«Η ισχύς εν τη ενώσει» για τους τρεις Τουριστικούς Οργανισμούς Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας που μαζί με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχαν για πρώτη φορά με αυτόνομο κοινό περίπτερο στην Διεθνή Τουριστική έκθεση «Vakantiebeurs 2024» που πραγματοποιήθηκε στις 10-14 Ιανουαρίου στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση οι τρεις οργανισμοί και η ΠΚΜ έχοντας ως κοινό παρονομαστή το διεθνές αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ και ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, την μεταξύ τους εύκολη και γρήγορη προσβασιμότητα παρουσιάστηκαν στοχευμένα στο Ολλανδικό κοινό. Στόχος της συνέργειας αυτής ήταν να προβληθούν συντονισμένα και αποτελεσματικά αναδεικνύοντας την πολυποικιλότητα του τουριστικού προϊόντος που προσφέρει η περιοχή.
Τα μηνύματα από την ολλανδική αγορά τόσο κατά την 1η ημέρα της έκθεσης όπου πραγματοποιήθηκαν πλήθος Β2Β συναντήσεων από τα στελέχη των φορέων με ταξιδιωτικούς πράκτορες όσο και τις υπόλοιπες ημέρες που η έκθεση ήταν ανοιχτή για το κοινό, είναι εξαιρετικά θετικά, καθώς οι προ-κρατήσεις για την τουριστική σεζόν 2024 είναι αυξημένες κατά 45% σε σχέση με το 2023 σύμφωνα με τους εκπρόσωπους της SUNWEB και TUI.
Η προσέλευση στο περίπτερο των Οργανισμών ήταν μεγάλη, ενώ παρατηρήθηκε επίσης έντονο ενδιαφέρον επισκεπτών της ηλικιακής ομάδας 50+ για πληροφορίες σχετικά με τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, τη γαστρονομία, τα αξιοθέατα, τις φυσικές ομορφιές και τον περιπατητικό τουρισμό. Η πόλη της Θεσσαλονίκης κέντρισε για άλλη μία φορά το ενδιαφέρον των Ολλανδών ως city break όλο τον χρόνο ενώ είναι σημαντικό ότι η Πιερία με τον Όλυμπο και τα 80χιλ. ακτογραμμής μπαίνει δυναμικά στο χάρτη. Σημαντικό είναι ότι κατά τη διάρκεια της έκθεσης, μοιραζόταν δωρεάν το Ολλανδικό περιοδικό KALA Magazine που φιλοξενούσε εκτενή άρθρα για τη Χαλκιδική και τη Θεσσαλονίκη ως αποτέλεσμα του Press trip που υλοποιήθηκε από τους αντίστοιχους 2 Οργανισμούς πέρσι.
Ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένος για την σύμπραξη αυτή. «Η Ολλανδική αγορά είναι μία σημαντική και ανερχόμενη αγορά για τη Χαλκιδική με ανοδικές τάσεις. Πέρσι είχαμε μία αύξηση της τάξεως του 18% σε σχέση με το 2019, φτάνοντας τα 25.000 πακέτα ενώ αντίστοιχος ήταν και ο αριθμός των ανεξάρτητων ταξιδιωτών (20.000) που επισκέφτηκαν τον προορισμό. Η δυναμική που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια για τη Χαλκιδική ιδιαίτερα με την καθημερινή απευθείας πτήση της Transavia τους θερινούς μήνες φαίνεται να συνεχίζεται και για το 2024. Μετά την απόφαση του ΕΟΤ να μην συμμετέχει σε μία σειρά εκθέσεων, η σύμπραξη αυτή είναι μονόδρομος και παράλληλα ανοίγει μία διαδρομή συνεργειών για το ενιαίο προϊόν της Περιφέρειας μας».
Η αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, δήλωσε: «Στον στρατηγικό μας σχεδιασμό για να καταστήσουμε τη Θεσσαλονίκη ως έναν σύγχρονο city break προορισμό, οι Κάτω Χώρες και η Ολλανδία θεωρούνται από τις βασικότερες αγορές. Υψηλά εισοδήματα, αρκετές επιλογές πτήσεων όλο τον χρόνο, άνθρωποι με ταξιδιωτική παιδεία και ευγένεια οι οποίοι ταξιδεύουν εκτός της υψηλής σεζόν. Γι’ αυτό και από το 2019 που πρώτη φορά συμμετείχαμε στην έκθεση Vakantiebeurs καταλάβαμε το πόσο σημαντικό είναι να έχουμε μία συνεχή και σταθερή παρουσία στο μεγαλύτερο event του Ολλανδικού τουρισμού».