Ο χθεσινός αγώνας του ιταλικού γκραν πρι Φόρμουλα 1 στη Μόντσα σημαδεύτηκε από το τρομακτικό ατύχημα του Λιούις Χάμιλτον, μετά τη σφοδρή σύγκρουσή του με τον Μαξ Φερστάπεν, που τούς οδήγησε αμφότερους στην... πρόωρη έξοδό τους από την πίστα.
Ο 36χρονος πιλότος, πάντως, της Φόρμουλα 1 στάθηκε τυχερός μέσα στην ατυχία του, με τον ίδιο να τονίζει σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους πως ένιωσε πόνο στο λαιμό του και πιθανότατα θα χρειαστεί να δει έναν ειδικό πριν από τον επόμενο αγώνα στη Ρωσία, ενώ αποκάλυψε ότι:
«Αισθάνομαι πολύ, πολύ τυχερός σήμερα ευχαριστώ τον Θεό για το Halo. Αυτό τελικά με έσωσε, ξέρετε, και έσωσε το λαιμό μου».
Τι είναι, όμως, το Halo – που μεταφράζεται ως ‘φωτοστέφανο’ ή πιο κοινά ‘φύλακας-άγγελος’ - στο οποίο αναφέρθηκε ο Βρετανός οδηγό; Πρόκειται για μία μπάρα, η οποία είναι τοποθετημένη γύρω από τη θέση του οδηγού, είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο και προστατεύει τους «πιλότους» από θραύσματα που μπορεί να τους τραυματίσουν.
Η μπάρα αυτή ζυγίζει επτά κιλά και είναι ικανή να αντέξει έως 12.000 κιλά. Αποτελείται από έναν κάθετο πυλώνα, ο οποίος βρίσκεται μπροστά στο πρόσωπο του οδηγού και συνδέεται με ένα στεφάνι, που είναι τοποθετημένο στην κορυφή, ενώ ολόκληρη η κατασκευή είναι βιδωμένη στο πιλοτήριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Halo είναι υποχρεωτικό για όλα τα μονοθέσια (ακόμη και στις κατώτερες κατηγορίες) από τη σεζόν του 2018. Αφορμή στάθηκε το θανατηφόρο ατύχημα του Ζιλ Μπιανκί στη Σουζούκα το 2014, ενώ στο παρελθόν είχαν υπάρξει και άλλα πολλά ατυχήματα που οδήγησαν σε τραυματισμό οδηγών ή στο θάνατό τους.
Έτσι, ξεκίνησε μία εκτενής συζήτηση ώστε να ενταχθεί μια διάταξη, που θα έκανε τα μονοθέσια ακόμα πιο ασφαλή.
Κατόπιν έρευνας της FIA, αλλά και προτεινόμενων κατασκευών από τις ομάδες, προέκυψε το Halo.
Ο Χάμιλτον δεν είναι, μάλιστα, ο μόνος πιλότος που επωφελήθηκε τα χρόνια αυτά από το Halo, αφού το Νοέμβριο του 2020 αυτό είχε αποδειχθεί «φύλακας - άγγελος» και του Ρομέν Γκροζάν, όταν εξερράγη το μονοθέσιό του στην πίστα του Μπαχρέιν, αλλά ο ίδιος βγήκε αλώβητος μέσα από τις φλόγες.