ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Google: Πρόστιμο 2,42 δισ. ευρώ από δικαστήριο της ΕΕ για αντιμονοπωλιακές πρακτικές

MakThes Team10 Σεπτεμβρίου 2024

Το ανώτατο δικαστήριο της Ευρώπης επικύρωσε σήμερα Τρίτη το αντιμονοπωλιακό πρόστιμο της ΕΕ ύψους 2,42 δισ. ευρώ που επιβλήθηκε στην Google της Alphabet πριν από επτά χρόνια, επειδή χρησιμοποίησε τη δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών για αγορές για να αποκτήσει αθέμιτο πλεονέκτημα έναντι μικρότερων Ευρωπαίων ανταγωνιστών.

Όπως μεταδίδει το Reuters, το πρόστιμο είναι ένα από τα τρία που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά της Google την τελευταία δεκαετία για διάφορες αντιμονοπωλιακές παραβάσεις, οι οποίες κόστισαν στην εταιρεία συνολικά 8,25 δισ. ευρώ.

Ένα κατώτερο δικαστήριο είχε επικυρώσει την απόφαση της αρμόδιας για τον ανταγωνισμό αρχής της ΕΕ το 2021, με αποτέλεσμα η Google να προσφύγει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εδρεύει στο Λουξεμβούργο.

Οι δικαστές του ΔΕΕ σημείωσαν ότι το δίκαιο της ΕΕ δεν κυρώνει την ύπαρξη δεσπόζουσας θέσης, αλλά την καταχρηστική εκμετάλλευσή της.

«Ειδικότερα, απαγορεύεται η συμπεριφορά των επιχειρήσεων που κατέχουν δεσπόζουσα θέση, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση του ανταγωνισμού επί της ουσίας και, ως εκ τούτου, ενδέχεται να προκαλέσει ζημία σε μεμονωμένες επιχειρήσεις και καταναλωτές», ανέφεραν.

Η Google έχει συγκεντρώσει 8,25 δισεκατομμύρια ευρώ σε αντιμονοπωλιακά πρόστιμα της ΕΕ την τελευταία δεκαετία. Έχει προσβάλει δύο αποφάσεις που αφορούν το λειτουργικό σύστημα κινητών τηλεφώνων Android και τη διαφημιστική υπηρεσία AdSense και τώρα περιμένει τις αποφάσεις.

Πολεμά επίσης τις αντιμονοπωλιακές κατηγορίες της ΕΕ που εκδόθηκαν πέρυσι και θα μπορούσαν να την αναγκάσουν να πουλήσει μέρος της επικερδούς επιχείρησης adtech, αφού οι ρυθμιστικές αρχές την κατηγόρησαν ότι ευνοεί τις δικές της διαφημιστικές υπηρεσίες.

Η έφεση που άσκησε η Google και η Alphabet απορρίπτεται. Πρόκειται για την υπόθεση C-48/22 P Google και Alphabet κατά Επιτροπής (Google Shopping).





This page might use cookies if your analytics vendor requires them.