ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Η περιφέρεια πάει... κρουαζιέρα, σινεμά και σε εκθέσεις σε όλο τον κόσμο

Φανή Σοβιτσλή15 Νοεμβρίου 2022

Σε τρεις βασικούς άξονες που αφορούν στη συμμετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, στην αύξηση της αγοράς στο χώρο της κρουαζιέρας που φαίνεται να προχωρά δυναμικά, αλλά και στην «επένδυση» στον κινηματογράφο θα στηρίξει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας την τουριστική προβολή της το 2023.

Μιλώντας για το νέο σχέδιο δράσεων τουριστικής προβολής, κατά την τελευταία συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος ανέφερε ότι τα δεδομένα στον κλάδο του τουρισμού φαίνεται να διαμορφώνονται ήδη θετικά, μετά από την πανδημία και τις εξελίξεις στην Ουκρανία.

«Είχαμε απώλειες 1 εκατομμύριο επιβάτες εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία κυρίως από την Ρωσική κι την Ουκρανική αγορά ενώ στο πρώτο εννεάμηνο του 2022 σημειώθηκε πτώση κατά 40% στον οδικό τουρισμό σε εθνικό επίπεδο» . Ωστόσο, είπε έχει καλυφθεί το κενό που δημιούργησε ο πόλεμος σε σχέση με το 2019 και «είμαστε σε πολύ καλό επίπεδο σε ό,τι αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό από τον οδικό άξονα σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα».

Κρουαζιέρα και συμμετοχή σε 29 εκθέσεις

Αναφορικά με τη συμμετοχή της ΠΚΜ σε διεθνείς εκθέσεις, ο κ. Θάνος γνωστοποίησε ότι υπάρχει προγραμματισμός για συμμετοχή σε 29 διοργανώσεις, γενικού και ειδικού – θεματικού τουρισμού, μεταξύ άλλων, στη Μαδρίτη, το Ελσίνκι, το Δουβλίνο και τις Βρυξέλλες αλλά και στο Τελ Αβίβ, τη Βουδαπέστη και το σκανδιναβικό Χέρνινγκ, το Βερολίνο, τη Φρανκφούρτη, το Παρίσι, τη Βιέννη, τη Νάπολη κλπ.

Σε αυτό το πλαίσιο, είπε, αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη άνοδος από τη βρετανική αγορά ενώ επιχειρείται ένα πολύ μεγάλο άνοιγμα σε χώρες της Βαλτικής και της Σκανδιναβίας. «Είμαστε μια περιοχή που την αναζητούν οι επαγγελματίες από τις χώρες αυτές ως έναν ανερχόμενο προορισμό» δήλωσε χαρακτηριστικά αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού/

Έμφαση έδωσε ο ίδιος στην αγορά της κρουαζιέρας, λέγοντας ότι γίνεται σε συνεργασία με τον ΟΛΘ. «Έχουμε ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα και η αγορά της κρουαζιέρας θα μας απασχολήσει. Βρισκόμαστε σε μια καμπή αυτής της αγοράς παγκοσμίως, ψάχνουμε νέους προορισμούς, υπολογίζουμε στην ερχόμενη πενταετία θα έχουμε διπλασιάσει και τριπλασιάσει τα οικονομικά μας μεγέθη όσον αφορά την προσέλκυση ξένων κρουαζιεροπλοίων στην περιοχή μας».

Ανέφερε μάλιστα ότι έχει ήδη δρομολογηθεί η διοργάνωση, για πρώτη φορά, στα τέλη Απριλίου στη Θεσσαλονίκη, του Poseidonia Forum, του μεγαλύτερου συνεδρίου κρουαζιέρας που γίνεται στην Ελλάδα.

Έσοδα και τουρίστες φέρνει το σινεμά

Όσον αφορά στον τομέα των οπτικοακουστικών παραγωγών, ο αντιπεριφερειάρχης δήλωσε ότι το film office της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, έχει να επιδείξει ένα εξαιρετικό έργο τον τελευταίο 1,5 χρόνο, γεγονός που συμβάλλει στην προσέλκυση ξένων παραγωγών, με προστιθέμενη αξία όσον αφορά τα έσοδα και τον τουρισμό.

«Το film office» είπε, «έχει καταφέρει να προσελκύσει ξένες και ελληνικές παραγωγές αφήνοντας περίπου προστιθέμενη αξία 88 εκ. ευρώ στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας και όσον αφορά τον τουρισμό, 15.000 διανυκτερεύσεις ανά ταινία». Πρόσθεσε ακόμη ότι στο πλαίσιο αυτό διοργανώνεται για το 2023 η παρουσία του film office σε διεθνή φεστιβάλ, υπό το εθνικό περίπτερο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ΕΚΟΜΕ, στο Βερολίνο, τις Κάννες, τη Βενετία και το Λονδίνο.

Επίσης, στους της ΠΚΜ για τον τουρισμό το 2023 περιλαμβάνονται ακόμη η προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού και της Μακεδονικής κουζίνας, η ενδυνάμωση του τομέα του τουρισμού υγείας και ευεξίας με σημείο αιχμής τις ιαματικές πηγές και το ανθρώπινο δυναμικό στον τομέα της ιατρικής και η δημιουργία ενός ετήσιου προγράμματος για την προβολή, με συνεκτικό τρόπο, του προορισμού στις αγορές στόχους ακολουθώντας τα ψηφιακά εργαλεία.

This page might use cookies if your analytics vendor requires them.