ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Η ακτινογραφία των σχολείων του δήμου Πυλαίας - Χορτιάτη, τα προβλήματα και οι προτάσεις

MakThes Team30 Ιουνίου 2023

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση της δημοτικής παράταξης “Ορμή. Όραμα. Ομάδα” και του υποψηφίου Δημάρχου Πυλαίας – Χορτιάτη Πάρη Τσογκαρλίδη, για τη σχολική στέγη και τα θέματα εκπαίδευσης, στο Πέτρινο – Πολιτιστικό Κέντρο Πυλαίας.

Την εκδήλωση προλόγισε ο κ. Τσογκαρλίδης, επισημαίνοντας ότι “για εμάς στη νέα δημοτική παράταξη ‘Ορμή. Όραμα. Ομάδα’, η σχολική στέγη και τα θέματα εκπαίδευσης είναι απόλυτη προτεραιότητα. Αποτελούν κορυφαίο θέμα στην ατζέντα μας για την επόμενη μέρα του δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη, αποτελούν όμως ταυτόχρονα και αντικείμενο της πρώτης μεγάλης προεκλογικής, θεματικής εκδήλωσής μας, καθώς όπως πολλές φορές έχω δηλώσει, πιστεύω ως υποψήφιος δήμαρχος και πιστεύουμε ως συνδυασμός ότι η προεκλογική εκστρατεία πρέπει να είναι εποικοδομητική για τους συνδημότες μας και για τον δήμο μας. 

Στο πλαίσιο της επικοινωνίας των θέσεών μας, αλλά και της διαρκούς διαβούλευσης με τους δημότες, αποφασίσαμε να διοργανώσουμε αυτή την ανοιχτή συζήτηση, προκειμένου αφενός να ενημερώσουμε για τις θέσεις, τις απόψεις, τις προτάσεις και τους στόχους μας για το σύγχρονο σχολείο και τα προβλήματα της Παιδείας στην περιοχή μας, αφετέρου για να ακούσουμε τις θέσεις των συμπολιτών μας, τις ιδέες και τις αγωνίες τους, ώστε και στον συγκεκριμένο τομέα της εκπαίδευσης να συνδιαμορφώσουμε το τελικό μας πρόγραμμα, να ιεραρχήσουμε τις προτεραιότητες και με ρεαλισμό να πούμε τελικά στους πολίτες τι πρόκειται να κάνουμε εμείς ως παράταξη στην επόμενη πενταετία για τους μαθητές, για τις υποδομές, για τους εκπαιδευτικούς και για τους γονείς. 

Τα προβλήματα των σχολείων στον δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη είναι πολλά. Αυτό συνιστά κοινό μυστικό. Δεν μπορούμε όμως πλέον να τα κρύβουμε κάτω από το χαλί. Οφείλει η νέα διοίκηση του δήμου να έχει έτοιμο ένα σχέδιο επίλυσης των προβλημάτων, ένα συγκεκριμένο σχέδιο για τη σχολική στέγη, το οποίο θα θέσει σε εφαρμογή από την πρώτη μέρα. Θα αναφέρω μόνο το παράδειγμα του Ειδικού Σχολείου, για το οποίο ως ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος πάλεψα για να δοθεί λύση και θα συνεχίσω να παλεύω μέχρι αυτή η λύση να γίνει η νέα πραγματικότητα για εκατοντάδες παιδιά και γονείς, εδώ, στον δήμο μας. 

Διότι θεωρώ απάνθρωπο τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και ειδικές ικανότητες να φιλοξενούνται σε απολύτως ακατάλληλα κτίρια ή να βρίσκονται προσωρινές ανεπαρκείς λύσεις ή να πετάει η διοίκηση του δήμου το μπαλάκι στην εξέδρα. Έχω καταθέσει τις προτάσεις μου και θεωρώ πολύ κρίσιμο για τον δήμο να τελειώσει μια και καλή με αυτό το ζήτημα. Επίσης, έχουμε ολοκληρώσει τον σχεδιασμό για την Πυλαία σε σχέση με την Παιδεία και θα τον παρουσιάσουμε ως το επόμενο μεγάλο στοίχημα του δήμου μας. Πρόκειται για ένα όραμα, απολύτως εφικτό και ρεαλιστικό, που θα δώσει λύσεις σε μείζονα προβλήματα και κυρίως θα καταστήσει την Πυλαία ένα από τα σπουδαιότερα εκπαιδευτικά κέντρα στη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα”.

Οι προτάσεις του υπ. Δημάρχου Πάρη Τσογκαρλίδης και της παράταξης “Ορμή.Όραμα.Ομάδα” για την επόμενη πενταετία περιλαμβάνουν τα παρακάτω:

-Τριπλασιασμός του προϋπολογισμού που εντάσσεται στο ετήσιο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου και αφορά την συντήρηση των σχολικών μας μονάδων

-Οριοθέτηση, μελέτη και δημιουργία ειδικού σχολείου και ΕΠΑΛ στην Πυλαία.

-Εξοχή: Ολοκλήρωση νέου Δημοτικού Σχολείου (Έκπτωτος ανάδοχος - επαναπροκήρυξη διαγωνισμού).

-Ασβεστοχώρι: Επαρκής ποιότητα σχολείων-Επέκταση του Νηπιαγωγείου (δεν επαρκεί για τους νέους κατοίκους).

-Φίλυρο: Ολοκλήρωση του 2ου Δημοτικού Σχολείου με άμεση προτεραιότητα

-Το πέτρινο 3ο Γυμνάσιο Χορτιάτη να γίνει μουσείο Ολοκαυτώματος με πιθανή συστέγαση με το Λύκειο.

-Προγραμματισμός μελέτης και χρηματοδότησης σχολικών μονάδων που σήμερα μισθώνονται.

-Διασφάλιση πόρων για μη περαιτέρω αποχαρακτηρισμό χώρων που προβλέπονται μέσω πολεοδομικού σχεδιασμού για σχολεία.

-Πρόγραμμα προσεισμικού ελέγχου των σχολικών μας μονάδων.

-Ενεργός ρόλος του δήμου στην ανάπτυξη συνεργασιών και υποστήριξη προγραμμάτων.

-Ενημέρωση σχολείων για πρόγραμμα ενίσχυσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

-Δημιουργία δικτύων σχολείων με κοινά ενδιαφέροντα δράσεων.

-Δημιουργία δικτύων συνεργασίας με πανεπιστήμια, οργανώσεις, φορείς και ευρωπαϊκούς οργανισμούς.

-Δημιουργία σχολών γονέων με πρωτοβουλία του δήμου και των σχολείων και στόχο τη βελτίωση των σχέσεων σχολείου-οικογένειας.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.