συγκεκριμένα στα εξής: 1. 1ος Διαγωνισμός για το Θριάσιο το 2006-2009: Όφελος του ελληνικού Δημοσίου: 77.000.000 €.

2ος Διαγωνισμός για το Θριάσιο (Νοέμβριος 2015): Παραχώρηση για 50 χρόνια και συνολικό όφελος του ελληνικού Δημοσίου: 63.000.000 €. 3ος Διαγωνισμός για το Θριάσιο (Ιούνιος 2016): Μείωση του οφέλους του ελληνικού Δημοσίου κατά 51%. Τα 63.000.000 € γίνονται 31.000.000 €. Ακόμη, 2ον πως κατατέθηκε εναλλακτική προσφορά από την ενδιαφερόμενη εταιρεία, κάτι που απαγορεύεται και αποσύρθηκε, η οποία ζητούσε να απαλλαγεί από τα δημοτικά τέλη, από τον ΕΝΦΙΑ, από τον ΤΑΠ. Αφού αποσύρθηκε, έγινε το «χατίρι» με νόμο, όπως υποστηρίζει ο κος Μανιάτης. 3. Ίδια κεφάλαια στην προσφορά: Δεσμεύεται η Κοινοπραξία για ίδια κεφάλαια 36.000.000 € και στη σύμβαση αυτά γίνονται 10,8 εκατ. €. Τα υπόλοιπα 20.000.000 € τι έγιναν; 4. Πως δεν υπήρχε καμία αναφορά στις ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας κι Εγκαταστάσεις Διαχείρισης Αποβλήτων. Πως 5) κι αναφορικά με την Εγγυητική Επιστολή που ονομάστηκε με τον νεολογισμό «πολυεπίπεδη» και η οποία εκπίπτει και υπέρ του παραχωρησιούχου. Ανέφερε 6) παραίτηση του ελληνικού Δημοσίου από σωρεία άρθρων του Αστικού Κώδικα, στον οποίο το ελληνικό Δημόσιο αυτοδεσμεύεται ότι για τα υπόλοιπα 60 χρόνια, δεν θα τα διεκδικήσει – εφαρμόσει, ακόμη κι αν ο παραχωρησιούχος δεν είναι συνεπής με τις υποχρεώσεις του. 7. Όροι Δόμησης: Ο κ. Σπίρτζης λέει ότι όλη η δόμηση θα είναι 235.000m2 και μόνο αυτή. Ο συντελεστής δόμησης αυξάνεται από 0,4 σε 1,65, ο συντελεστής κάλυψης από 40% σε 60%, ο συντελεστής όγκου από 4 στο 8,25 και το επιτρεπόμενο ύψος από 13,5m σε 19m και κατά περίπτωση στα 24m. Όλα αυτά χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη στην προκήρυξη, όλα μετά το διαγωνισμό. 8. Κορυφαία πράξη του σκανδάλου, η Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΓΑΙΑΟΣΕ αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ μετά από 1,5 χρόνο.

Ακόμη, ο κος Μανιάτης ανέφερε πως η εταιρία ανήρτησε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ την 1-8-2016 με ημερομηνία 25-7-2016 την απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου στην οποία ορίζει τον εαυτό του και άλλα δύο μέλη ως επιτροπή παραλαβής των προσφορών, ελέγχου των δικαιολογητικών και αξιολόγησης των διαγωνιζομένων του έργου.

Επιπρόσθετα, ο κ. Μανιάτης ανέφερε την απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου: «Σημείο 5: Καταβολή από τον παραχωρησιούχο εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος –entry fee- ύψους 20.000.000 €». Στη Σύμβαση που έχουμε, ο ανάδοχος υποχρεούται να κάνει εφ’ άπαξ καταβολή τα μισά λεφτά, μόλις 10.000.000€. 9. Η ενδιάμεση εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης στην απόφαση του Δ.Σ. είναι 20.000.000 € και καταγγέλλει εγγυητική επιστολή της τάξης των 10.000.000 €!

Υπογράμμισε τέλος πως οι κυβερνητικοί βουλευτές θα αποδεχθούν να υπερψηφίσουν μια σκανδαλώδη Σύμβαση που μειώνει κατά 51% το όφελος του Δημοσίου και που ακυρώνει το σύνολο του διαγωνισμού, δεδομένου ότι έρχεται προς υπογραφή μια Σύμβαση που είναι εντελώς έξω από την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού που προκηρύσσει τον διαγωνισμό. 

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.