Την ακύρωση της απόφασης για την μη πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας του τμήματος από την οδό Τσιμισκή μέχρι και την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης αλλά και τη διεκδίκηση διαφυγόντων κερδών πέραν της αποζημίωσης για τη διάλυση της σύμβασης που υπέγραψε με τον δήμο Θεσσαλονίκης θα εξετάσει σύμφωνα με όσα δηλώνει στο makthes.gr o ιδιοκτήτης της εργολήπτριας εταιρείας, Κωνσταντίνος Βαλοδήμος. Αναφέρει πως ο ίδιος δεν προσκλήθηκε στην συνεδρίαση προκειμένου να εκφράσει την άποψή του.
Την απόφαση έλαβε το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης την περασμένη Πέμπτη μετά από σχετική εισήγηση έκτος ημερησίας διάταξης του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, Μάκη Κυριζίδη. Μετά την σχετική συζήτηση που έγινε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες το συμβούλιο αποφάσισε τη διάλυση της σύμβασης που είχε υπογράψει στις 8 Αυγούστου 2019 ο τότε δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης με τον ιδιοκτήτη της εταιρίας που προέκυψε μετά από σχετικό διαγωνισμό. Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου προκάλεσε αντιδράσεις από πλευράς αντιπολίτευσης αλλά και στελεχών της πρώην διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης.
«Προφανώς θέλω πεζοδρόμους και όχι μόνο την Αγίας Σοφίας. Αλλά να είναι βιώσιμοι. Σκεφτείτε τον άνθρωπο που στοιβάζεται στον ΟΑΣΘ. Σκεφτείτε αυτόν που ψάχνει να παρκάρει. Τα καταστήματα που θα έχουν δύο χρόνια τα έργα. Το φέραμε εσπευσμένα για να προφυλάξουμε τον δήμο από όποιες επιπτώσεις. Θα μπορούσαν να αποφευχθούν αυτές, εάν ο Γιάννης Μπουτάρης δεν υπέγραφε» δήλωσε μεταξύ άλλων κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ο Κωνσταντίνος Ζέρβας.
Από την πλευρά του, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Μάκης Κυριζίδης είχε τονίσει μεταξύ άλλων πως οι λόγοι διάλυσης της σύμβασης, είναι πως δεν έγιναν οι σχετικές μελέτες κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την Αγίας Σοφίας και πως επρόκειτο για έργο μη αναπτυξιακού χαρακτήρα με αποπληρωμή μέσω του δανείου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων τα επόμενα 30 έτη.
Μιλώντας στο makthes.gr ο εργολάβος αναφέρει ότι της απόφασης προηγήθηκε συνάντηση με στελέχη του δήμου, χωρίς όμως να υπάρξει κάποια συμφωνία. «Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία μου είναι ανοικτή σε περαιτέρω συζητήσεις προκειμένου να βρεθεί αμοιβαία αποδεκτή λύση” εξηγεί ο κ. Βαλοδήμος.
Ο ίδιος αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να κινηθεί νομικά κατά της απόφασης και να διεκδικήσει εκτός της νομικής αποζημίωσης που μπορεί να αγγίξει βάσει νόμο το 5% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου και διαφυγόντα κέρδη. “Θα συζητήσω το θέμα με το νομικό τμήμα της εταιρείας και θα εξετάσουμε όχι μόνο την ακύρωση την απόφασης και τη διεκδίκηση διαφυγόντων κερδών αλλά και την άσκηση οποιουδήποτε άλλου νόμιμου δικαιώματος της εταιρείας” εξηγεί.
Ο κ. Βαλοδήμος συμπληρώνει πως η εταιρεία του είχε προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού για την εκτέλεση του έργου και πως εξαιτίας της πεζοδρόμησης δεν είχε τη δυνατότητα να λάβει μέρος σε άλλους διαγωνισμούς με αποτέλεσμα να ζημιώνεται. “Είχαμε προχωρήσει σε επί πλέον προσλήψεις προσωπικού και πάγωσε η συμμετοχή μας σε άλλους διαγωνισμούς - για αυτό και θα διεκδικήσουμε διαφυγόντα κέρδη - επειδή είχε εξαντληθεί το πλαφόν μας όσον αφορά την έκδοση εγγυητικών επιστολών. Συνεπώς, ζημιώνει προφανώς την εταιρεία μας αυτή η απόφαση αλλά και τις οικογένειες των εργαζομένων της” αναφέρει ο κ. Βαλοδήμος.
Τέλος, ως πολίτης Θεσσαλονίκης εξηγεί ότι διαφωνεί με την μη πεζοδρόμηση. “Θεωρώ - με βάση το ήδη υλοποιηθέν τμήμα άνωθεν της Τσιμισκή - ότι θα πρόκειται για ένα επιτυχημένο έργο, όπως και το ήδη υπάρχον” καταλήγει ο κ. Βαλοδήμος.