Μία απλή χειρόγραφη λίστα δοκιμάζει τις αντοχές, τα νεύρα και την υπομονή όσων επιθυμούν να εξυπηρετηθούν από το κτηματολογικό γραφείο Θεσσαλονίκης. Η «περιπέτεια» δικηγόρων, δικαστικών επιμελητών, συμβολαιογράφων και πολιτών αρχίζει αξημέρωτα όταν προσέρχονται στην υπηρεσία ακόμα και στις 4:30 το πρωί προκειμένου να γράψουν το όνομά τους σε μία πρόχειρη και άτυπη λίστα η οποία θα τους εξασφαλίσει την χρονική προτεραιότητα που απαιτείται για να διεκπαιρεώσουν τις υποχρεώσεις τους.
Σύμφωνα με πηγές του makthes.gr, που επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, όταν ανοίγουν οι πόρτες του κτηματολογικού γραφείου Θεσσαλονίκης, οι εργαζόμενοι παίρνουν τη λίστα η οποία βρίσκεται καρφιτσωμένη στο εξωτερικό του κτιρίου και φωνάζουν τα ονόματα που αναγράφονται σε αυτή προκειμένου να αποδώσουν στον καθένα το αντίστοιχο νούμερο. Μάλιστα η ανάγκη δημιουργίας αυτής της λίστας ανέκυψε, όπως εξηγούν οι καταγγέλλοντες, λόγω του ημερήσιου πλαφόν που έθεσε η υπηρεσία για τις πράξεις που δέχεται να μεταγράψει.
«Από αρχές Απριλίου η υπηρεσία έπρεπε να δέχεται όλες τις πράξεις που κατατίθενται εντός του ωραρίου λειτουργίας των ταμείων της, από τις 8:30 μέχρι τις 13:00. Η σειρά προτεραιότητας που απαιτείται για τη διασφάλιση των συναλλαγών θα εξασφαλιζόταν με τη φυσική παρουσία όλων εμάς, με τήρηση των μέτρων και αποστάσεις. Τώρα όμως έχει μπει όριο και εξυπηρετούν συγκεκριμένο αριθμό πράξεων για αυτό όλοι πάνε να μπουν σε μία λίστα ώστε να προλάβουν να μεταγράψουν», τονίζει δικηγόρος της πόλης και συμπληρώνει πως το πρόβλημα που ανακύπτει είναι ότι αρκετοί ενδιαφερόμενοι κατωχυρώνουν ένα μικρό νούμερο στη λίστα αναγράφοντας το όνομά τους ακόμα και από το βράδυ της προηγούμενης μέρας με αποτέλεσμα όσοι προσέρχονται στην υπηρεσία ακόμα και πριν ανοίξει να παίρνουν μεγάλα νούμερα που ξέρουν ότι δεν θα προλάβουν να εξυπηρετηθούν.
«Το όριο που έχει τεθεί είναι παράνομο και παραβιάζεται ο αστικός κώδικας. Η λίστα έγινε από ιδιώτες και την παίρνει η υπηρεσία όταν ανοίγει, φωνάζει τα ονόματα και δίνει τα χαρτάκια με το αντίστοιχο νούμερο το οποίο είναι τυπικό. Αυτορρύθμιση είναι η λίστα. Εγώ πήγα στις 05:45 το πρωί και είχαν προηγηθεί ήδη άλλα 20 άτομα που είχαν γράψει το όνομά τους. Αυτό δεν είναι ασφαλές γιατί τις προάλλες κάποιος την άλλαξε. Πήρε το χαρτί και έβαλε άλλο. Όταν γίνονται με αυτορρύθμιση οι διαδικασίες ανοίγουν τα παράθυρα για να υπεισέρχεται μία διάρρηξη της τάξης των μεταγραφών», συμπληρώνει ο ίδιος.
Την ίδια στιγμή και άλλοι συνάδελφοί του δηλώνουν εξίσου δυσαρεστημένοι και διηγούνται παρόμοια περιστατικά όπου παρόλο που επισκέφθηκαν την υπηρεσία πριν ανοίξει, η λίστα ήταν ήδη δισέλιδη. Μάλιστα όπως λένε, συχνό είναι το φαινόμενο να πηγαίνει ένας ενδιαφερόμενος το βράδυ και να γράφει και άλλα ονόματα πέρα από το δικό του, αλλάζοντας στυλό για να φαίνεται μία κάποια διαφορά, βοηθώντας έτσι και άλλους που αγωνιούν για το αν θα εξυπηρετηθούν την επόμενη μέρα.
Μία νέα πλατφόρμα φέρνει τη λύση
Από πλευράς του ο προϊστάμενος του κτηματολογικού γραφείου Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Γάτσος απαντά πως «η λίστα δε λαμβάνεται υπόψιν από το προσωπικό του κτηματολογίου. Εμείς φωνάζουμε νούμερα με βάση την φυσική παρουσία και τη χρονική προτεραιότητα» και πως όσοι απευθύνονται στην υπηρεσία εντός του ωραρίου των ταμείων εξυπηρετούνται κανονικά.
Παράλληλα ανακοινώνει, από κοινού με τον κ. Ευστάθιο Κουτσοχήνα, πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και την κ. Αικατερίνη Καρακάση Μπάτζιου, πρόεδρο του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Εφετείου Θεσσαλονίκης, πώς από την Τρίτη 27/04 θα λειτουργήσει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου ο καθένας θα μπορεί να μπει και να κλείσει το ραντεβού του αυθημερόν. Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Γάτσο, γίνεται και μία προσπάθεια αύξησης του ωραρίου των ταμείων κατά μιάμιση ώρα για την κατάθεση των πράξεων.
Τέλος ο κ. Κουτσοχήνας προαναγγέλλει την υπογραφή μίας σύμβασης του ΔΣΘ με το κτηματολόγιο προκειμένου μέλη του συλλόγου να εξειδικευτούν και να πραγματοποιήσουν το νομικό έλεγχο των συμβολαίων που εκκρεμούν για καταχώρηση ώστε το κτηματολογικό γραφείο Θεσσαλονίκης να ενταχθεί στον ενιαίο φορέα του κτηματολογίου και να ξεκινήσει η ηλεκτρονική του λειτουργία η οποία δε θα επιτρέψει την επανεμφάνιση παρόμοιων περιστατικών.