ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Γ. Μυλόπουλος: 8 αιτήματα προς την κυβέρνηση με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης

MakThes Team28 Νοεμβρίου 2024

Τις αμφιβολίες του για το «αν έχουν ολοκληρωθεί τα 18μηνης διάρκειας δοκιμαστικά δρομολόγια που εγγυώνται την αυτόματη λειτουργία του, μια αμφιβολία που ενισχύεται από την είδηση του εκτροχιασμού συρμού δυο μήνες πριν στο Αμαξοστάσιο», εκφράζει με ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της αντιπολιτευόμενης παράταξης «Αλλαγή» στο Περιφερειακό Συμβούλιο κεντρικής Μακεδονίας, Γιάννης Μυλόπουλος, δύο ημέρες πριν τα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα, ο επικεφαλής της παράταξης, καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ έκανε την εξής δήλωση με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης:

«Υποδεχόμαστε τη λειτουργία της πρώτης γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης μετά από 18,5 ολόκληρα χρόνια κατασκευής.

Το Μετρό είναι ένα έργο που έχει συνέχεια και γι’ αυτό δεν ανήκει σε καμία κυβέρνηση.

Ανήκει στο λαό της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας.

Ουδείς, λοιπόν, δικαιούται να το οικειοποιείται, διαχειριζόμενος επικοινωνιακά ένα μεγάλο δημόσιο έργο υποδομής και μειώνοντας το έργο που έχει παραλάβει από προηγούμενες διαχειριστικές περιόδους.

Το Μετρό είναι ένα έργο που, παρά την κακή διαχείριση της κατασκευής του και παρά την υπέρμετρη αύξηση του κόστους του, θα δώσει μια μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Παρόλα αυτά:

- Η αδικαιολόγητη καθυστέρηση του έργου, ειδικά μετά το 2019, με την αναίτια αλλαγή του σχεδιασμού του να έχει κοστίσει 4 επιπλέον χρόνια καθυστέρησης,

- η εκτίναξη του κόστους του κατά 200, σχεδόν, εκατομμύρια ευρώ, τα οποία δόθηκαν μετά το 2019 σε αποζημιώσεις σε εργολάβους, εξ αιτίας της καθυστέρησης που το ίδιο το δημόσιο προκάλεσε,

- η καταστροφή της αυθεντικότητας και της ακεραιότητας του μοναδικού μνημείου της Βενιζέλου, το οποίο μπορούσε να έχει διασωθεί, στη θέση του οποίου τοποθετείται σήμερα ό,τι απέμεινε από τον τεμαχισμό και την απόσπαση του αυθεντικού κεντρικού πολεοδομικού συγκροτήματος της Ρωμαϊκής και μετέπειτα Βυζαντινής Θεσσαλονίκης του 3ου και 4ου μ.Χ. αιώνα,

- η μη δημοπράτηση, ακόμη, των δυο επεκτάσεων του έργου, προς αεροδρόμιο και δυτικά, που ο σχεδιασμός τους είναι έτοιμος από το 2019 και που θα δώσουν οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης,

- η αμφιβολία αν έχουν ολοκληρωθεί τα 18μηνης διάρκειας δοκιμαστικά δρομολόγια που εγγυώνται την αυτόματη λειτουργία του, μια αμφιβολία που ενισχύεται από την είδηση του εκτροχιασμού συρμού δυο μήνες πριν στο Αμαξοστάσιο,

- η μη λειτουργία, ακόμη, του ενιαίου εισιτηρίου εξ αιτίας ανεπάρκειας των αρμόδιων γι’ αυτό οργανισμών και τέλος

- η ιδιωτικοποίηση ενός δημόσιου έργου, που κόστισε κοντά 3 δις στο ελληνικό δημόσιο και που τώρα η εκμετάλλευσή του εκχωρείται σε ιδιώτες, τη στιγμή μάλιστα που ακόμη και οι Βρετανικοί σιδηρόδρομοι επανακρατικοποιούνται και τη στιγμή που το Μετρό της Αθήνας λειτουργεί χωρίς προβλήματα σε δημόσιο χαρακτήρα,

είναι ζητήματα που επιβάρυναν σοβαρά το δημόσιο συμφέρον και τα δημόσια ταμεία και που, κάτω από μια χρηστή διαχείριση, θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.

Η παράταξη «ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», με την αφορμή της λειτουργίας του Μετρό και πιστή στην αποστολή της να συμβάλει, με όλες της τις δυνάμεις, στη Βιώσιμη Οικονομική, Κοινωνική και Περιβαλλοντική Ανάπτυξη της περιφέρειας, ζητά από την κυβέρνηση:

  1. Την αναβολή της λειτουργίας του έργου, στο ενδεχόμενο που δικαιολογείται η ανησυχία και αυτό παραδίδεται ημιτελές, χωρίς να έχουν συμπληρωθεί, δηλαδή, τα 18μηνης διάρκειας δοκιμαστικά δρομολόγια των αυτοματισμών και των ηλεκτρονικών συστημάτων που εγγυώνται την πλήρη, χωρίς χειρισμούς και την ασφαλή αυτόματη λειτουργία του έργου.
  2. Την άμεση δημοπράτηση των δυο επεκτάσεων του Μετρό δυτικά και προς αεροδρόμιο, καθώς και την επίσπευση της ολοκλήρωσης της γραμμής Καλαμαριάς, προκειμένου να λυθεί οριστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας και να αναβαθμιστεί η ποιότητα της ζωής των Θεσσαλονικέων.
  3. Την επαναφορά του Μετρό σε δημόσιο χαρακτήρα, ακολουθώντας το διεθνές παράδειγμα, με δεδομένο ότι η ιδιωτικοποίηση των δημόσιων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έχει αποτύχει όπου έχει δοκιμαστεί.
  4. Την αναστολή των έργων του Fly Over που μόνο δεινά έχουν προκαλέσει στην πόλη, στο κυκλοφοριακό, στο περιβάλλον και στη ζωή των κατοίκων κοντά στην περιφερειακή. Η ανάγκη ενίσχυσης της υπάρχουσας περιφερειακής ή η ανάγκη σχεδιασμού μιας νέας εξωτερικής περιφερειακής οδού, πρέπει να αντιμετωπιστεί ολοκληρωμένα και να αξιολογηθεί με νέα κυκλοφοριακή μελέτη, μετά την ολοκλήρωση και τη λειτουργία των έργων του Μετρό στην πόλη.
  5. Να ξεκινήσει άμεσα ο σχεδιασμός για Τραμ στο ιστορικό κέντρο, στην παραλιακή και σε περιοχές της πόλης που δεν εξυπηρετούνται από το Μετρό
  6. Να ξεκινήσει άμεσα σχεδιασμός για Περιφερειακό Σιδηρόδρομο στην Κεντρική Μακεδονία, που να συνδέει το αεροδρόμιο, τον Σιδηροδρομικό Σταθμό και το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης με όλες τις Περιφερειακές Ενότητες
  7. Να αποκατασταθεί, επιτέλους, η κανονική λειτουργία του σιδηροδρόμου και να επανέλθει η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την υπόλοιπη Μακεδονία και τη Θράκη και τέλος,
  8. Να αποκατασταθεί η σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας με τις γειτονικές χώρες και με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Το Μετρό ας είναι η αρχή.

Η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία χρειάζονται νέα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα υποδομής ώστε να βγουν, επιτέλους, από την απομόνωση και την ύφεση και να κερδίσουν το στοίχημα της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.