Η νέα Μοδιάνο που επιστρέφει δυναμικά πλήρως ανανεωμένη από την 1η Σεπτεμβρίου με το βλέμμα στο μέλλον και σεβασμό στις παραδόσεις αλλά και οι προοπτικές του αγροδιατροφικού κλάδου βρέθηκαν στο επίκεντρο μίας πολύ…ιδιαίτερης συνέντευξης τύπου (με αφορμή την διεξαγωγή του 16ου πολυσυνεδρίου ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ), με αρκετές στάσεις και πολύ περπάτημα.
H Γεωργία Δώδου, Marketing & Communication Director Hospitality – Gastronomy Division, μίλησε για το νέο Food Market στην Κεντρική Αγορά Τροφίμων Μοδιάνο που επιστρέφει μετά από το ολικό λίφτινγκ που υπέστη, με καινοτόμα φιλοσοφία.
«Στόχος είναι μετά από τρία χρόνια να έχουν επισκεφθεί την αγορά Μοδιάνο 7 εκατ. άνθρωποι, στη στοά θα υπάρχουν περίπου 80 μαγαζιά χωρισμένα σε γειτονιές (κρεοπωλεία, ψαράδικα, ντερλικατέσεν, ιταλικά, μπεργκεράδικα). Η Μοδιάνο θα φιλοξενεί και πολιτιστικά events, το έργο μέχρι τέλος Ιουνίου θα παραδοθεί από τον κατασκευαστή, περίπου 350 επιχειρήσεις έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Tα μαγαζιά θα είναι των 8,10,13 τ.μ.», υποστήριξε.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας αναφέρθηκε στους city farmers τις προκλήσεις στον επισιτιστικό τομέα ενώ επεσήμανε πως θα είναι μεγάλο plus για το κέντρο της πόλης η νέα Μοδιάνο όπως και η ανακαίνιση του Καπανίου.
Η «Στοά Μοδιάνο» αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως αναβαθμισμένη ως μια σύγχρονη αγορά τροφίμων και συγχρόνως ως χώρος κοινωνικής συγκέντρωσης και επικοινωνίας. Η θρυλική αγορά της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί εντελώς αλλαγμένη στους Θεσσαλονικείς προσελκύοντας καταναλωτές και επισκέπτες.
Στη «Μοδιάνο», θα λειτουργούν πάνω από 80 καταστήματα, τα οποία θα έχουν να προσφέρουν τα εκλεκτότερα προϊόντα στην Αγορά που στα χρόνια της ακμής της και των ημερών δόξας που έζησε, ήταν η καλύτερη αγορά τροφίμων της πόλης.
Η «Στοά Μοδιάνο» είναι μια σκεπαστή αγορά, που σχεδιάστηκε από τον Ελί Μοδιάνο το 1925, με σκοπό να στεγάσει την Κεντρική Αγορά Τροφίμων της Θεσσαλονίκης. Χαρακτηρίστηκε ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο το 1995 από το υπουργείο Πολιτισμού, καθώς αποτελεί «χαρακτηριστικό δείγμα κτιρίων Αγοράς με στοά».
Το ευ-ζην σε πολλές στάσεις…
Καφέ κάδοι
Ο πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης Αστικών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας Μιχαήλ Γεράνης, εξήγησε πως πρέπει πλέον να πετάμε το φαγητό μας καθώς ο καφέ κάδος είναι γεγονός. «Θα δημιουργήσουμε μία πλατιά συμμαχία αλλάζοντας την κουλτούρα διαχείρισης απορριμμάτων, η Θεσσαλονίκη γίνεται πυξίδα για όλη την επικράτεια. Θα εκτρέψουμε το οργανικό απόβλητο από την ταφή, ήρθε η ώρα να αξιοποιήσουμε ενεργειακά τα απόβλητα. Από τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η συλλογή των απορριμμάτων με τους δήμους να έχουν την ευθύνη της ενημερωτικής καμπάνιας», σημείωσε.
Από τις αρχές του καλοκαιριού θα διατεθούν στους 14 δήμους της Θεσσαλονίκης και τους υπόλοιπους 24 της Κεντρικής Μακεδονίας 35.000 καφέ κάδοι, όπου θα συγκεντρώνονται τα οργανικά υπολλείμματα από τα νοικοκυριά Στην αρχή θα τοποθετηθούν σε κεντρικές λαχαναγορές και αγορές τροφίμων ενώ και τα ξενοδοχεία άνω των 100 κλινών θα είναι υποχρεωμένα να κάνουν χρήση των καφέ κάδων. Ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται περί τα 10 εκατ. ευρώ ενώ «ο ΦΟΔΣΑ μαζί με τους κάδους θα παραδώσει στους δήμους και τον αναγκαίο εξοπλισμό, όπως ειδικά απορριμματοφόρα και κλαδοτεμαχιστές».
«Ο δήμος μας είναι πρωταθλητής αυτή τη στιγμή στην ανακύκλωση με 26% στην Ελλάδα», πρόσθεσε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας.
Η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού Μαρία Καραγιάννη, ανέδειξε τη Θεσσαλονίκη ως έναν απόλυτα γαστρονομικό προορισμό.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής Ιωάννης Κουφίδης, παρουσίασε την καινοτόμα δράση του επιμελητηρίου Taste Halkidiki που έχει επίκεντρο την γαστρονομία.
Ο σεφ Νίκος Φρασιόλας μαγείρεψε live με ελληνικά βιολογικά προϊόντα.
Οι βιοκαλλιεργητές Ιωάννης Παπαδόπουλος – Χρυσούλα Σκορδίτη, ανέδειξαν τι γίνεται όταν η καινοτομία περνάει από το στομάχι μας και η ψυχολόγος Δέσποινα Δριβάκου περιέγραψε πώς τα αγροδιατροφικά προϊόντα επηρεάζουν την ψυχολογία μας.