Η επελαύνουσα Όμικρον...θολώνει το τοπίο στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς με τις πληρότητητες για την αυριανή αργία των Φώτων (που μπορεί να μετατραπεί για κάποιους σε άτυπο τετραήμερο) να μην ξεπερνούν το 60% στους δημοφιλείς προορισμούς την ώρα που οι ξενοδόχοι κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα για την... παγωμάρα που θα επικρατήσει μετά τις γιορτές, οι οποίες έδωσαν σημαντικές ανάσες ζεσταίνοντας τα ταμεία, σε κρατήσεις και τζίρους.
Μπορεί τις μέρες της εορταστικής περιόδου οι πληρότητες να έφτασαν στο 85-90% αποδεικνύοντας πως ο τουρισμός ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες έχει σφυγμό, όμως η συνέχεια όλα δείχνουν πως δεν θα είναι ανάλογη, με τον χειμώνα να προμηνύεται δύσκολος για πολλές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, η επιβίωση των οποίων θα δοκιμαστεί, δεδομένου και του άλματος του ενεργειακού κόστους που ασκεί ασφυκτικές πιέσεις.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΞ, Γρηγόρρη Τάσιο τα ξενοδοχεία αστικού τύπου μπαίνουν στον Ιανουάριο με 20% μέση πληρότητα σε όλες τις μεγάλες πόλεις ενώ την κατάσταση επιβαρύνει η ακύρωση μεγάλων κλαδικών εκθέσεων.
Πέλλα, Ιωάννινα, Μαγνησία, Πιερία VS πανδημίας
«Οι πληρότητες για τα Φώτα είναι πολύ χαμηλές, έχει φοβηθεί ο κόσμος με την κατάσταση που επικρατεί και τους συνεχείς περιορισμούς, οι ακυρώσεις πέφτουν βροχή. Τα Χριστούγεννα πήγαμε πολύ καλά, την Πρωτοχρονιά λιγότερο καλά. Ο χειμώνας που έρχεται μετά τις γιορτές θα είναι πολύ δύσκολος», σημειώνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων Λουτρακίου Δήμου Αλμωπίας Ν. Πέλλας, Γιάννης Ουζούνης.
«Oι πληρότητες κυμαίνονται περίπου στο 30% για την αργία των Θεοφανίων. Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά πήγαμε αρκετά καλά με τον κόσμο να μας προτιμάει, αυτό που μας φοβίζει είναι η περίοδος μετά τις γιορτές με την κίνηση να σημειώνει κάθετη πτώση και το ενεργειακό κόστος να εκτινάσσεται», τονίζει ο πρόεδρος των ξενοδόχων Πιερίας, Ηρακλής Τσιτλακίδης.
«Οι κρατήσεις φτάνουν στο 50-60% στο νομό για τα Φώτα , Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά οι πληρότητες κυμάνθηκαν στο 90% ενώ η περίοδος μετά τις γιορτές θα είναι γεμάτη δυσκολίες για εμάς με τα προβλήματα να αυξάνονται», υποστηρίζει ο πρόεδρος των ξενοδόχων Μαγνησίας, Γιώργος Ζαφείρης.
«Οι πληρότητες για τα Φώτα κινούνται γύρω στο 60%, Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά πήγαμε πολύ καλά με πληρότητες που άγγιξαν το 90% σχεδόν με το Μέτσοβο να κατακλύζεται από κόσμο. Η μοναδικότητα του προορισμού σε συνδυασμό με το γεγονός πως πολλοί Έλληνες ακύρωσαν ταξίδια στο εξωτερικό λόγω των περιοριστικών μέτρων που επέβαλαν οι ευρωπαϊκές χώρες κράτησαν τον κόσμο εντός των συνόρων», επισημαίνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων Ιωαννίνων, Στάθης Σιούτης.
«Ο κόσμος γενικά είναι συγκρατημένος και φοβάται λόγω της κατάστασης με την πανδημία. Μετά τις γιορτές τα πράγματα για εμάς θα είναι δύσκολα ενώ μεγάλο πλήγμα αποτελεί και η ακύρωση των σχολικών εκδρομών’, καταλήγει.
Aξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα ανακοινώθηκε η πρώτη καμπάνια του ΕΟΤ για τον χειμερινό τουρισμό, σε μία προσπάθεια τόνωσής του. Με κεντρικό μήνυμα, “Greece does have a winter” και υπογραφή το motto της επιτυχημένης κεντρικής καμπάνιας, “All you want is Greece”, η νέα καμπάνια του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ επικεντρώνεται στα τοπία, τη μαγεία των Ελληνικών ηπειρωτικών προορισμών και τις πλούσιες εμπειρίες που μπορούν να απολαύσουν οι επισκέπτες μας στην ενδοχώρα. Η καμπάνια, διάρκειας 4 μηνών, θα αναπροσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με την πορεία της Covid 19 στις αγορές - στόχους, στις οποίες περιλαμβάνονται: Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Δανία, Σουηδία, Πολωνία και το Ισραήλ.